دستگیری خانواده‌ای که با خشونت سرقت می‌کردند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پسری که به همراه دو دوست و مادر و پدرش باند سرقت های خشن از شهروندان تهرانی علی الخصوص خانم ها را در پوشش مسافرکش تشکیل داده بودند، با تلاش های کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ بازداشت شدند.

 هفتم اردیبهشت ماه سال جاری بود که زنی بعد از مراجعه به ماموران انتظامی در محدوده جنوب تهران اعلام کرد توسط چهار سارق خشن مورد سرقت قرار گرفته است. این خانم در اظهاراتش عنوان داشت: در افسریه تهران سوار یک خودروی مسافرکش که خانم میانسالی نیز در صندلی جلوی آن نشسته و دو آقا در صندلی پشتی بودند شدم. در میانه راه وقتی قصد تماس گرفتن با گوشی ام را داشتم خانم میانسال از همان جلو چنگ انداخت و گوشی مرا قاپید و به پسرش که کنار من نشسته بود گفت سرم را زیر صندلی ببرد. خیلی ترسیده بودم و با توجه به اینکه قمه و شوکر کنار من نگهداشته بودند هیچ تکانی نمی‌خوردم. آن‌ها با استفاده از قیچی النگوهایم را بریدند و در ادامه گوشواره و طلاهای دیگرم را برداشتند و همچنین رمز کارت عابربانک ام را نیز از من خواستند که به آن‌ها گفتم. حالا هم اس. ام. اس‌هایی از سوی بانک به من ارسال شده است که نشان می‌دهد آن‌ها از کارت من خریدهایی انجام داده اند.

در ادامه تلاش‌های کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ به جریان افتاد و با توجه به اینکه هیچگونه سرنخی از متهمان در اعمال مجرمانه شان نمانده بود، مدتی شناسایی متهمین وقت برد تا اینکه بالاخره کارآگاهان با انجام عملیات فنی و پیچیده پلیسی موفق به شناسایی هر پنج متهم پرونده شدند که در ادامه مشخص شد سه تن از آن‌ها اعضای خانواده‌ای شامل مادر، پدر و پسر و دو پسر جوان اعضای باند نیز از دوستان پسر خانواده بودند که این افراد خشن، سرقت‌های زورگیری را انجام می‌دادند.

بنابرگزارش پرونده، بالاخره یک ماه پیش پنج متهم طی عملیات هماهنگ پلیسی هنگامی که در خانه بودند با هماهنگی‌های قضائی بازداشت و روانه بازداشتگاه آگاهی تهران بزرگ شدند و در آخر با توجه به مدارک و ادله موجود در پرونده لب به اعتراف گشودند.

در ادامه از متهم ۳۰ ساله پرونده و سردسته باند بازجویی شد که در اظهارات خود عنوان داشت: من و دو تن از دوستانم که بازداشت شده اند با یکدیگر تصمیم به تشکیل این باند گرفتیم، من خودم اعتیاد داشتم و برای تامین هزینه مواد مخدر مصرفی ام دست به چنین کاری زدم. از بهمن ماه سال گذشته با همدیگر سرقت می‌رفتیم درحالیکه، چون هر سه مرد بودیم هیچ مسافر زنی سوار ماشین مان نمی‌شد و به این شکل پول زیادی دستمان نمی‌آمد. به خاطر همین در ادامه تصمیم گرفتیم یک زن به گروه اضافه کنیم و از آنجا که مادر من نیز در تامین هزینه مواد مخدر مصرفی اش مانده بود به همراه پدرم که او نیز مانند مادرم اعتیاد داشت به گروه اضافه شدند. بیشتر مواقع چهار نفری سرقت می‌رفتیم و مادرم که از اوایل امسال به گروه ما اضافه شده بود در صندلی جلو به عنوان مسافر زن می‌نشست تا زن‌ها نیز به ما اطمینان کنند. بیشتر خودروهای به کار رفته در سرقت هایمان نیز سرقتی بود و ابدا فکر نمی‌کردیم که به زودی بازداشت خواهیم شد.

در ادامه متهمان دیگر نیز تمامی اظهارات متهم اول پرونده را تایید کردند و عنوان داشتند از اوایل امسال تنها از خانم‌های جوان که حتما طلا و جواهر با خود داشتند سرقت و در همه سرقت‌ها نیز از اسلحه‌هایی مانند چاقو، شوکر و قیچی استفاده می‌کردند.

سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ در انتها با اعلام این خبر بیان داشت: تا به الان برای متهمان بیش از ۲۰ شاکی شناسایی شده است و با توجه به اینکه احتمال می‌رود سرقت‌های این افراد بیشتر از این تعداد باشد، با هماهنگی‌های قضائی دستور انتشار تصویر متهمان نیز صادر شده است و تصاویر چهار تن از متهمان در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا شکات در صورت شناسایی این افراد به پایگاه نهم آگاهی تهران بزرگ در شهر ری، میدان ساعی، خیابان آستانه مراجعه و شکایت خود را پیگیری کنند.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =