تجربه کاربران خبرآنلاین درباره وام ازدواج: ما که با یک کپی کارت ملی وام گرفتیم!

برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «تسهیلات بانکی در شرایط رونق اقتصادی و ثبات سیاسی معنا و مفهوم پیدا می‌کند، بنابراین وقتی قیمت‌ها افسارگسیخته رشد می‌کنند، بیکاری بیداد می‌کند و درآمد در مقایسه با هزینه‌ها به سمت صفر میل می‌کند، تسهیلات معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای بانک‌ها را مکلف کرده است پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت قرار داده و شرایط ابلاغی برای معرفی ضامن را رعایت کنند.  این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از شهروندان در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شده و برخی بانک‌ها نیز معرفی بیش از یک ضامن را شرط اعطای تسهیلات می‌دانند.

با توجه به این شرایط، خبرگزاری خبرآنلاین موضوع دریافت وام ازدواج را به نظرسنجی گذاشت. کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی « تجربه شما در مورد دریافت وام ازدواج چیست؟ » دیدگاه جالبی داشتند.

یکی از کاربران نوشت: «درسته خیلی از بانک‌ها قوانین دست‌وپاگیری دارند، ولی اگه شما به عنوان یک مشتری خوش‌حساب، اعتبار کسب کنید، بانک‌ها اتفاقا خیلی مشتاق هستند به شما وام بدهند. من خودم مشتری یکی از بانک‌ها هستم و آشنای رییس بانک یا مسوول اعتبارات هم نیستم. دفعه اول با طی روند تعیین شده بانک وام گرفتم و با خوش‌حسابی تمام اقساط رو سر موقع دادم. در دفعات بعدی واقعا خود بانک کار رو برام آسون کرد و کل فرآیند ضمانت و واریز به حساب کلا دو روز طول کشید. به نظر من چون خیلی از افراد اقساطشون رو سر موقع نمی‌دن و یا اصلا پرداخت نمی‌کنند، بانک‌ها تا حدی حق دارند سخت‌گیری کنند. »

کاربری در مقابل این نظر، نوشت: «شما این حرف رو می‌زنی، می‌دونی قسمت زیادی از تسهیلات برای چند نفره؟ یه جست‌وجو کن بعد متوجه می‌شی. حالا شما چه وامی با چقدر سود گرفتی خدا می‌دونه. همه بانک‌ها وام با بهره زیاد را راحت می‌دن. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «من سال ۸۲ رفتم بانک سپردم رو بردادرم، بانک خودش بهم پیشنهاد وام داد. نفری ۳۰۰ به اضافه ۲۰۰ رهن بردارم، جمعا ۸۰۰ برداشتم. اون موقع طلا مثقالی ۴۰ تومن بود، باهاش یه سرویس طلا گرفتم با یه تلویزیون با یخچال. »

کاربری هم که نام خود را «مجرد ۵۵ساله» عنوان کرده، نوشت: «نظر من در مورد هر اقدامی که ازدواج ما جوان‌ها رو تسهیل می‌کنه، مثبت است. »

کاربری نیز عنوان کرد: «به قول سریال هیولا، ما که با یک کپی کارت ملی وام گرفتیم. »

«محمد» دیگر کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: «منم چون قبلا سابقه گرفتن وام از بانک رو داشتم، به اعتبار خوش‌حسابی من و این‌که ضامن وام دختر عموم و همسرش بودم، شاید از زمان ثبت‌نام تا دریافت وامشون حتی ۱۰ روز هم نشد و این برای خودمم هم جای تعجب داشت! »

 کاربری متذکر شد: «تسهیلات بانکی در شرایط رونق اقتصادی و ثبات سیاسی معنی و مفهوم پیدا می‌کند. وقتی قیمت‌ها افسارگسیخته رشد می‌کنند، بیکاری بیداد می‌کند و درآمد در مقایسه با هزینه‌ها به سمت صفر میل می‌کند، تسهیلات چه معنی و مفهومی دارد و قرار است کدام درد بی‌درمان یک زوج را مثلا حل کند؟ »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =