واکنش سازمان ملل به خبر آزادی ۲ کشتی توقیف شده کره شمالی

ایرنا نوشت: سازمان ملل متحد آزادی ۲ کشتی کره شمالی را که به ظن نقض تحریم های این سازمان و انتقال فرآورده های نفتی پالایش شده به این پیونگ یانگ، توسط سئول توقیف شده بود را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی روز ۱۴ فروردین اعلام کرد مقامات این کشور به دلیل نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، مانع ترک این چهار کشتی از بنادر داخلی این کشور شده اند.

حال به گفته مقامات کره جنوبی، بررسی‌های سئول در مورد این کشتی‌ها نشان داد که این کشتی‌ها به صورت تعمدی تحریم‌های سازمان ملل را نقض نکردند.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه کره جنوبی به رویترز گفت: «شواهدی از انتقال کشتی به کشتی فرآورده‌های نفتی پالایش شده وجود دارد، اما به این نتیجه رسیدیم که این امر تعمدی صورت نگرفته است.»

به گفته این مقامات، کشتی‌هایی که در بنادر کره جنوبی توقیف شده اند از روز سه شنبه مجاز به ترک این محل هستند؛ شرکت‌های حمل و نقل قول داده اند که دستگاه‌های ردیابی را تمام مدت بر روی کشتی‌ها حفظ کنند و در صورت لزوم سوابق را ارائه دهند.

اما دو کشتی از این چهار کشتی به دلیل نقض تعمدی تحریم‌های سازمان ملل، همچنان در بازداشت خواهند ماند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۷ با صدور قطعنامه‌ای علیه کره شمالی انتقال هرگونه سوخت به این کشور را ممنوع کرده است.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =