ترامپ: ایرانی‌ها فوق‌العاده هستند، نخواستم ۱۵۰ نفر  به خاطر یک پهپاد کشته شوند

رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به سواالات مختلف پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از فاکس نیوز، رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از مصاحبه اش درباره افغانستان صحبت کرد و اظهار داشت: مشکل خارج کردن ۹۰۰۰ سرباز آمریکایی از افغانستان این است که این کشور لابراتواری برای تروریست‌ها به شمار می‌رود. من می‌توانم حتی نام "هاروارد تروریست‌ها" را روی این کشور بگذارم.

وی همچنین صحبت‌هایش با مقام‌های نظامی آمریکایی را یادآور شد که به آنها گفته بود تمایل دارد تا نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، آنها به وی هشدار دادند که بهترین راه برای مقابله با تروریسم این است که به جای آمریکا در افغانستان با آنها بجنگیم.

ترامپ ادامه داد: حتی اگر آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کند، تصمیم دارم نیروهای اطلاعاتی بسیار "قوی" را در این کشور باقی بگذارم تا بر اوضاع در افغانستان نظارت داشته باشند.

گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور آمریکا با شبکه محبوبش فاکس نیوز

ابراز امیدواری برای بازگشت ایران به میز مذاکره
رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی دیگر از مصاحبه به موضوع ایران پرداخت.کارلسون مجری برنامه در این مصاحبه از رئیس‌جمهور آمریکا سوال کرد: شما به اینکه ارتش آمریکا را برای حمله به ایران اعزام کنید، خیلی نزدیک شده بودید اما در لحظه آخر از این کار عقب نشستید، نومحافظه‌کاران در واشنگتن از شما به خاطر این کار انتقاد کرده‌اند، آنها از شما می‌خواهند که به ایران حمله کنید. به نظر شما آنها چرا همچنین چیزی از شما می‌خواهند؟

ترامپ گفت: اغلب افراد از (این اقدام) حمایت کردند، افراد بسیاری از من حمایت کردند، خیلی از افراد گفتند که این یک لحظه فوق العاده در ریاست جمهوری من بود. آنها یک پهپاد بدون سرنشین را ساقط کردند و آنها ادعا کردند که این پهپاد در حریم سرزمینی آنها بود البته اینطور نبود اما آنها این را می‌گویند. (مقام‌های دولت) من همه چیزی را که من میخواستم درباره این حمله بدانم در اختیارم قرار دادند اما به من نگفتند که چه تعدادی از افراد خواهند مُرد، چه تعداد از ایرانی‌ها خواهند مُرد. من ایرانی‌های زیادی را در نیویورک می‌شناسم و آنها افراد فوق العاده‌ای هستند، همه آنها افراد فوق العاده ای هستند و همه ما آدم‌های فوق العاده ای هستیم. من پرسیدم چند نفر خواهند مُرد و آنها جواب دادند که حداقل ۱۵۰ نفر. من در جواب گفتم بیایید موضوع را متوجه شویم آنها یک پهپاد بدون سرنشین که مدل جدید و نویی نبود را ساقط کردند و ما قرار است ۱۵۰ نفر یا شاید تعداد بیشتری را بکشیم؟ شما هرگز این موضوع (تعداد کشته‌ها) را به قطعیت نخواهید دانست چرا که وقتی شما شروع به انجام کاری (حمله به ایران) بکنید و آنها هم (ایران هم جواب بدهد). البته هیچ کسی بهتر از ما (حمله نظامی) انجام نمی‌دهد. به همین دلیل من گفتم که من این موضوع را دوست ندارم و من جلوی آن را گرفتم قبل از اینکه کاری انجام شود، گزارش‌های نادرستی درباره اینکه ما هواپیماها را اعزام کرده بودیم، منتشر شد، نه اینطور نبود ما هواپیماهایمان را نفرستاده بودیم، من تصمیم نهایی خودم را برای اینکه این کار را نکنیم، گرفتم.

اگر اتفاقی بیافتد و قرار باشد که ما کاری بکنیم، ما در موقعیتی هستیم که می‌توانیم کارهای به شدت بزرگتری انجام دهیم اما امیدوارم که ما مجبور به انجام هیچ کاری نشویم، ایران از زمانی که من به این توافق وحشتناک (برجام) پایان دادم، توافقی که واقعا وحشتناک بود، (ایران در موقعیت ضعیف قرار گرفته است)».

ترامپ با اشاره به مواضع کارلسون درباره لزوم عدم مداخله آمریکا در مسائل دیگر کشورها و تمرکز بر مشکلات داخلی این کشور گفت: من و تو درباره اینکه ما باید برای چه چیزهایی مبارزه کنیم، با هم اختلاف نظرهای زیادی داریم، ما می‌خواهیم که صلح داشته باشیم و جاده هایمان را بسازیم، مدارس را بسازیم و همه چیزهایی که ما می‌خواهیم آنها را بسازیم اما ما نمی‌توانیم به ایران اجازه بدهیم که سلاح اتمی داشته باشد، فکر می‌کنم که تو هم شاید با این موضوع موافق باشی چرا که می‌دانم موضع تو چیست، من برنامه فوق‌العاده‌ات را زیاد می‌بینم، شما نمی‌توانید اجازه دهید که ایران به سلاح اتمی دست یابد و همچنین نمی‌توانید به دیگر کشورها هم اجازه چنین کاری را بدهید چرا که چنین چیزی بسیار ویرانگر خواهد بود. آنها (ایرانی‌ها) در حال حاضر مشکلات بسیاری در کشورشان دارند و امیدوارم که روزی برسد و آنها برگردند و بگویند که ما آماده توافق (با آمریکا) هستیم. ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    82 1
    عین رامبد خندوانه حرف میزنه ؛ ایرانیها فوق العاده اند ؛ ما فوق العاده ایم ؛ شما فوق العاده اید ؛ همه فوق العاده اند
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      3 15
      اینکه ما ایرانیها فوق العاده و از نبوغ سرشار برخورداریم شکی در آن نیست و نیاز به تأئید ترامپ ندارد ! و اینکه ترامپ بزعم خود در پاسخ نظامی به سرنگونی یک فروند پهباد فوق پیشرفته اش در آبهای سرزمینی ایران ادعای خویشتنداری نموده تا حدود 150 نظامی یا غیرنظامی بی گناه کشته نشوند از این حیث از ایشان سپاسگزاریم ! و اما ترامپ به این سؤال پاسخ نگفته مردم بی گناه و حوثی های یمن به چه جرمی چندین سال است با سلاحهای متعارف و غیرمتعارف مدرن آمریکایی و با اذن آمریکا و به دست آل سعود و آل نهیان کشته می شوند ؟! همچنین ترامپ و رئیس جمهوران پیش از وی پاسخ نگفته اند اولین کشوری که به ساخت سلاح اتمی کشتار جمعی دست یافت و آنرا در جنگ جهانی دوم در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن بکار برد کدام کشور بود ؟! و همچنین به این سؤال و دهها سؤال دیگر پاسخ نگفته بیشترین کشتار نظامی در سطح جهان در حال حاضر توسط نظامیان کدام کشور صورت می گیرد ؟!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    مردک یاوه گو ی روان پریش . توی بی تمدن و تازه به دوران رسیده صد سال دیگه هم زنده بمونی نمی تونی ایرانیها رو بشناسی .آخه مردک تو جز یک یانکی بی تمدن چی هستی ؟
    • RO ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      14 1
      يه دونه پيام بده، لازم نيست ده تا پشت سر هم بدى كه مثلأ نظر اكثريتى. چون بالا برى پايين بياى نظر امثال شما اقليت هم يه چيزى كمتره
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      0 1
      در پاسخ به 14:34 بر فرض که اکثریت هستید و هیچ کدام از مثبت و منفی ها به صورت برنامه ریزی شده از طرف دشمن های ایران نیست. اما فراموش یک مطلب رو فراموش نکن: سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    43 70
    آررررهههه چقدر هم که تو راست میگی پینوکیو .
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      4 15
      مردک دروغگو اگه راست میگی چرا دارو رو تحریم میکنید که میلیون ها نفر اذیت بشن
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    17 60
    موهاشو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    68 26
    خیلی احمقه این ترامپ. میگه نخواستم 150 نفرو بکشم ولی یه احمق تر از خودش نیست بگه الان داری 50 میلیون ایرانی(به غیر از اقا زاده ها) رو زره زره میکشی! این از اون بدتره
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    32 70
    بگو ترسيدي بزن بزن
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      56 2
      يك مرد در دنيا يافت مي نشود يك موشك بر فرق سر ما مستاجرين بزند از اين فلاكت رهايي يابيم اميد به شما ترامپ بود بزدل از اب در امديد
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      13 26
      ترامپ بزن داريمت
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 6
      آیا به عواقب جنگ و پایان آن اندیشیده اید که سخن از جنگ و خونریزی و کشتار و ویرانی و فلاکت بازماندگان از جنگ می نمائید ؟! آیا وضع مردم عراق و منطقه غرب و جنوب غرب و مجموعاً بیشتر مناطق خاورمیانه در دوران زمامداری صدام حسین بد بود که وی با حمله آمریکا ساقط و سرنگون شد یا الآن که حاکمان جایگزین دست نشانده در برخی کشورهای اسلامی عربی منطقه حکمفرمانی می کنند و نمایندگان واقعی مردم کشورشان نیستند ؟! تجربه کشورهای جهان سوم و غیرمتمدن و غیرپیشرفته و فاقد فهم و شعور و فرهنگ بالا نشان داده هر حاکم بدی که فرار کرده یا سرنگون شده بطور نادر پیش آمده جایش را حاکم صالح یا خوبی گرفته باشد !
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 6
      14:26 14:55 اگه انقدر تمایل به مردن دارید با کمال میل حاضرم به عهده بگیرم این مساله رو
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    25 38
    یعنی آمریکاییها باید برند بمیرند از انتخاب این رییس جمهور بیسواد و فاسد و شارلاتان .... نحوه حرف زدنش نشاندهنده سطح بیسوادی آن از ادبیات ... رفتار و موضع گیریهاش نشاندهنده سطح سواد کم سیاسیه ش ! ... نحوه رفتارش با مسئولین سایر کشورها هم نشاندهنده تمسخر آنها و غرور بیجا خودشه ...!!! آمریکا آمریکا گفتنش هم نشاندهنده مغز بچه گانه اشه .... !!! به هر حال ترامپ آدم احمق و خطرناکی هست که هر کاری ازش بر می آد ...!!!
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      18 0
      تو راست میگی ! باید در انتخاب روسای جمهور مثل ما زیرک و با هوش باشند !!!!!!!!
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      14 1
      ترامپ نمیدونم سواد سیاسی داره یا نه.ولی احمدی نژاد قطعا داره !!..اینم نمونه حرفش: "انگلیس یک جزیره کوچک است در غرب آفریقا"..
  • GB ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 1
    حالمون خیلی خنده داره خارجی ها یه چیز خوبی میگن " کسی که گدایی میکنه حق انتخاب نداره"تو فلاکت داریم دست و پا میزنیم اونوقت به دیگران انتقاد میکنیم و توهین
  • فرهاد IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    9 1
    این ترامپ چه آدم خوبی بود و ما نمیدونستیم!!!
  • US ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 1
    سالاری ترامپ
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 1
    خيلی مردی ترامپ
  • شمس تبریزی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    17 2
    با عرض پوزش شما یه جایی را در ترجمه نامفهوم نوشتید و یه نکته مهم درباره عدم حمله تلافی جویانه آمریکا گم شد. شما نوشتید «وقتی شما شروع به انجام کاری (حمله به ایران) بکنید و آنها هم (ایران هم جواب بدهد). البته هیچ کسی بهتر از ما (حمله نظامی) انجام نمی‌دهد». عین کلمات ترامپ اینه «Once you start doing what we'd do or what they'd do, and nobody does it better than us, you don't know how many people are going to die.» میگه وقتی شما کاری رو شروع میکنید چه کاری را که ما میخواستیم انجام دهیم و چه کاری را که ایرانی ها ( در پاسخ) میخواستن انجام بدن، معلوم نبود چند نفر این وسط خواهند مرد و البته هیچکس بهتر از ما از این کارها بلد نیست. خب ببینید خودش داره میگه اینطور نبود که ما فقط بکشیم. بالاخره کشته هم میدادیم و معلوم نبود کشته شدگان دو طرف چقدره. اینجا شما میبینید که نگران اصلی اش تلفات خودشون بوده . نه اینکه دلش برای ایرانی ها سوخته باشه.
  • بی نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    10 1
    اگر ایرانی ها فوق العاده هستن ویزای خانوادگی ایرانیا رو چرا لغو کردی
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 1
    14:34 اولا به تو ربطی نداره من چند تا پیام میدم دوما تو با اون پرچم سه رنگ نشون دادی چه وطن فروشی هستی . سوما دلیل جلز و ولز تو از جواب دادن به پیام من کاملا مشخصه . تا امثالی مثه تو وجود داره نیاز به دشمن احمقی چون ترامپ نداریم .