عضو جامعه روحانیت: مدعی نیستیم آقابالاسر یا قیم اصولگرایانیم اما ...

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبازر می‌گوید: جامعه روحانیت نه برای پدری کردن اصولگرایان، بلکه برای همدلی و همسویی در شورای وحدت اصولگرایان حاضر می‌شود و نمی‌خواهد آقابالا سر اصولگرایان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تکاپو برای به وحدت رسیدن اصولگرایان هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و هر گروهی در گوشه و کنار اردوگاه اصولگرایان سعی دارد این بار اصولگرایان را دور یک میز جمع کند و اختلاف‌ها را از بین ببرد.

در این میان گویا جامعه روحانیت مبارز هم بیکار ننشسته است و آن طور که محمدتقی رهبر می‌گوید جلساتی را با طیف‌های مختلف اصولگرایان از جمله جامعه مهندسین به دبیرکلی محمدرضا باهنر و اعضای حزب موتلفه داشته است. البته به گفته این عضو جامعه روحانیت، این تشکل روحانی که روزی در کنار جبهه پیروان محور اصلی تحرکات اصولگرایان بود، سازوکار شورای وحدت را پذیرفته و در جلسات آن شرکت می‌کند و سعی دارد به همدلی و همسویی اصولگرایان کمک کند.

جامعه روحانیت به دنبال تشکیلاتی برای همسو کردن اصولگرایان است
حجت الاسلام محمدتقی رهبر درباره کمرنگ شدن نقش و جایگاه جامعه روحانیت مبارز در تحرکات انتخاباتی اصولگرایان در سال‌های اخیر به خبرآنلاین، گفت: من هم قبول دارم که حضور جامعه روحانیت در سال‌های اخیر کمرنگ بوده و من هم به نوبه خودم این ایراد را به جامعه روحانیت دارم. انتظار مردم از جامعتین که همیشه در صحنه‌ها پیشگام بوده‌اند و موضع‌گیری می‌کردند برآورده نشده است.

عضو جامعه روحانیت گفت: زمانی که آقای مهدوی‌کنی زنده بودند، جامعه روحانیت فعال بود و در مواقع حساس موضع‌گیری و حضور داشتند و این کاستی و فترت امروز یک واقعیت است و این را باید حتما جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه چشم مردم و ملت به جامعتین است، گفت: البته امروز هم جامعه روحانیت در تکاپوی برپا کردن تشکیلاتی برای فعال کردن اصولگرایان و همسو شدن آنان هست و چندین جلسه هم گروه‌های اصولگرایان برگزار کرده‌اند.

جلسات جامعه روحانیت با سران گروه های اصولگرا
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در میان اصولگرایان بیش از ۳۰ طیف وجود دارد، گفت: جامعه روحانیت مبارز نشست‌هایی با سران این گروه‌های اصولگرا داشته‌اند.

رایزنی جامعه روحانیت با موتلفه و جامعه مهندسین
این چهره اصولگرا در پاسخ به این سئوال که «جامعه روحانیت با چه گروه‌هایی نشست داشته است؟»،  توضیح داد: آن طور که می‌دانم با حزب موتلفه اسلامی، جامعه مهندسین و طیف آقای باهنر و جامعه مدرسین ارتباط‌های برقرار شده است.

جامعه روحانیت نمی خواهد همه را زیر چتر خود ببرد
محمدتقی رهبر درباره تقلیل نقش جامعه روحانیت از جایگاه محوری به جایگاه مشورتی از سوی بعضی اصولگرایان هم گفت: گزارش نشست‌های جامعه روحانیت و اصولگرایان نشان می‌دهد که همدلی میان اصولگرایان وجود دارد و ما معتقدیم که باید برای وحدت و همدلی روی همه طیف حساب کرد. نباید این تصور ایجاد شود که جامعه روحانیت می‌خواهد همه را زیر چتر خودش بیاورد. همه باید طبق همان نظری که اسلام دارد با هم کار کنیم.

جامعه روحانیت مدعی نیست که قیم یا آقابالاسر اصولگرایان است
او تأکید کرد: جامعه روحانیت تلاش گسترده‌ای دارد که روحانیون دیگر را- نه از تیم خاص- به صورت تشکیلاتی کنار هم داشته باشد و با تناسب به جایگاه‌شان آنها را جذب کند، به همین منظور در بسیاری از استان‌ها نشست‌هایی برگزار شده است. جامعه روحانیت در تلاش است تا افرادی که به این مسیر اعتقاد و تمایل دارند را جذب کند. در گامی دیگر جامعه روحانیت در حال تدوین اساسنامه‌ای است تا با نگاهی جدید به اوضاع کشور بنگرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره نقش این تشکل روحانی در شورای وحدت اصولگرایان هم گفت: من کلیت این شورا را می‌دانم. استنباط من این است که جامعه روحانیت نه برای پدری کردن اصولگرایان، بلکه برای همدلی و همسویی در این شورا حاضر می‌شود. اگر اینطور باشد بهتر به نتیجه می‌رسد. ما نمی‌خواهیم بگوییم که آقابالا سر اصولگرایان هستیم بلکه می‌خواهیم مثل برادر همه زیر یک چتر کار کنیم و با این نگاه احتمال موفقیت بسیار زیاد است. جامعه روحانیت ادعای قیم بودن اصولگرایان را ندارد.

نظام نیاز دارد افرادی که حتی اصولگرا نیستند باهم گفتگو کنند
وی  تاکید کرد: تمام کسانی که در این نظام هستند و اصول انقلاب و نظام را قبول دارند - اسم‌شان هرچه می‌خواهد باشد- ما باید همه با هم کار کنیم، چون اختلاف اولا خودمان را خراب می‌کند. اختلاف در کشور مردم را ناامید می‌کند و دشمن را امیدوار می‌کند. کشور نیاز دارد تا افرادی که در نظام هستند حتی اگر اسمشان اصولگرا نیست، بنشینند و گفتگو کنند.

معتقد به آشتی گروه های انقلابی هستم
وی با اشاره به طرح مسئله آشتی ملی گفت: بنده آشتی ملی را قبول ندارم، اما تعبیر آشتی گروه‌های انقلابی را مطرح می‌کنم. کشور باید به این سمت برود چون مردم طاقت این اختلاف‌ها را ندارد و ملت چشم به راه هستند تا مشکلات را حل کنیم و «من و تویی»‌ها را کنار بگذاریم.

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =