بدهی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری بروجرد به تامین اجتماعی یک دروغ بزرگ است

شهردار بروجرد گفت: بدهی ۱۰۵ میلیارد تومانی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی، یک دروغ بزرگ است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، جافری مردم بروجرد را مردمی تاریخ‌ساز، مطالبه گر، با فرهنگ، شهید پرور و ولایتمدار توصیف و اظهار کرد: شهرداری‎ها، سازمان‎هایی غیرانتفاعی و محلی هستند که مستقیماً از عوارضی که شهروندان در چارچوب قانون پرداخت می‎کنند اداره می‌شوند.
وی شهروندان را سهامداران اصلی شهرداری دانست و افزود: شهرداری بروجرد یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‎های کشور است که از سال ۱۳۱۴ به تاسیس رسیده و این موضوع بیانگر اهمیت برقراری قانون و تشکیل نهادهای مدنی برای مردم  این شهر است.
شهردار بروجرد وجود آثار معماری قدیمی اسلامی و استقرار بازار، مسجد و حمام قدیمی در کانون مرکزی شهر را نشان دهنده قدمت نفوذ و رسوخ دین مبین اسلام در این شهر دانست و خاطرنشان کرد: از چنین مردمی انتظار داریم تا در همه ابعاد مدیریت شهری حامی این نهاد خدمات رسان باشند.
همکاری شهروندان و مسئولان شهرستان برای حمایت در ساماندهی وضعیت شهر
جافری از همکاری شهروندان و مسئولان شهرستان برای حمایت در ساماندهی وضعیت شهر و شهرداری تشکر و اضافه کرد: وضعیت خدمات شهری در شهر بروجرد مطلوب نیست و این مسئله ریشه در سوء مدیریت‎های به وقوع پیوسته و جذب نیروهای ناکارامد در طی ادوار گذشته شهرداری دارد.
وی بیان کرد: امام جمعه نیز روز گذشته عملکرد شهردار بروجرد را در حوزه توسعه و عمران شهری و برقراری نظم و انضباط اداری در شهرداری مطلوب ارزیابی نمودو ابراز امیدواری نمود تا این روند مثبت ادامه داشته باشد.
شهردار بروجرد ادامه داد: شهرداری موظف است تا درآمدهای خود را با نسبت ۶۰ درصد برای هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد برای هزینه‌های عمرانی در شهر به مصرف برساند، در صورتی‎که به واسطه هزینه‌های جاری بالا عملاً توسعه و پیشرفتی در توسعه و زیباسازی شهر در طول این مدت شاهد نبودیم.
جافری برقراری انضباط مالی در شهرداری را اولین اقدام خود از بدو حضور بیان کرد و افزود: با انجام اینکار سعی داریم تا با کاهش هزینه‎ها بتوانیم بودجه عمرانی مصوب را عملیاتی کنیم و نسبت بین بودجه‎های عمرانی و جاری را رعایت کنیم تا شهرداری بتواند عوارض دریافتی را به مصرف عمران و آبادانی شهر نیز برساند.
وی اظهار کرد: شهرداری در پنج ماهه گذشته توانست حدود ۱۱ ماه حقوق موقع پرسنل و بخشی از مطالبات بازنشستگان شهرداری را پرداخت کند.
شهردار برقراری انضباط اداری را از دیگر اقدامات شهرداری در مدت یاد شده عنوان و تصریح کرد: در این حوزه سعی شده تا به کارکنان به تناسب رشته تحصیلی، تجربه و توان مدیریتی مسئولیت واگذار شود و از روابط غیر اداری در این حوزه چشم پوشی شود.
جافری بررسی بی‎عدالتی‎های به وقوع پیوسته در سنوات گذشته در حوزه اداری، نصب سیستم‎های کنترل ورود و خروج چهره نگار، اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و شفاف‌سازی در میزان عوارض پرداختی را از دیگر مواردی برشمرد که در حوزه انضباط اداری به انجام رسیده و یا در حال اجرا است.
تکذیب بدهی به تامین اجتماعی
وی خاطرنشان کرد: گزارش بدهی ۱۰۵ میلیارد تومانی بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی، یک دروغ بزرگ است.
وی تقسیط و پرداخت بدهی‌های شهرداری به سازمان تامین اجتماعی، اداره امور مالیاتی و اداره خدمات درمانی را از دیگر فعالیت ‎ های شهرداری در حوزه ساماندهی امور مالی عنوان کرد.
شهردار بروجرد برخی از بدهی ‎ های بیان شده برای شهرداری را چندین برابر مقدار واقعی دانست و افزود: برآورد مقدار واقعی این بدهی‎ها در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
جافری اضافه کرد: علی‎رغم خسارات فراوان سیل بهاره اخیر به مجموعه زیرساخت‌های شهرداری این نهاد توانست با اقدام به موقع و بسیج نیروهای انسانی این خسارت را نسبت به دیگر شهرهای استان به حداقل برساند.
وی بیان کرد: شهرداری در نظر دارد تا نسبت به جمع آوری و دفع آب‎های سطحی در شهر با استفاده از نظرات مشاورین ذیصلاح اقدام کند تا در سال‎های آینده این سیستم جوابگوی سیلاب‎های برای این شهر باشد.
اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری بر مبنای اصول فنی
شهردار بروجرد بر اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری بر مبنای اصول فنی و اجرایی تاکید و خاطرنشان کرد: تا زمان حضور من در شهرداری، این نهاد پذیرای اجرای دستورات غیر قانونی و فراقانونی نخواهد بود تا دیگر شاهد پروژه‌های سلیقه ‎ ای و غیرکارشناسی و طبعا خسارات ناشی از آن نباشیم.
جافری به توسعه خط کشی و نورپردازی خیابان‎های شهر به عنوان پروژه‎های مقدماتی برای جذب گردشگر اشاره و افزود: روکش آسفالت‎های سطح شهر با اعتبار ۷ و نیم میلیارد تومانی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که این پروژه از بلوار امام (ره) شروع شده است.
وی پروژه‌های تله سیژ، زیپلاین و پل معلق را از دیگر پروژه ‎ های موفق در حوزه جذب سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: شهرداری ایمن سازی، زیباسازی و توسعه فضای سبز بلوار های سطح شهر را نیز در دستور کار خود قرار داده که اجرای آن از بلوار تختی به عنوان پایلوت شروع شده است.
تاکید بر اجرای پیشنهادات مردم
شهردار کاهش آلودگی صوتی و هزینه رنگ آمیزی بلوار را از دیگر ثمرات مثبت اجرای این طرح بر شمرد و بر آمادگی شهرداری برای دریافت نقطه نظرات شهروندان تاکید کرد و از شهروندان دعوت به عمل آورد تا در روزهای دوشنبه هر هفته طی جلسات ملاقات مردمی به ارائه طرح ‎ های پیشنهادی خود در تمامی حوزه‎های مدیریت شهری بپردازند.
 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =