صداوسیما عذر بدتر از گناه آورد/ اطلاعات کشتی سارینا جدید نبود

روابط عمومی برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» درباره حاشیه‌هایی که بحث مسیریابی کشتی سارینا در این برنامه به وجود آورده بود، توضیح داد و تاکید کرد اطلاعات مطرح شده در این برنامه پیش‌تر در قالب گزارشی در نشریه فایننشال تایمز منتشر شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتقاد از برنامه صبحِ امروز «سلام صبح بخیر» که در اقدامی مشکوک، جزئیات یک پروژه وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها را به طور کامل تشریح کرد، روابط عمومی این برنامه، توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. 

در این جوابیه آمده است: «علی‌رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز، هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین‌المللی فایننشیال تایمز همراه با عکس و جزییات کامل‌تر منتشر شده است.

بنابراین فرضیه، افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد، به کلی مردود است و قبلا این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه شده است.

بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی آمریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح بخیر» با زبان فارسی به طرف آمریکایی نیست.

طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در رسانه مبدا و دیگر رسانه هایی که به این شایعه دامن زدند منتشر شود.»

صبح امروز در این برنامه تلویزیونی،  جزئیات یک پروژه وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها به طور کامل تشریح شد.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    20 40
    فرض کنید همین کار را یک روزنامه غیرخودی از نظر صداوسیما انجام می داد واکنش 20:30 چی بود؟
    • ابراهیم IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      1 7
      نگوونپرس که چه اب وتابی میدادند!!!اینااگه ملت براشون مهم بودندکمی هم به خواسته های مردم اهمیت میدادندفقط حفظ میزوپست ومقام وجناح بازی سیاسی براشون مهمه
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    18 25
    باید رئیس صدا و سیما اخراج بشه. از قصد کشورو میخواد بیچاره کنه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    12 19
    خودمون با خودمون مشکل داریم نیست جیب مسولان عزیز کم پر شده می ترسند عقب بیفتند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    13 19
    ... صدا و سیما. یعنی تو اخبار مربوط به ایران رو از فایننشال تایمز می گیری ...؟ حتما دستور طبقه بندی محرمانه و غیر محرمانه رو هم از سیا می گیری
  • AE ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    18 44
    مگه کسی تلویزیون هم میبینه؟
  • GB ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 17
    خیانت را چگونه تعریف می کنید و مجازات آن چیست؟ خیانت یعنی نشر اطلاعات فوق سری که در صورت برملا شدن،ضربه غیر قابل جبران و برگشت ناپذیری بر منافع ملی خواهد زد .....اگر این عمل خیانت نیست ،پس چگونه می توان انرا توجیه نمود.در مملکت ما که افراد به اتهام کارهایی که ضربه آن بر منافع ملی ،کمتر از این عمل صدا و سیماست ،به جرم خیانت به مملکت ،مجازات می شوند.باید منتظر ماند و دید که با رییس صدا و سیما و این خیانت آشکار به منافع ملی آنهم در این شرایط بی نهایت بحرانی،چگونه برخورد خواهد شد .
  • DE ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    7 0
    واقعا خبر قدیمیه. یک تراکر نفتکشها که مدتهاست اخبار نفتکشهای ایران رو منتشر میکنه در این مورد به دهها سایت و خبرگزاری اطلاعات تحلیلی داده. اما انگیزه کسی که چنين برنامه ای پخش کرده معلوم نیست چی بوده.