اهوازی‌ها ۲.۵ برابر استاندارد جهانی زباله تولید می‌کنند

ایسنا نوشت:مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان این‌که در هر شبانه‌روز هفت تن زباله عفونی و ۱۰ تن زباله بیمارستانی در اهواز تولید می‌شود، گفت: سرانه تولید زباله در اهواز بیش از ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است.

محمدرضا قنواتی در جلسه کارگروه پسماند که امروز (یکشنبه، ۹ تیر) با حضور هیأت نمایندگان اتحادیه اروپا در حوزه محیط زیست، در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سرانه جهانی تولید زباله، روزانه ۳۰۰ گرم است در حالی که این رقم در اهواز ۷۰۰ گرم یعنی بیش از ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: ۶۹ درصد زباله‌ها در اهواز، تر و ۳۱ درصد آن خشک است. همچنین تولید زباله در اهواز روزانه ۷۷۰ تن است که با زباله تولیدی در شهرهای اطراف، به ۹۵۰ تن در روز می‌رسد.
قنواتی افزود: همچنین در هر شبانه‌روز هفت تن زباله عفونی و ۱۰ تن زباله بیمارستانی در اهواز تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از ۷۷۰ تن زباله تولیدی در شهر اهواز، یک درصد آن در کارخانه پردازش با ۱۱۰ کارگر پردازش می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز عنوان کرد: روزانه مساحتی به وسعت ۹ میلیون مترمربع در اهواز رفت و روب می‌شود. همچنین روزانه توسط ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کار حمل زباله انجام می‌شود. حمل زباله و رفت و روب توسط ۲ هزار و ۶۹۷ نفر انجام می‌شود.
۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    چرا هیچ کس نمیگوید عمده ثروت مملکت از اهواز میگذرد بیشترین گرما را خوزستانی ها میکشند
  • RO ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    این اقای مسوول هم میگفت شبانه چند تن زباله میسوزاند که صبح تردد در کمربندی ماهشهر به اندیمشک و مناطق کوی ملت و زرگان و شیبان نفس ها تنگ می‌شود