آمریکا جایگزین نیروهایش در سوریه را اعلام کرد

ایرنا نوشت: نماینده ویژه آمریکا در سوریه روز یکشنبه گفت: با خروج آمریکا از سوریه ، تعدادی از نیروهای نظامی دیگر کشورهای عضو ائتلاف جهانی علیه داعش جایگزین نیروهای آمریکا خواهند شد.

«جیمز جفری» در مصاحبه با دینفس نیوز گفت: برخی از کشورها آمادگی خود را برای جایگزینی با نیروهای آمریکا در سوریه اعلام کرده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه همچنین تصریح کرد که برخی از کشورها شاید بخواهند اعزام نیروهای جدید خود به سوریه را در سکوت انجام دهند که ما نیز از این اقدام استقبال می‌کنیم.

یک روز پس از آنکه «جاناتان کوهن» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل به شورای امنیت گفت که وقت کاهش تلاش‌های آمریکا در سوریه فرا رسیده است، فری در مورد برقراری روند صلح ژنو تحت حمایت سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد.

جفری همچنین افزود، ما بسیار به برقراری کمیته قانون اساسی نزدیک شده‌ایم و مرحله بعدی در صورت حل شدن، برپایی مراسم افتتاحیه در ژنو و آغاز یک فرآیند سیاسی است برای تغییر چشمگیر در کل جنگ سوریه است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر سال گذشته در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که در حدود دو هزار نیروهای اعزامی آمریکا در شمال شرقی سوریه این کشور را ترک خواهند کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =