ابتکار: آماده همکاری با ژاپن در امور مربوط به زنان هستیم

ایرنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری‌های ایران و ژاپن در زمینه‌های مختلف گفت: ما آماده هستیم در امور مربوط به زنان بویژه موضوع توانمند سازی زنان با ژاپن همکاری داشته باشیم.

«معصومه ابتکار» روز جمعه در دیدار  «ساتسوکی کاتایاما» وزیر مشاور کابینه ژاپن در امور برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان با اشاره به نودمین سالگرد روابط دو کشور، سفر اخیر نخست وزیر ژاپن به ایران را موفقیت آمیز دانست و افزود: ایران و ژاپن دارای روابط تاریخی و دوستانه هستند و امیدواریم این سفر موجب توسعه بیشتر روابط گردد. خانم کاتایاما هم ضمن خوشامدگویی و استقبال از این دیدار گفت من به عنوان یک عضو کابینه از دیدار آقای آبه با رهبر و رئیس جمهوری اسلامی ایران خیلی خوشحال هستم و امیدوارم شاهد گسترش همکاریهای دو کشور باشیم.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری دو کشور در زمینه امور زنان گفت ما می توانیم در موضوعات مختلف از جمله برنامه های آموزشی، بهداشتی و صنایع دستی همکاری و تبادل تجربه داشته باشیم.در این دیدار همچنین ابتکار از خانم کاتایاما جهت سفر به ایران دعوت کرد.


ابتکار جهت شرکت در کنفرانس رهبران سیاسی زن به ژاپن سفر کرده است او در حاشیه این کنفرانس هم با روسای برخی از هیاتها دیدار و تبادل نظر کرد.

۲۳۵۲۳۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =