«ارتقاء مدیریت مدرسه» و «نشاط تربیتی» شعار آموزش پرورش البرز

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در گردهمایی استانی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و نواحی و مناطق استان گفت: برنامه های آموزش و پرورش استان، باید معطوف به سند تحول، رویکرد مدرسه محوری، تحول در محتوا و تحول در مدیریت باشد.

به گزارش خبرآنلاین ، سالار قاسمی در نخستین گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش، و مناطق ۸ گانه استان گفت: هدف من از برگزاری این گردهمایی ضمن ایجاد همدلی بیش تر،هم اندیشی و خرد جمعی مجموعه شورای معاونین استان برای هرچه بهتر برگزار شدن پروژه مهر و ایجاد یک وحدت فرماندهی برای انسجام در فعالیت های آموزش و پرورش استان البرز در این خصوص بود.

سالار قاسمی ادامه داد: مجموعه شورای معاونین استان که امروز در این جلسه حضور دارند  باید به توان تاثیرگذاری و اهمیت کار خود واقف باشند و قدر این فرصت را برای خدمتگزاری بیش تر بدانند، زیرا تصمیمات و اقدامات ما بر روی نیم میلیون دانش آموز و یک میلیون نفراز اولیا تاثیر مستقیم دارد. به همین جهت پیشنهاد می کنم این نشست به صورت فصلی برگزار شود تا بهتر بتوانیم  نقاط ضعف و قوت را در مدیریت آموزش و پرورش استان بررسی کنیم و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

قاسمی یادآور شد: در جلسات شورای معاونین آموزش و پرورش باید یک نگاه خلاق، ایده پرداز، کیفی و مساله محور حاکم باشد تا از پرداختن به موضوعات تکراری و کلیشه ای دوری شود.

وی در ادامه گفت: تمام فعالیت های آموزش و پرورش باید کیفی باشد به همین جهت راهبرد و رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان البرز "بهبود مستمر کیفیت" است که برای دستیابی به آن دو شعار "ارتقاء مدیریت مدرسه" و "نشاط تربیتی" را در استان مطرح کردیم و معتقدیم هرگاه مدیریت مدرسه ارتقا پیدا کرد و مدرسه شوق انگیزایجاد شد قطعا منجر به بهبود کیفیت در فعالیت های آموزشی و پرورشی نیز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تمام برنامه ها و اقدامات در اداره کل و نواحی و مناطق باید معطوف به سند تحول بنیادین، رویکرد مدرسه محوری، تحول در محتوا و تحول در مدیریت باشد و هیچ برنامه ای بدون لحاظ نمودن این موارد تدوین و اجرا نشود.

سالار قاسمی تصریح کرد: اولین چیزی که در مدیریت خصوصا در آموزش و پرورش باید شکل بگیرد اعتماد است و آن هم از طریق صداقت در زبان و عمل به دست خواهد آمد، آن نکته ای که در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری نیز مطرح شد و باید برای ما حائز اهمیت باشد ایجاد امید بود،البته ایشان از امید صادق گفتند.

وی افزود: بنابراین از ارائه گزارش های غیرواقعی و آمارسازی درباره توفیقات یا ضعف ها و آسیب ها جدا پرهیز شود،ما باید به دنبال ارائه تصویر واقعی از وضعیت حوزه های مختلف باشیم تا به فراخور آن تصمیمات لازم و مناسب اتخاذ شود.

وی بیان داشت: کارکنان اداری اداره کل آموزش و پرورش و ادارات مناطق باید خود را خادم همکاران فرهنگی و اولیای دانش آموزان بدانند و شان دیگری جز این برای خود قائل نباشند. خودم نیز علیرغم همه مشغله ها و جلسات و برنامه های متعدد همیشه تلاش کرده ام درب اتاق من برای ارباب رجوع باز باشد و صرفا سه شنبه ها با مردم دیدار ندارم و البته این وظیفه ما است و منتی بر مردم نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: ادارات آموزش و پرورش وظیفه پیشگیری از تخلفات را دارند تا از همکاران به خوبی حراست شود و اگر جایی تخلفی صورت گرفت نشان می دهد نقش نظارتی خود را خوب انجام نداده ایم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =