شورای نظارت بر صداوسیما افشای اطلاعات نفتی ایران از شبکه ۳ را بررسی می‌کند

ایرنا نوشت: دبیر هیات نظارت بر صداوسیما از بررسی عملکرد شبکه سه در افشای اطلاعات نفتی خبر داد.

در حالی که مسئولان کشور به دلیل تحریم‌های شدید نفتی، همواره بر محرمانه بودن آمار و نام خریداران نفت ایران تأکید می‌کنند، دیروز برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما بخشی از اطلاعات مسیر و خریداران نفتی کشور را افشا کرد.

مجری این برنامه صبحگاهی در مقابل چشمان حیرت‌زده بینندگان تلویزیون، تصاویر هوایی از محل خرید نفت، مسیر انتقال، محل تخلیه و شرکت خریداری کننده و نام کشتی انتقال دهنده را در برنامه زنده اعلام کرد.

پس از این اقدام عجیب شبکه سه، محمود صادقی، ‏ نماینده تهران با طرح این سوال که «آیا کار شبکه سه سیما در نمایش مسیر دور زدن تحریم‌های نفتی یک اقدام ضد امنیت ملی نیست؟!» این نماینده مجلس سپس از هیات نظارت بر صداوسیما گلایه کرد و نوشت: «آیا هیات نظارت بر صداوسیما باز هم طبق معمول فقط نظاره می‌کند! دادستان چرا ورود نمی‌کند؟»‌

امروز محمدحسین صوفی، دبیر هیات نظارت بر صداوسیما در پاسخ به این سوال که آیا هیات نظارت این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد گفت: در اولین جلسه کاری این موضوع بررسی خواهد شد.

او تأکید کرد هیات نظارت بر صداوسیما به شکایت‌ها و مسائلی که تاکنون در این باره مطرح شده است، رسیدگی می‌کند.

صوفی اعلام کرد جلسه بعدی هیات نظارت بر صداوسیما هفته آینده برگزار می‌شود.

بعد از افزایش انتقادها به اقدام جنجال‌برانگیز برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه، روابط عمومی این برنامه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آنچه این برنامه پخش کرده محرمانه نبود چرا که قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز رسانه‌ای شده است.

یک کاربر توئیتر به نام امیرمحمد حسینی در واکنش به جوابیه صداوسیما نوشت: گزارش روزنامه انگلیسی صرفاً ادعاست و هیچ تایید یا اظهارنظری از مقامات چینی، ایرانی و حتی آمریکایی ندارد. اما صداوسیما رسانه حاکمیت است. وی در ادامه افزود که نیویورک تایمز ذیروز گزارشی درباره حرکت چراغ خاموش نفتکش‌ها برای دور زدن تحریم و قابل ردیابی نبودنشان نوشته و در این شرایط بدیهی‌ترین عواقب پخش این موارد از تلویزیون، افزایش فشار به اندک مشتری‌های ایران و از دست دادنشان است.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 4
    این شورا یک دکور است و هیچ قدرتی ندارد