نقش بانوان در آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف راهبردی و کلیدی است

همایش آموزشی "نقش بانوان در مدیریتت مصرف برق" با حضور جمعی از بانوان شاغل دستگاه های اجرائی، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به اجرا در آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به این که انرژی الکتریکی به زعم مزیت هائی که دارد؛ سرمایه گذاری در این بخش ؛ هزینه بر ، زمان بر و تخصصی می باشد گفت: بهره گیری شایسته از این انرژی به صورت کارا و اثربخش ، موجب ارتقای بهره وری می شود.

سید محمد موسوی زاده افزود: استفاده از راهکارهای مدیریت مصرف شامل روش های؛ بدون هزینه، کم هزینه و پرهزینه ، با توجه به رشد فزاینده جمعیت و محدودیت های اقتصادی در آینده ، یک ضرورت است ؛ از این رو  برای مدیریت درست انرژی  می بایست هر یک از سه روش مورد اشاره در تجهیزات و دستگاه های مولّد انرژی به کارگرفته شود.

وی با بیان این که خانواده رکن اصلی جامعه می باشد و قلب تپنده خانواده، بانوان هستند تصریح کرد: باتوجه به نقش الگوئی و هدایتگری بانوان در خانواده، زنان می توانند با مدیریت صحیح، در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده نقش آفرینی نمایند.

وی با عنوان این که زن به عنوان مدیر اقتصادی خانواده در خرید و نحوه مصرف، نقش اساسی به عهده دارد اضافه کرد: زنان با کسب آگاهی های لازم در مورد نحوه مصرف قادر خواهند بود که هزینه های یک جامعه را کنترل نموده و همچنین می توانند باعث ارتقا سطح مدیریت بهره وری ملّی شوند.

موسوی زاده اظهارداشت: باتوجه به موقعیت محوری و حساس زنان در خانواده و نقش بی بدیل خانواده در حیات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی _ امنیتی جامعه؛ در اجرای طرح های کلان کشوری منجمله اجرائی نمودن قانون اصلاح الگوی مصرف، مشارکت اساسی و فعال این نهاد بایستی  در کانون ملاحظات و فرصت ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: بانوان شاغل دستگاه های اجرائی به عنوان نمایندگان و سفیران انرژی می توانند راهکارهای مصرف بهینه برق را در ادارات آموزش و فرهنگ سازی کنند.

لازم به ذکراست: سودابه پاک نژاد مدرس این همایش، نکات کلیدی و آموزشی پیرامون ؛ ساعات اوج بار ، دقت به برچسب انرژی روی لوازم برقی ، مزایای بهره گیری از پنجره دو جداره، مولفه های تشکیل دهنده بار خانگی ، سهم لوازم برقی از مصارف خانگی و نحوه انتخاب لوازم برقی در هنگام خرید، مقایسه مصرف انرژی وسایل برقی ، میزان مصرف انرژی دستگاه های برقی در حالت آماده به کار، درصد انعکاس نور در رنگهای مختلف، استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی روز  و آلودگی نوری و نورهای مصنوعی را ارائه نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =