بر اساس پیش بینی های انجام شده تبلیغات اینترنتی در سال 2011 از 10 درصد رشد برخوردار خواهد بود.

به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت bloomberg، تبلیغات اینترنتی در آمریکا برای اولین بار در سال 2010 از چاپ آگهی در روزنامه ها پیشی گرفت. این در حالی است که روند جستجوی بازاریابان برای اطلاع از نظریات مشتریان حاکی از آن است که پیام های تبلیغاتی اینترنتی بیشتر از آگهی های روزنامه مورد توجه آنها قرار می گیرد.
بودجه تبلیغات اینترنتی در سال 2010 با 14 درصد افزایش به 26 میلیارد دلار رسید. این در شرایطی است که در همین مدت این رقم در حوزه چاپ آگهی در روزنامه ها با 8 درصد کاهش 23 میلیارد دلار گزارش شده است.
در گذشته پیش بینی هایی در خصوص احتمال ایجاد این تغییر در دراز مدت انجام می شد اما شرایط بد اقتصادی واقعا روند تغییر به سوی تبلیغات دیجیتالی را سرعت بخشیده است.
تبلیغات اینترنتی معمولا از اعتبار بیشتری در میان مشتریان برخوردار می باشند. علت این امر را می توان در قابلیت اندازه گیری عملکرد آنها جستجو کرد. این در حالی است که کشف ارتباط میان سوددهی مالی و حجم آگهی در روزنامه کار سختی به شمار می رود.
به طور کلی بودجه تبلیغات در سال 2010 با سه درصد رشد به رقم 170 میلیارد دلار رسیده است. روند کاهش بودجه چاپ آگهی در روزنامه ها در سال 2011 نیز ادامه پیدا کرده و با 6 درصد کاهش به 21 میلیارد دلار خواهد رسید. بودجه تبلیغات اینترنتی نیز در سال جاری 10 درصد افزایش یافته و رقم 26 میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =