بیکاری تیم‌های انگلیسی در میان سواستفاده یوونتوس از بازیکنان آزاد

پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال ۲۰۱۹ با مجموعه‌ای معامله‌های متفاوت در جریان است. اتلتیکومادرید جدیدترین باشگاهی است که با قدرت وارد خرید و فروش بازیکنان شده است اما باشگاه‌های لیگ برتری هنوز تماشاگر هستند.

امیرمحمد سلیمانی: بازار نقل و انتقالات در تابستان ۲۰۱۹ به اندازه گرمای این فصل، داغ نیست و همین باعث شده تنها شباهت آن به فصل گرم سال، غیرقابل تحمل بودن آن باشد. تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا، هنوز خریدهای طوفانی خود را انجام نداده‌اند و به جز رئال مادرید و بایرن مونیخ که در جستجوی سیاست‌های تغییر نسل هستند، سایر باشگاه‌های مدعی اروپایی فعلا تغییران بزرگی را تجربه نکرده‌اند.

اما تابستان، آن‌قدر فرصت مناسبی است که تقریبا هیچ باشگاهی نیست که استفاده درستی از پنجره نقل و انتقالاتی این فصل گرم نداشته باشد. در ادامه سیاست‌های چند باشگاه مطرح اروپایی در بازار نقل و انتقالات را بررسی می‌کنیم.

لیورپول
قرمزهای آنفیلد پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، هنوز در حال و هوای همیشگی قرار نگرفته‌اند. بنابراین تنها خرید جدید لیورپول تا این لحظه، سپ فن در برگ است. مدافع نوجوان باشگاه زوله به آنفیلد سفر کرده تا بخشی از پروژه این باشگاه در فصل‌های آینده باشد. نبیل فکیق، هافبک المپیک لیون که تنها یک سال دیگر با باشگاه فرانسوی قرارداد دارد، از سال گذشته مورد علاقه لیورپول بود و قرمزها هنوز هم نیم نگاهی به جذب او دارند. نیکولاس په‌په، دیگر گزینه موردعلاقه لیورپولی‌ها است. مهاجم لیل که ظاهرا مالک باشگاهش هم علاقه زیادی دارد تا او را راهی آنفیلد کند، هنوز درگیر جام ملت های آفریقا است. هاروی الیوت، هافبک شانزده ساله فولام در آستانه پیوستن به لیورپول است تا دومین خرید تابستانی لیورپولی‌ها هم صرفا یک سرمایه‌گذاری برای آینده باشد.

بایرن مونیخ
باواریایی‌ها در تلاش هستند تا جای خالی ستاره‌های بازنشسته خود را با نام‌های جدید جایگزین کنند. تا این لحظه، متس هوملز از بایرن مونیخ راهی بروسیا دورتموند شده است. آدرین روبن که اعلام بازنشستگی کرد و فرانک ریبری هم هنوز باشگاهی ندارد، در کنار رافینیا که راهی برزیل شده است، خروجی‌های بایرن مونیخ در تابستان بودند. اما لوکاس هرناندز با ۸۰ میلیون یورو، به گران ترین خرید تاریخ بایرن مونیخ تبدیل شده است و بنیامین پاوار با ۳۵ میلیون یورو، دو جناح راست و چپ خط دفاع بایرن مونیخ را با فرانسوی‌های ملی‌پوش تضمین می‌کند. ژان فیته آرپ، مهاجم مرکزی ۱۹ ساله هامبورگ هم خرید دیگر بایرن مونیخ در تابستان است.

چلسی
آبی‌های لندن دقیقا در روزهایی که در آستانه محرومیت نقل و انتقالاتی قرار گرفته‌اند، تنها متئو کواچیچ را به اسمفوردبریج آورده است و بیش از ده بازیکن خروجی در لیست خود قرار داده تا آماده دوران جدیدی شود. گری کیهیل، ادن هازارد و آلوارو موراتا معروف‌ترین خروجی‌های لیست ۱۶ نفره چلسی در تابستان بوده‌اند. تیموتی باکایوکو، هافبک فرانسوی چلسی که این روزها در آث میلان هم جایی ندارد و با اتمام قرارداد قرضی‌اش به لندن بازگشته است، جایی در تیم فرانک لمپارد ندارد.

منچستریونایتد
هواداران شیاطین سرخ باید هم از عملکرد مدیریت باشگاه ناراضی باشند. آن‌ها در تابستان شش بازیکن را از دست داده‌اند که شاید معروف‌ترین آن‌ها، آندر هررا باشد. در میان منچستری‌ها با جذب دنیل جیمز از سوانزی سیتی و آرون فن بیساکا از کریستال پالاس، تلاش کردند تا ترکیب خود را تقویت کنند. جدایی داود دخه‌آ از منچستریونایتد هنوز هم محتمل است اما مهم‌ترین تغییر شیاطین سرخ در تابستان، بدون شک پل پوگبا خواهد بود. هافبک فرانسوی تقریبا علاقه‌ای برای ماندن در منچستر ندارد.

یوونتوس
جدایی آندره آ بارزاگلی هم نتوانست تغییرات زیادی به ترکیب یوونتوس دهد. با وجود خروج بیش از پنج بازیکن از یوونتوس، آرون رمزی، آدرین رابیو و امره جان به عنوان بازیکنان آزاد به یوونتوس آمده‌اند و جیانلوییجی بوفون هم با پایان قراردادش با پاریسن ژرمن، با قرارداد آزاد به یوونتوس بازگشته است. بنابراین رونالدو و بوفون حالا هم‌تیمی یکدیگر هستند. یوونتوسی‌ها جذب ماتیاس دلیخت را هم نهایی کرده‌اند. بازگشت پل پوگبا به یوونتوس، یک احتمال دیگر است که خیلی هم غیرممکن نیست. البته اگر رئال مادرید به آن‌ها اجازه دهد.

۲۵۵ ۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =