«اون» به عرب‌ها نحوه تعامل با ترامپ را آموخت

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:رأی الیوم در گزارشی به تحلیل نحوه تعامل رئیس‌جمهور آمریکا با کشورهای مختلف پرداخت.

به گزارش رأی الیوم، دیدار دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) با کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) در خاک کره شمالی ثابت کرد رئیس جمهور آمریکا کشورهای ضعیفی را که به وی ابراز دوستی می‌کنند، تحقیر کرده و در برابر کشورهای با اقتدار که از تسلیم شدن در برابر دستورات دیکته شده او ابا می‌کنند، فروتنی می‌ورزد، چون این کشورها از ماهیت تهدیدهای توخالی ترامپ باخبرند.

تارنمای روزنامه رأی الیوم در ستون سرمقاله خود نوشت: ابراز محبت و علاقه دونالد ترامپ به کیم جونگ اون  و تلاش وی برای دیدار با کیم در منطقه غیرنظامی بین دو کره مؤید این فرضیه است که می‌گوید رئیس جمهور آمریکا تنها به کسانی احترام می‌گذارد که به او توهین و بی احترامی می‌کنند، رفتاری تحقیرآمیز با وی دارند و از تحریم‌های اقتصادی یا تهدیدهای نظامی وی نمی‌هراسند.

دیدار دیروز (یکشنبه) سران آمریکا و کره شمالی در منطقه‌ای بی طرف، به درخواست ترامپ که در صفحه کاربری وی در توئیتر منتشر شد و پس از دو دیدار بی نتیجه وی در سنگاپور و هانوی و تبادل اتهامات و حتی توهین‌های متقابل صورت گرفت.

نام ترامپ به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ثبت خواهد شد که پا در خاک کره شمالی گذاشت. روشن است که رهبر کره شمالی به خوبی می‌داند چطور باید با استفاده از نقطه ضعف‌های ترامپ با وی رفتار کند. رئیس جمهور کره شمالی نقطه ضعف ترامپ را می‌شناسد و از اطلاعات سطحی وی درباره روابط بین الملل و مشخصا منطقه شرق آسیا باخبر است، از همین رو از در شیرین زبانی و تعارف با وی وارد سخن می‌شود.

دیدار در خاک کره زمانی اتفاق افتاد که ترامپ از تهدیدهای خود در جنگ تجاری با چین، به عنوان بزرگترین هم‌پیمان رئیس جمهور کره شمالی، منصرف شد و در حاشیه اجلاس گروه بیست با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار کرد، نشستی که نتیجه آن برقراری آتش بس بین دو کشور، تعلیق تحریم‌های آمریکا به سبب مواضع قاطعانه چین و به خطر افتادن سلطه‌گری آمریکا و دلار بر نظام مالی جهان بود.

کیم جونگ اون به سران کشورهای عربی و به ویژه عربستان و کشورهای عربی خلیج [فارس] نحوه تعامل با ترامپ را آموخت، همان کسی که لحظه‌ای دست از سخنان زننده درباره وی بر نداشت و او و مقامات کشورش را تمسخر کرد.

در پایان این گزارش آمده است: رهبر کره شمالی همچون صخره‌ای در خاک کشورش می‌ایستد و ترامپ به دیدار او آمده و به وی ابراز دوستی می‌کند و به واسطه کاخ سفید از کیم برای سفر به آمریکا دعوت می‌کند.. البته در صورتی که ترامپ در کاخ سفید ماندنی باشد.. به شما نگفتیم ترامپ کشورهای ضعیفی را که به وی ابراز دوستی می‌کنند، تحقیر کرده و در برابر کشورهای با اقتداری که وی را تحقیر کرده و از تسلیم شدن در برابر دستورات دیکته شده او ابا می‌کنند، فروتنی می‌ورزد؟ آری همان کشورهایی که به تهدیدهای وی اهمیتی نمی‌دهند، چون به خوبی می‌دانند این‌ها مشتی بمب دودزا و تهدید توخالی است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    تو که مقایسه می کنی سطح زندگی مردم کره شمالی رو با این کشورها مقایسه کنید جدای از نداشتن فضای باز سیاسی و امنیتی و مدنی که هیچ کدام ندارند ولی باز هم در کره شمالی بدتر است سطح رفاه این کشورها و مردم کره شمالی قابل مقایسه نیست هزینه این مقاومت ها رو مردم می پردازند نه رهبر کره شمالی که حسابهای بانکیش تو سوییس داره می ترکه پول یه شب پامپاینش زندگی نصف مردم کشورشو زیر و رو می کنه
  • AE ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    شماها چی چیزی یاد نگرفتید؟