مشاهده اولین جغد جنگلی در استان چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: پریا اسلامی و محمدرضا اسلامی با مشاهده تعداد یک فرد پرنده جغد جنگلی مصدوم در دست گردشگران آبشار آتشگاه لردگان با هدف کمک به نجات این پرنده، آن را از گردشگران خریداری و به حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری  ، شهرام احمدی افزود: مشاهده این گونه پرنده برای اولین بار در استان ثبت شده است.

وی اذعان داشت: انجام چنین اقدام فرهنگی از سوی این نوجوان ۱۰ ساله، قابل تقدیر و معرفی برای الگوبرداری در جامعه است.

احمدی تصریح کرد: پرنده مذکور هم اکنون توسط متخصصان دامپزشک در حال تیمار است و پس از به دست آوردن سلامت کامل به طبیعت باز خواهد گشت. وی ادامه داد: این پرنده که توسط گردشگران زنده گیری شده بود، به دلیل تغذیه نامناسب و صدمات بدنی، بیمار شده بود.

احمدی اظهار داشت: جغد جنگلی با نام علمی (Strix aluco) طولی حدود ۲۷ سانتی متر دارد که دارای پر و بال لکه لکه و چشم هایی سیاه است، این پرند سری بزرگ و گرد دارد و  پرهای پروازش دارای رگه های تیره رنگ بوده که معمولا به صورت یکدست است.

وی ادامه داد: جغد جنگلی، گونه‌ای جغد بوده که دارای بدن کوتاه و پهن است که معمولا این حیوان در جنگل های اوراسیا، ایران و در جنگل های بلوط زاگرس یافت می‌شود.

احمدی درباره زیستگاه این پرنده عنوان کرد: در جنگل ها، باغ‌های بزرگ و حتی اطراف شهرها زیست می کند و در شکاف تنه درخت‌ها و یا لانه قدیمی پرندگان دیگر آشیانه می سازد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جغد جنگلی حیوانی شب رو بوده که غذای خود را از راه خوردن جوندگان تأمین میکند که از کمینگاه های خود بر سر طعمه فرود می آید و جانور را یک جا میبلعد، همچنین جغد های جنگلی توانایی شکار جغد های کوچکتر را دارند اما خود طعمه عقاب ها و جغد های بزرگتر می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان یادآور شد: هم اکنون تعداد گونه پرنده های استان چهارمحال و بختیاری به ۲۶۷ گونه رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1277700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =