۱ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
عبدالعزیز بوتفلیقه کجاست؟

ایسنا نوشت: پس از شایعات بسیار درباره محل حضور رئیس جمهوری مخلوع الجزایر سایت مجله فرانسوی "ژون آفریک" اعلام کرد: او همچنان داخل این کشور حضور داشته و به لحاظ جسمی و روحی در وضعیت دشواری قرار دارد.

به گزارش سایت ارم نیوز، آخرین صحنه‌ای که مردم الجزایر از عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری سابق خود به یاد دارند به دوم آوریل بازمی‌گردد که در یک لباس سنتی و به دنبال فشار مردم استعفانامه خود را امضا کرد. الجزایری‌ها کاندیداتوری وی برای پنجمین بار را نپذیرفتند.

شایعه شده است که بوتفلیقه از محل اقامت خود که مجهز به لوازم پزشکی در شهر زیرلدا بوده اخراج شده و دولت همه لوازم موجود در آن را مصادره کرده است اما طبق اعلام سایت مجله "ژون آفریک" او هنوز در این مکان حضور دارد و بسیار لاغر شده و به دلیل تبعید به لحاظ روحی آشفته است. درد و رنج بوتفلیقه پس از بازداشت برادرش سعید بوتفلیقه در زندان نظامی به اتهام توطئه علیه قدرت کشور و تضعیف قدرت ارتش بیشتر شده است.

رئیس جمهوری سابق الجزایر نسبت به دادگاهی شدنش مانند دیگر وزرای دولتش در هراس است؛ وزرایی که به اتهام فساد و چپاول اموال کشور در زمان قدرت، در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

شایعات مختلفی پیرامون محل حضور بوتفلیقه طی ماه‌های گذشته منتشر شده است، برخی می‌گویند او با خانواده‌اش برای اقامت در کاخی به ژنو گریخته است. برخی می‌گویند در حبس خانگی داخل الجزایر قرار دارد و برخی دیگر می‌گویند با اسم مستعار برای درمان در بیمارستان سوئیس است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =