آیا ترامپ در قبال پیونگ یانگ راهبرد خاصی را دنبال می‌کند؟

دیدارهای تبلیغاتی ترامپ به پایان رسید. راهبرد ترامپ درباره پیونگ یانگ چیست؟ هدف کدام کشور است؟

به گزارش خبرآنلاین، پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال 2016 او یکی پس از دیگری وعده های انتخاباتی خود را عملی کرد. یکی از اهداف او صلح با کره شمالی بود. آن روزها سیاستمداران راهبرد ترامپ را احساساتی و به دور از واقعیت قلمداد می کردند. چراکه کره شمالی دشمن قسم خورده آمریکا بود و این در قاموس ایدئولوژیک  این سرزمین شمالی نمی گنجد که روزی روزگاری با آمریکایی ها قهوه بنوشد و تا جایی پیش رود که تعهد خلع سلاح دهد!

راهبرد ترامپ در کاخ سفید دو هدف را دنبال می کرد؛ چین و روسیه. نگاه به شرق او با نگاه به شرق اوباما بسیار متفاوت بود. رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه سکان کاخ سفید را به دست گرفت سیاست گردش به شرق و نگاه خاص دولت اوباما به چین را مانند دیگر دکترین اوباما نادیده گرفت و بنای ناسازگاری با چینی ها گذاشت آنهم نه یک ناسازگاری معمولی بلکه یک جنگ تجاری عظیم که کارشناسان این حوزه معتقدند که نتیجه این نزاع اقتصادی،  قدرت برتر جهان را تعیین می کند.

همچنین دیدارهای ترامپ در نشست جی 20 هدفمند و همگی تنها برای منزوی چینی ها و در کنارش ایران، صورت گرفت. با توجه به روحیات ترامپ مساله هسته ای و سلاح های اتمی برای او هیچگاه دغدغه نیست. دغدغه او تنها اقتصاد است گوی سبقتی که چینی ها در حال ربودن از آمریکا هستند.

در همین راستا سیاستمداران آمریکا همچنان توافق با کره شمالی را یک جوک تلقی می کنند. چرا که گزارش ها از اولین دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی که سال گذشته در پی یک تواقی دو ساعته صورت گرفت حاکی از آن است که این کشور همچنان آزمایش های موشکی خود را دارد و همچنین سایت ها اتمی همچنان به قوت خود باقی هستند.

با بررسی روابط واشنگتن و پیونگ یانگ می توان دریافت که رهبر کره شمالی در دیدارهایش با ترامپ چیزی را از دست نداده است. موشک و هسته ای اش برجاست. بقیه دشمنان منطقه ای (ژاپن و کره جنوبی)  را دور زده و مستقیم با رهبر ابرقدرت جهان مرتبط شود و اعتبار کسب کند و از انزوا خارج شود.

همچنین از زمان دیدار با ترامپ ، تحریم تازه ای تقریبا علیه کره شمالی وضع نشده است. این یک توفیق بزرگ است برای اون و مردم کره شمالی اگرچه امروز این وعده را داده است که تحریم های کره شمالی پابرجا خواهد بود.
 ترامپ تحرکات کره شمالی  تهدیدی علیه خود نمی بیند، حتی اگر بولتون و پمپئو و ژاپن بخواهند. در همین حال ترامپ نیز مدعی است که بحران اتمی کره شمالی را مدیریت کرده است و تصاویر و فیلم های منتشر شده از دیدار آنها برگ برنده ای برای او خواهد بود. در نتیجه وقتی هدف چین باشد کره شمالی پیروز این دیپلماسی نانوشته ترامپ است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =