ترامپ و اون در کجا ملاقات می‌کنند؟/ «دیپلماسی‌نمایشی» در روستای صلح

دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا پس از دعوت توئیتری از کیم جونگ اون اکنون راهی منطقه حائل میان دو کره شده تا این ملاقات صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بر اساس گزارش گاردین،هواپیمای دونالد ترامپ دقایقی قبل در منطقه مرزی میان دو کره به زمین نشسته است. او  قرار است  به منطقه‌ای موسوم به  روستای صلح یا همان روستای پانمونجوم برود تا به قول خودش سلامی به کیم جونگ اون،رهبر کره شمالی کند و با او دست دهد. گاردین گزارش داده که مسئول شبکه‌های اجتماعی ترامپ در این سفر او را همراهی می‌کند و احتمالا تیم ترامپ به سرعت از این دیدار پکیج‌های مختلف تبلیغاتی برای او تهیه می‌کنند. تصاویر دیدارهای قبلی ترامپ با رهبر کره شمالی و دست دادن آنها پیش از این بارها در فیلم‌های تولید شده توسط تیم تبلیغاتی ترامپ مورد استفاده قرار گرفته است. 

در پایان نشست جی ۲۰ دونالد ترامپ در توئیتر خود ابراز علاقه‌مندی کرد که با رهبر کره شمالی دیدار کوتاهی داشته باشد.

او در توئیت خود نوشت: بعد از چند ملاقات مهم؛ شامل دیدارم با رئیس جمهور چین، به همراه رئیس جمهور مون عازم کره جنوبی خواهم بود. حالا که من اینجا هستم، اگر رهبر کره شمالی، کیم، این پست توییتری را ببیند، مایلم در مرز غیر نظامی بین دو کره با او دیدار کنم. با یکدیگر دست بدهیم و سلامی کنیم.»

امروز صبح اعلام شد که مقام‌های کره شمالی این درخواست را پذیرفته‌اند. این سومین دیدار مقام‌های دو کشور به حساب می‌آید. اولین دیدار ژوئن سال گذشته در سنگاپور بود و دیدار دوم ترامپ و اون فوریه امسال در هانوی صورت گرفت. 

دیدار ترامپ و اون کجا صورت می‌گیرد؟

در چند سال گذشته روستای پانمونجوم که به روستای آرامش و صلح معروف شده و در منطقه عاری از سلاح میان دو کره قرار دارد، شاهد بسیاری از رخدادهای دیپلماتیک و نظامی بوده است.منطقه غیرنظامی یا عاری از سلاح کره  یک نوار مرزی است که شبه جزیره کره را تقریباً به دو قسمت تقسیم می‌کند و نقش حائل را میان دو کشور دارد. این منطقه علی‌رغم نامش یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیاست. منطقه حائل بین دو کره، خطی‌ست به‌طول ۲۵۰ کیلومتر و عرض چهار کیلومتر که نقش مرز بین دو کشور را بازی می‌کند. این خط یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان به‌شمار می‌رود، اما عرض چهارکیلومتری آن غیرنظامی است. در این منطقه حائل محلی برای دیدارهای دیپلماتیک وجود دارد.

روستای مرزی پانمونجوم به سبب توافق آتش بس کره که در سال 1953 به امضا رسید و به جنگ کره پایان داد، به روستای آرامش و صلح معروف شده است. این منطقه بوسیله نیروهای نظامی مشترک کره شمالی، کره جنوبی و سازمان ملل اداره می شود. 

دیدار جدید برای عکس یادگاری؟

ترامپ برای اولین بار است که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به منطقه عاری از سلاح میان دو کره می‌رود. در این سفر رئیس جمهوری کره جنوبی هم او را همراهی می‌کند. 

بسیاری اعتقاد دارند که این دیدار هم مانند موارد گذشته بخشی از دیپلماسی نمایشی ترامپ به حساب می‌آید. با وجود دیدار رسمی پیش از این  ترامپ و اون پیشبرد خاصی در شرایط واقعی صورت نگرفته است. به گفته تحلیلگران معمولا چنین دیدارهایی پس از مدتها مذاکره مقام‌های میان دو کشور و رسیدن به نتیجه‌ای برای توافق صورت می‌گیرد تا در نهایت کار به عکس یادگاری برسد. ترامپ اما نشان داده که علاقه دارد مسیر مذاکرات را برعکس طی کند. 

مقام‌های کره شمالی هر چند مذاکراتی با ترامپ داشته‌اند و عکس یادگاری هم با او گرفته‌اند اما طی ماههای اخیر مذاکرات خود با آمریکا را تقریبا بی‌نتیجه دیده‌اند. ظاهرا علت ناکام ماندن این مذاکرات اصرار آمریکا بر برچیدن تاسیسات اتمی کره شمالی به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها و خواست کره شمالی برای لغو تدریجی تحریم‌ها در قبال برچیدن گام به گام تاسیسات اتمی خود بود. وزارت خارجه کره شمالی هم چندی پیش در واکنش به تصمیم  آمریکا بیانیه‌ای درباره تمدید تحریم هسته‌ای وموشکی کره شمالی  منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:ما اینک تحرکی غیر عادی را از سوی ایالات متحده شاهد هستیم که در خصومت‌ورزی نسبت به ما هرچه بی‌پرده‌تر عمل می‌کند. پس از بالا گرفتن دوباره انتقادهای کره شمالی بود که عنوان شد ترامپ نامه‌ای با مضمون «عالی» برای کیم جونگ اون ارسال کرده است. حالا هم ترامپ خواستار دیدار مجدد با کیم شده است تا شاید بتواند بار دیگر رضایت او را به دست آورد.

۵۰۵۰  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1274924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =