راه‌اندازی فاز اول آزادراه تهران-شمال تا اوایل مهر ماه ۹۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: رسانه ها لازم است معایب و اشتباهات را در جهت حل مشکلات و پیشبرد سیاست های توسعه ای مطرح و منعکس کنند چراکه همراهی و انسجام اصحاب رسانه موجب تسریع در حل مشکلات و اجرای طرح ها و پروژه های استان خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، علی درویش پور در اولین نشست خبری و مطبوعاتی با اصحاب رسانه  افزود:  در حوزه عمران و آبادانی هیچ تحولی رخ نخواهد داد مگر با مشارکت مستمر فعالان اجتماعی که اصحاب رسانه در این امر مهم در خط مقدم قرار دارند.

وی تاکید کرد: رسانه ها لازم است معایب و اشتباهات را در جهت حل مشکلات و پیشبرد سیاست های توسعه ای اصحاب رسانه مطرح و منعکس کنند چراکه همراهی و انسجام اصحاب رسانه موجب تسریع در حل مشکلات و اجرای طرح ها و پروژه های استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: بطور قطع نگاه استاندار محترم و همچنین حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی  در سطح کلان است و تا پیگیری نتیجه بخش اقدامات مصمم هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به  ظرفیت ها و قابلیت های استان البرز و همچنین تردد ساعتی  ۱۶۰۰خودرو در محورهای مواصلاتی استان، رونق و توسعه صنعت گردشگری در اولویت اقدامات قرار دارد.

علی درویش پور در پاسخ به سوال وضعیت کسب و کار گردشگری البرز تاکید کرد:  ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه توریست و گردشگری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸درصد بار ترافیکی کشور در محورهای مواصلاتی البرز وجود دارد، افزود: یکی از معظلات اصلی استان، مسئله ترافیک است که می توان برای توسعه گردشگری به فرصت تبدیل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: در بهبود و ایمن سازی راه ها باجدیت به دنبال حل مشکلات پیرامون مسئله ترافیک هستیم.

وی اشاره کرد: دو محور تهران –کرج-قزوین و همینطور محور چالوس -پل کلات باید به نمونه ای از اماکن تفریحی و گردشگری استان تبدیل شود. 

علی درویش پور خاطر نشان کرد: برای تسریع در توسعه و شکوفایی در صنعت گردشگری باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه تسهیل شود.

وی یادآور شد: باتوجه به اقدامات و پیگیری های انجام شده در سال آتی شاهد تحولات قابل توجهی در حوزه گردشگری خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در حوزه روند پیشرفت پروژه های عمرانی البرز تصریح کرد: با پیگیری های استاندار محترم فاز اول آزاد راه تهران –شمال درحداکثر تا اوائل مهرماه راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: به جهت کاهش بار ترافیکی و همچنین برای جلوگیری از حوادث رانندگی، تعریض اتوبان تهران کرج در محدوده گرمدره در اردیبهشت ماه ۹۸ افتتاح شد.

درویش در ادامه گفت: پروژه ادامه همت در دست اجرا است و مصمم هستیم تا در اسرع وقت این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: یکی دیگر از پروژهای در حال اجرا کمربند شمالی شهر کرج با پیشرفت فیزیکی ۳۶درصد است که امید است با همین روند تا پایان سال ۹۹ اتصال همت به چالوس و آزاد راه کرج قزوین تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی عنوان کرد: قطاربرقی سریع السیر هشتگرد-کرج با پیشرفت فیزیکی ۹۷درصد و با همکاری تیم عمرانی استانداری و وزارت راه شهرسازی تا پایان شهریور بهره برداری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد محور هشگرد طالقان عنوان کرد: احداث محور هشتگرد طالقان در سه قطعه در حال اجرا است که باپیشرفت فیزیکی ۷۰درصد انتظار می رود این محور تا پایان سال ۹۸ بازگشایی شود.

درویش پور ادامه داد: با پیگیری ها و تاکیدات استاندار محترم در مورد فرودگاه پیام، تمامی موانع پدافند غیر عامل و  نواقص فنی حل در دست اقدام است و امیدواریم با تعامل دستگاه های ذیربط هر چه سریعتر این فرودگاه در بخش پروازی فعال شود 

وی اضافه کرد:در حوزه صنعت   نیزدر حال حاضر اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است که از جمله احداث شهرک صنعتی اشتهارد است که با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی عنوان کرد: منابع آبی استان البرز از وضعیت مناسبی برخوردار است و در نشست اخیر استاندار محترم با وزیر نیرو در ارتباط با تخصیص حقآبه البرز از سد امیر کبیر و سد طالقان مقرر شد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: تخصیص پس آب تهران برای تغذیه منابع آب زیر زمینی و زمین های کشاورزی نیز به جد در حال پیگیری است.

علی درویش پور گفت: عملکرد استان در مقابله با سیلاب فروردین ۹۸بسیار قابل تحسین بود و البرز  با اقدامات پیشگیرانه در مقایسه باسایر استانهای حادثه دیده خسارات چندان زیادی متحمل نشد.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای جبران خسارات کشاورزی در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی تاکید کرد: استان البرز به عنوان استان معین برای کمک رسانی و مساعدت به استان سیل دیده اهواز انتخاب شد و مسیئواین استان البرز با استفاده از تمام امکانات و با تمام وجود اقدامات لازم را انجام دادند.   

وی در پاسخ به سوال مرتبط با تخصیص بودجه البرز گفت: یکی از ابزارهای مهم برای تسریع در اجرای پروژه ها و پیشبرد برنامه های توسعه ای استان تخصیص بودجه ۹۸و اعتبارات ملی است. 

این مقام مسئول ادامه داد: بودجه سال۹۷ نسبت به بودجه ۹۶، ۲۰ درصد کاهش داشت و البرز از نظر تخصیص بودجه در رده آخر بود. اما در سال جاری با توجه به اقدامات و پیگیری های تیم مدیریتی استانداری البرز با ۱۶درصد رشد بیشترین افزایش میزان بودجه را داشته است. 

درویش پور اشاره کرد: الگوی توزیع اعتبارات با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار است و در تخصیص بودجه شهرستان طالقان در اولویت قرار دارد.

وی در پاسخ به پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار البرز عنوان کرد: در سفر اخیر مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی به شهرستان طالقان تمامی طرح ها وپروژه های شهرستان طالقان بطور جد مورد پیگیری و رسیدگی قرار دارد.

وی عنوان کرد:  طی برگزاری جلسات و مکاتبات انجام گرفته  با شورای عالی امنیت ملی حوزه گردشگری شهرستان طالقان به استان البرز تفویض اختیار شد.

علی درویش پور خاطر نشان کرد: احداث شهرک تخصصی آب طالقان که می تواند بازار مصرفی شهر تهران را تحت پوشش قرار دهد در اسرع وقت کلنگ زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی در پاسخ به سوال مرتبط با توسعه مناطق روستایی افزود: برای رشد دهیاری ها از محل ارزش افزوده اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که با توسعه زیرساخت ها می توانیم شاهد آبادانی و مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در مناطق روستایی البرز ۵۰۰۰نفر است اشاره کرد: اعتبارات ملی تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی و با همکاری بانک سینا و پارسیان برای اشتغال زایی۳۸۴۷ نفر می تواند در حل معضل بیکاری مناطق روستایی البرز کمک شایانی داشته باشد.

درویش پور تاکید کرد: باید نسبت به مدیریت شهری اهتمام ویژه ای داشته باشیم چراکه حدود۹۲.۶درصد از استان البرز جزء مناطق شهری محسوب می شوند بنابراین با خدمت رسانی به شهروندان  می توانیم در رضایتمندی هرچه بیشتر مردم از نظام و در نهایت نمود واقعی مردم سالاری دینی توفیق حاصل کنیم.

وی در پاسخ به پیگیری تخلفات اداری شوراهای شهر و همچنین شهرداری ها گفت: با توجه به اهمیت مدیریت حوزه شهری من بطور جد از شهرداران و شوراهای شهر استان البرز تا زمانی که در راستای خدمت رسانی و توسعه و آبادنی البرز عمل می کنند حمایت خواهم کرد اما برای برخورد با تخلفات در هیئت حل اختلاف طرح موضوع می شود و اصحاب رسانه پیش از هرکسی در اسرع وقت نسبت به تصمیمات اتخاذ شده مطلع خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی اشاره کرد:معظلات و مشکلات بیمارستان امام خمینی در حال پیگیری است و تا اوخر مرداد ماه مسئله این بیمارستان بطور قطع تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در پاسخ به پیشنهاد طرح ذوج وفرد برای کاهش بار ترافیکی افزود: بهترین راهکار برای حل معضل ترافیک راه اندازی آزادا راه تهران شمال و همچنین تکمیل ادامه همت در استان البرز است.

درویش پور در ادامه گفت: ایمن سازی در خطوط انتقال انرژی نفت و گاز با رعایت حرائم لحاظ می شود و این امر در شهر فردیس اجرا می شود.

وی یادآور شد: رسیدگی به مشکلات شهرک ذوب آهن در دست اقدام است و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی در بحث ایمن سازی رودخانه ها تاکید کرد: تامین و حفظ جان شهروندان از رسالت های اصلی مسئولین استان است و در ایمن سازی رودخانه ها اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده و در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی در مناطق شهری پدیده حاشیه نشینی است که با اهتمام ویژه به اجرای طرح بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده می توان در آبادانی هرچه بیشتر استان توفیق حاصل کرد.

درویش پور گفت: با تاکید استاندار محترم پروژه های نمیه تمام در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارند و هرچه سریعتر باید تکمیل شوند.

وی ادامه داد: مجوز تخصیص اعتبارات تنها با توجه به الزامات محیط زیست و لحاظ ماده۲۳ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی  در ارتباط با پاسخگویی و پیگیری مشکلات شهروندان گفت: از جمله اقداماتی که برای تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم در دست اقدام قرار دارد  راه اندازی یک صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی ایسنتاگرام است که با مردم می توانند با تعامل و ارتباط مستقیم مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند.

وی در پاسخ به سوال مسکن مهر عنوان کرد: پروژه مسکن مهر استان البرز تا اواخر سال۹۸ به اتمام خواهد رسید.

درویش پور یادآور شد: با توجه به پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی استاندار محترم و انسجام  نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی و همراهی نماینده محترم ولی قفیه به عنوان پدر معنوی استان باید از این فرصت پیش آمده در راستای عمران و آبادانی البرز به نحو مطلوب بهره برد.

وی در پایان خاطر نشان شد: با توجه به دغدغه و تعصب ما مسئولین استان برای تسریع در حل مشکلات البرز و مشارکت اصحاب رسانه در رشد و توسعه استان بسیار ضروری است تا این نشست ها و کنفرانس های خبری بطور مستمر برگزار شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =