واکنش مکرون به کاهش تعهدات برجامی ایران/ مکانیسم ماشه فعال نمی‌شود

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم ایران برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی را محکوم کرد اما در بیانیه کاخ الیزه تاکید شده که این مسئله باعث فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌ها نمی‌شود.

رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه تصمیم ایران را برای غنی سازی بالاتر از حد توافق شده در سال ۲۰۱۵ محکوم و مدعی شد این اقدام نقض توافق هسته‌ای به شمار می‌رود.  رئیس جمهور فرانسه همچنین با تکرار ضرب الاجل ۱۵ ژوئیه برای ازسرگیری گفتگوها بین طرفین، توضیحی در خصوص آنچه که بعد از این تاریخ اتفاق خواهد افتاد، نداد. در بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه اما تاکید شده که  با این اقدام ایران مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌ها فعال نمی‌شود. 

گفتنی است مقامات کشورمان امروز اعلام کردند با پایان یافتن ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران به اروپا، غنی سازی خود را به بیش از سطح توافق ۲۰۱۵ می‌رسانند. همچنین شایان ذکر است محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در سخنانی گفت در صورتی که طرف‌های مقابل به پایبندی خود (به توافق هسته ای) احترام بگذارند، آماده بازگشت از کاهش پایبندی هایمان هستیم.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    14 1
    مترسک خیمه شب بازی
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    18 4
    مکرون گیر اورده مارو؟ توافق یکطرفه بوده مگه.روی کثیف خودشونو نشون میدن.
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    15 3
    مکرون چه خبرته حاجی؟.‌‌‌.. امیدوارم با همه بد خواه های مردم ایران که این وضع رو به مردم تحمیل کردید به درک واصل بشید
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    1 3
    آقا من یه سؤال دارم این ژوئیه دقیقا چی هست برابر کدوم ماه سال میلادیه؟! nسال پیش از زبان فرانسه وارد فارسی شده هی می نویسید ژوئیه، شما به عنوان یه خبرگزاری باید رعایت کنید این نکات رو
    • شمس تبریزی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      3 5
      ژوییه همان جولای است. اگر اصرار داری انگلیسی اش را بنویسند باید ژوان را هم بگویند جون. انوقت تصور کن مجری خانم صدا و سیما بخواد بگه فردا اول جون است. خب ممکنه صورت خوبی نداشته باشه.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
      2 0
      شمس تبریزی چه ربطی به مجری خانم داره؟ حالا اگه مجری آقا باشه اشکال نداره؟
  • شمس تبریزی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    6 1
    خبرآنلاین، من به شما هفته پیش عرض کردم که به چه دلیل ماشه ی اینها فعال نمیشه اما شما منتشر نکردید. هنوز هم بر همین عقیده ام. نظرم را ملایم تر عرض میکنم تا محذوری برای انتشار نباشه. کاهش تعهدات برجامی ما اونقدر نخواهد بود که اینها ماشه را فعال کنن. خوب شد؟؟ خخخخخخخخخ حالا منتشر کن