۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
هوای تهران سالم شد

ایرنا نوشت: کیفیت هوای پایتخت امروز (پنجشنبه) با کاهش 41 واحدی غلظت آلاینده ازن در مقایسه با روز گذشته با شاخص 73 در شرایط سالم قرار گرفت.

روز گذشته هوای تهران با افزایش غلظت آلاینده ازن مواجه و برای گروه های حساس (بیماران قلبی و تنفسی) ناسالم شده بود.

از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، غلظت آلاینده ازن با قطر ۵۶ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۱۱۴ به ۷۳ و در همین مدت میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت از ۸۸ به ۸۳ کاهش یافت.

همچنین در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۵ به ۶۱ و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۳۰ به ۲۹ کاهش یافت.

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۱ و ۲ هر دو با شاخص ۱۵۰ و میدان امام خمینی (منطقه ۱۲) با شاخص ۱۳۶ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۶، پونک (منطقه ۵) و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) به ترتیب با شاخص‌های ۵۷، ۶۴ و ۷۸ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =