معاون وزیر امور خارجه، سالن یادمان شهدای بمباران شیمیایی سردشت را افتتاح کرد

سالن یادمان شهدای بمباران شیمیایی سردشت با حضور معاون حقوقی وزارت امور خارجه و استاندار آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،  صبح امروز /جمعه ۷تیرماه/ سالن یادمان شهدای بمباران شیمیایی سردشت توسط غلامحسین دهقان معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه و محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

در این مراسم اقصی نخشیپور فرماندار سردشت و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه نیز حضور داشتند، غلامحسین دهقان معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه سردشت نماد مطلومیت ایران است و روزی خواهد رسید که مدعیان حقوق بشر تاوان مردم بی دفاع این شهر را خواهند داد، گفت: هر مدیر و مسئولی که در حق مردم رنج کشیده سردشت کوتاهی کند خیاتی بزرگ مرتکب شده است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی هم اظهار کرد: خود را مکلف و موظف به تغییر در سیمای آبادانی این سرزمین می دانیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزیم. 
وی ادامه داد: سردشت اولین شهر قربانی فاجعه شیمیایی، فقط نماد مظلومیت ایران نیست، نماد برخورد دوگانه مجامع بین المللی در جهت تامین منافع ابرقدرت ها نیز هست. 
شهریاری افزود: مسیر توسعه سردشت با سرعت بالایی آغاز شده و ما خود را مکلف به تغییر سیمای این سرزمین می‌دانیم، سردشت باید زیبایی‌های خودرا در کنار مظلومیت و ندای صلح مردم به جهان معرفی کند.

بنا به گفته ابراهیم مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی،  عملیات احداث این ساختمان سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع شروع و در سال ۱۳۹۵ با هزینه ۵۰ میلیارد ریال در سه طبقه شامل سالن‌های اجرا و نمایش و موتورخانه بوده به پایان رسید.

گفتنی است، رژیم بعثی و وقت عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =