مسئولان البرزی به باور اتحاد برای «رونق تولید» رسیده‌اند

در این برهه حساس دیگر مجالی برای شعار و وعده نیست و مدیرانی که به کوتاه بودن عمر مسئولیت ها باور دارند در کمترین زمان خدمتگزاری نیز اقدامی ارزشمند از خود برای نظام و مردم به یادگار می گذارند.

اکنون که نظام سلطه، معیشت و اقتصاد مردم را نشانه گرفته، عزمی جهادی و ارده ای پولادین برای ایستادگی در مقابل توطئه های دشمنان نیاز است بنابراین باید با هدایت دارایی ها و اعتبارات محدود موجود به سوی طرح ها و برنامه های مهم، تاثیرگذار، اشتغالزا، تسهیل گر و مولد در این جنگ اقتصادی، اقدام و عمل را پیشه کرد.

در سالی که همزمان با آغاز گام دوم انقلاب بر اساس منویات راهگشا و راهبردی مقام معظم رهبری به رونق تولید مزین شده، تمامی مسئولان در قوای مختلف متحد و منسجم با گفتمانی مشترک برای تحقق این امر لباس رزم پوشیده و با تهیه و تدوین سیاست های کاربردی و تخصصی برای نیل به اهداف نظام طی طریق می کنند.

در این کارزار اقدام و عمل برای به ثمر نشستن رونق تولید، البرز نیز با عزمی جدی وارد میدان شده و با مدیریت نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان به تسهیل و رفع موانع تولید اجتماع بزرگ ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی صنایع و تولیدکنندگان پرداخته است که تشکیل هفته ای یک تا ۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و طلایه داری کشور در جذب اعتبارات این بخش از اهم توفیقات بدست آمده است.

و اما نکته قابل توجه این است که این روزها البرز به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و گره های پروژه های چندین ساله پروژه ها یکی پس از دیگری در حال گشایش است چراکه گویی اراده ای قدرتمند برای به ثمر رساندن این طرح های بزرگ پس از سال ها بروز و ظهور یافته است.

جذب اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تسریع در تکمیل پروژه های مهم و ملی آزادراه تهران-شمال (قطعه اول که ۲۰ کیلومتر آن در محدوده البرز است) و ادامه آزادراه همت در البرز در شرایط کنونی که با محدودیت شدید بودجه و اعتبارات در بخش های مختلف مواجه هستیم، اقدامی بس مهم و خطیر محسوب می شود.

افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی برای اولین بار در تاریخ البرز که میانگین رشد آن در سطح کشور ۱۳.۵۵ درصد بوده و به همین دلیل این استان را در رشد اعتبارات عمرانی در رتبه سوم کشور قرار داده است.

استقرار دفتر اموال تملیکی البرز پس از ۹ سال انتظار که به طور قطع آثار و ثمرات اقتصادی آن متوجه مردم استان می شود.

و البته در این راستا حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی نیز مغفول نمانده چراکه جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای احداث اردوگاه ماده ۱۶ البرز پس از سال ها کشمکش و پیگیری های ابتر و رهاشده؛ ایجاد ارتباط با گروه های مختلف فعال اجتماعی و جناح های سیاسی قانونی و همچنین تیم های فرهیخته علمی و پژوهشی با توجه به استقرار بزرگترین و موثرترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور در این استان از جمله اقدامات مهم دیگر در عرصه تصمیم سازی بر مبنای علمی و پژوهشی محسوب می شود که تهیه و تدوین سند ملی توسعه استان برگرفته از این تعاملات گسترده است.

صنعت گردشگری البرز نیز بعنوان یک فرصت مغفول مانده از زیر خروارها خاک بیرون آمده و اکنون در حال صیقل دادن است، گوهری که بزودی در کشور به درخشش در خواهد آمد.

اکنون اعتبارات البرز با اولویت محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار توزیع می شود و اهتمام ویژه ای برای جلب توجه ملی جهت تقویت زیرساخت های عقب مانده البرز با توجه به رشد سریع جمعیت در این استان پویا و مولد بیش از پیش وجود دارد.

در این راستا می توان اخذ مجوز برای ساخت یک بیمارستان ۲۸ تختی در شهرستان طالقان که تاکنون از این امکان بی بهره بوده را نام برد؛ اقدام بزرگ دیگری که در راستای عمران و آبادانی این شهرستان محقق شد، جذب اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تسریع در تکمیل پروژه ۲۰ ساله راه هشتگرد-طالقان است، بواسطه این امر آرزوی دیرینه مردم این منطقه تحقق پیدا می کند.

اکنون مسئولان ملی به این باور رسیده اند که استان استراتژیک و مهم البرز بار مسئولیت ملی را به واسطه تراکم تردد و ترافیک از محورهای مواصلاتی استان و رشد سریع مهاجرت بر عهده دارد و در کنار پایتخت نیازمند نگاه های ملی است. حضور بیش از ۷۰ مسئول ملی در البرز طی کمتر از ۸ ماه موید این امر است که اهتمام برای جلب تمرکز و توجه مسئولان عالی نظام به البرز سرافراز همچنان ادامه خواهد داشت.

تحقق اهداف شعار سال و برنامه های دولت تدبیر و امید در این راستا، متعصبانه با مدیریت نماینده عالی دولت در البرز بعنوان عامل وحدت بخش مسئولان استان دنبال می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =