پمپئو به پیش‌شرط ایران برای مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد

مهر نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات رئیس جمهوری ایران در خصوص پیش شرط تهران برای مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش سی ان ای، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه دونالد ترامپ تصمیم نهایی در مورد مذاکره با ایران را خواهد گرفت، عنوان داشت که سخنان اخیر رئیس‌جمهوری ایران همان پیشنهادی است که او به جان کری و باراک اوباما ارائه کرده بود.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران، روز گذشته در نشستی در استان خراسان شمالی گفته بود «[آمریکا] از زورگویی دست بردارد، ما همیشه آماده‌ایم برای مذاکره؛ همیشه؛ همین ساعت؛ همین لحظه. شما دست بردارید از ظلم‌تان، دست بردارید از تجاوزتان دست بردارید از تحریم‌تان، پای میز مذاکره بازگردید، پای منطق، پای عدل، ما آماده‌ایم. ما اهل منطقیم ما اهل عقلانیتیم».

وزیر خارجه ایالات متحده، در مصاحبه‌ای تلفنی با روزنامه واشنگتن‌پست گفته است: رئیس‌جمهوری ترامپ است که در نهایت تصمیم خواهد گرفت. اما این همان مسیر نازلی است که دولت پیشین رفته و به توافق اتمی با ایران منجر شد. در حالی که در این دولت، هم رئیس‌جمهوری و هم من معتقد هستیم آن توافق فاجعه‌بار بود».

این اظهارت پمپئو در حالی است که شخص دونالد ترامپ از آمادگی خود برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن گفته است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    22 59
    از لابلای حرف های پمپئو معلوم است که 1- همه چیز دست ترامپ است و او فقط ملیجک است نه وزیر امور خارجه. 2- او با ترامپ اختلاف دیدگاه دارد ولی نمیخواهد علنی بگوید و گرنه برکنار میشود و توپ را به زمن ترامپ می اندازد 3-ادعای ترامپ در مورد آمادگی برای مذاکره فرار به جلو و دروغ است.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      78 9
      ایران فعلی خواست آمریکاست و پول خوبی هم از این طریق به جیب میزند چرا باید با ایران مذاکره کند در حالی که حکومت ایران فعلی ساخته خود آمریکاست؟
    • ایرانی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      40 7
      این تحلیل هات رو ببری میوه فروشی نیم کیلو هویج هم بهت نمیدن.
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      18 25
      مورد سوم را دقیق اشاره کردید. خودش گفته «این همان مسیر نازلی است که دولت پیشین رفته و به توافق اتمی با ایران منجر شد.». مرغشان یک پا داره و کلا حق غنی سازی ایران را حتی در حد ویترینی قبول ندارن. باید بهش گفت باش تا صبح دولت ات بدمد. موارد اول و دوم به نظرم درست نیست. خودش گفته «هم رئیس‌جمهوری و هم من معتقد هستیم آن توافق فاجعه‌بار بود».
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      43 7
      ايول به دادش 1304 زدي تو خال اين سيستم دست پرورده دمكراتهاي شتيل بگير امريكاست و خلاص
    • محمد IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      2 0
      اینها میخواستن اسرائیل رو در سایه یک دشمن ساختگی، رشد و پرورش بدن تا بتونه همه جوره از همه سواری بگیره. و اینطور بود که اینطور شد.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    18 13
    از لابلای حرف های پمپئو معلوم است که 1- همه چیز دست ترامپ است و او فقط ملیجک است نه وزیر امور خارجه. 2- او با ترامپ اختلاف دیدگاه دارد ولی نمیخواهد علنی بگوید و گرنه برکنار میشود و توپ را به زمن ترامپ می اندازد 3-ادعای ترامپ در مورد آمادگی برای مذاکره فرار به جلو و دروغ است.
  • آریو IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    39 0
    نتیجه مذاکره با کره شمالی را اعلام نمایید!
  • شمس تبریزی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    26 60
    هر وقت این دلقکهای مسخره غرب را میبینم شیطان وسوسه ام میکند. میدونید چطوری؟ از خدا که پنهان نیست. از شما چه پنهان. خوش دارم که آنها تسلیم جمهوری اسلامی ببینم و از قول نظام بگویم انا ربکم الاعلی. میخواهم بگویم نفرتی که از اینها دارم مرا تا حد بر زبان راندن عبارات شرک آمیز سوق میدهد.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      41 19
      شیطان هم تو را جدی نمیگیره که بخواهد وسوسه کنه. مثل کاربرای خبرآنلاین که جدی ات نمیگیرن
    • شمس تبریزی به خبرآنلاین IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      8 1
      برادر یا خواهر گرامی که کامنتها را منتشر میکنی. بابا من نوشته بودم ...که ورداشتی تغییرش دادی. در ضن در این ویرایش «را» را که علامت مفعول مستقیم است حذف کردی. کلا ضد حالید

      پاسخ سایت: شما کاملا به ایراد کامنت اگاه بودید. و ایراد اصلی رو ته کامنت هم نوشته بودید

    • شمس تبریزی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      4 6
      تازه منظور شما را فهمیدم. جون شما نباشه من اصلا ذهنم به اون چیزی که شما برداشت کردید نرفته. اما الان سرم رو گذاشتم روی میز و از خنده روده بر شدم. معذرت میخوام اگه سوتفاهمی پیش آمده خخخخخخخخخخخخخخخ
    • DE ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      12 1
      جناب شمس ، هیچ چیز نفرت انگیزتر و جگر خراش تر از این نیست که یک ایرانی در خارج از کشور در جائی امن ، بدون دغدغه های روزمره مردم درمانده بنشیند و ناملایمات و فلاکتها و فشارها ی مختلف را با پر گوئی ولفاظی و بی دردی و ادعای همه چیز دانی توجیه بکند . نوشته های شما برای شخص من چندش آور است و در لعاب افاضات گنده گنده ،نفرت انگیز و ضد ایرانی ! راستی چرا تشریف نمی آورید به ایران؟؟؟؟؟؟ ملا شدن چه آسان ، آدم شدن چه مشکل !!!!
    • شمس تبریزی IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      4 3
      دوست عزیز ما خود و سایر کاربران خبرآنلاین را با شیطان مقایسه کرده و گفته شیطان هم مثل ایشان مرا جدی نمیگیره. خودش داره تلویحا میگه اینها معلم شیطان هستن. عجیبه که بسیاری از کاربران هم با مثبت دادن به این کامنت تاییدش کردن. البته حقیر که این را میدانستم اما مهم این است که خود دوستان بدان اذعان کردن. از صداقت تان لذت بردم خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    52 17
    اگر اهل عقلانیت بودید ملت ایران اینقدر مشکلات اجتماعی و اقتصادی نداشتند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    65 6
    راهبرد امریکا براندازی حکومت ایران است . هدف ترامپ هم همین است.
  • به پمپئو IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    3 5
    مسیرش همینه عزیزم میخوای بخواه میخوای نخواه. تو و ترامپ تا حالا توانستید که با کشوری دیگر به یک توافق برسید که اینقدر از برجام ایراد میگیرید؟! کاری به فاجعه بار بودن یا نبودنش نداریم. اگر میخوای بر این موضع اصرار بورزی ما مشکلی نداریم و گام های بعدی را با قاطعیت برخواهیم داشت. بچرخ تا بچرخیم!