دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ۹۶ رشته برگزار خواهد شد

مدیر کل دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در ارومیه گفت: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با حضور بیش از ۳۴۰۰۰ ورزشکار و در ۹۶ رشته برگزار خواهدشد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، احمد سعادتمند مدیر کل دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان که به منظور حضور در گردهمایی مشترک بین مسئولین کمیته های استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی و مدیران مراکز ورزش قهرمانی کشور به ارومیه سفر کرده بود به نقش پررنگ برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در کشف و پرورش ورزشکاران نخبه و قهرمان تاکید و گفت: دومین دوره این المپیاد با شرکت بیش از ۳۴۰۰۰ ورزشکار در مرحله نهایی برگزار می‌شود و ورزشکاران حاضر مردادماه امسال در ۹۶ رشته به رقابت خواهندپرداخت.

وی تعداد ورزشکاران دوره نخست را ۲۰۰۰۰ نفر در مرحله نهایی و ورزشکاران مشارکت کننده در مرحله مقدماتی و نهایی را بیش از ۴۶۰هزار عنوان کرد.

گردهمایی مشترک بین مسئولین کمیته های استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی و مدیران مراکز ورزش قهرمانی کشور

سعادتمند همچنین اظهار کرد: سعادتمند در خاتمه گفت: وزارت ورزش و جوانان بنا دارد با همکاری فدراسیون‌های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان بیش از ۳۴۰۰ ورزشکار منتخب را از دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور انتخاب و در مسابقات بین‌المللی دهه‌فجر شرکت دهد.

وی در خاتمه گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان امضا شده، ۱۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها به استعدادیابی اختصاص یافته و فدراسیون‌ها باید این هزینه را صرف استعدادیابی و پرورش ورزشکاران اختصاص یابد.

گفتنی است، گردهمایی مشترک بین مسئولین کمیته های استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی و مدیران مراکز ورزش قهرمانی کشور به مدت ۲ روز با حضور نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی و استان‌های مختلف کشور در ارومیه برگزارشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =