بهنام محمودی: محبوبیت والیبال در ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد

ملی‌پوش سال‌های نه چندان دور تیم ملی والیبال ایران گفت: مصدومیت‌هایی که در حاشیه میزبانی ارومیه رخ داد، با توجه به محبوبیت والیبالیست‌های ما طبیعی بود.

امیرمحمد سلیمانی: تیم ملی والیبال ایران به جمع بهترین تیم‌های حاضر در لیگ جهانی والیبال رسیده است. حالا می‌توانیم به روزهای خوب پیش‌رو امیدوار باشیم اما تیم ملی والیبال هم مثل هر پدیده دیگری، نکات مثبت و منفی متعددی دارد. با بهنام محمودی، ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران درباره شرایط بلندقامتان گفتگو کرده‌ایم.
از تیم ملی والیبال شروع کنیم. خیلی‌ها اعتقاد داشتند تیم ملی با کولاکوویچ هم موفق نخواهد بود اما او حالا شرایط را تغییر داده است.
امسال عملکرد خوبی از تیم ملی دیده ایم. نسبت به سال های گذشته، بازی های روان تر و حرفه ای تری را تماشا می کنیم. بازی های خیلی خوبی را تماشا کردیم و شرایط میزبانی بسیار خوب بود. انشالله در جمع چهار تیم برتر هم حضور داشته باشیم. چند تیم در این مسابقات جوانگرایی کرده بودند اما هدف ما نباید این مسابقات باشد و آن چه اهمیت دارد، انتخابی المپیک است. اما امسال شانس سکو داریم که واقعا اهمیت زیادی دارد. مسابقاتی که شاید اهمیت کمتری از المپیک و جام جهانی داشته باشد اما به بازیکنان کمک می کند تا تجربه بیشتری کسب کنند. اعتقاد دارم اگر این روند ادامه داشته باشد، می‌توانیم به المپیک 2020 هم صعود کنیم و در جام جهانی هم با قدرت حضور داشته باشیم.
هسته اصلی تیم ملی والیبال ما از چندین سال پیش همین بازیکنان هستند. زمان تغییر فرا نرسیده است؟
ما جوانان خوبی در تیم ملی جوانان و نوجوانان داریم. این چرخه باید سیستماتیک باشد. بحث استعدادیابی را داریم اما باید بهتر از این‌ها باشیم. جوانان ما باید در مسابقات متعددی حضور داشته باشند تا باتجربه وارد تیم ملی شوند. باید برای آموزش بازیکنانمان برنامه بهتری تدارک ببینیم.


میزبانی ایران از مسابقات هم کم حاشیه نبود.
انگیزه بسیار خوبی فراهم شد تا بازیکنان و مردم ما آماده و باانگیزه راهی این مسابقات شوند. من خودم در ارومیه حاضر بودم. مصدومیت ها و زیان‌هایی که به بار آمد، واقعا طبیعی بود. این حجم از محبوبیت باید هم چنین نشانه‌هایی داشته باشد. من برای رسیدن به مجموعه ورزشگاه حدود دو ساعت در راه مانده بودم. مردم خوشحال و باانگیزه در برابر ورزشگاه ها و هتل های تیم ملی حاضر شده بودند. اما محبوبیت و علاقه مندی مردم به والیبال از نکات بارز میزبانی مسابقات در ایران بود. محبوبیتی که والیبال در چند سال اخیر در ایران پیدا کرده در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
این روزها لژیونرهای والیبال ایران بیشتر از قبل هستند. آن‌ها به دلیل ارزش بالای حقوق‌هایی که دریافت می‌کنند لژیونر می‌شوند؟
لژیونر شدن در هر ورزشی اتفاق خوبی است. این سال ها والیبالیست های خوبی داشته‌ایم که در ترکیه، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی حضور داشته‌اند. در آینده می‌توانیم از تجربه بازیکنان استفاده کرد. تعامل‌های خوبی با باشگاه و کشورهای دیگر بیشتر می‌شود و پیشرفت بیشتری در والیبال نظاره می‌کنیم. متاسفانه در والیبال باشگاهی ضعیف شده‌ایم.
در این مرحله از لیگ ملت های والیبال موفق خواهیم بود؟
من فکر می‌کنم لهستان را شکست خواهیم داد و این پیروزی برای صعود به جمع چهار تیم برتر کافی باشد. ان شاءالله تیم ملی با سکو به ایران بازمی‌گردد. هر چند که حضور در جمع چهار تیم برتر هم نتیجه‌ای ایده‌آل است.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    باز هم بدون سند و تحقیق و مدرک حرف زدن. شما این موضوع را کجا تحقیق کرده ای؟