محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بر مبنای بهره‌وری کارکنان

نهمین کنفرانس آسیب شناسی مدیریت منابع انسانی با حضور مدیران عامل ، معاونین و مدیران و متخصصان منابع انسانی ۲۰۰ شرکت برتر کشور در روزهای ۱۹و۲۰ تیرماه در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ در این همایش که به بررسی نحوه جبران خدمات ، و پرداخت حقوق و دستمزد در شرایط ویژه اقتصادی سال های اخیر پرداخته شد ، نحوه جبران خدمت و پرداخت حقوق و دستمزد در شرایط پیچیده اقتصادی امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کنفرانس همچنین اولین مدل مدیریت منابع انسانی ایرانی ( موسوم به مدل TTM ) نیز به حضار ارائه شد و چگونگی جبران خدمت کارکنان خصوصا در شرکت های کم تاب آور، مورد بحث قرار گرفت .

مهندس آرمین خوشوقتی عضو هیات مدیره انجمن مدیریت منابع انسانی ایران و پدید آورنده این مدل، به خبرآنلاین گفت: در طراحی این مدل تلاش شده است که علاوه بر لحاظ نمودن الزامات قانون کار، فرهنگ ایرانی- اسلامی نیز مدنظر قرار بگیرد.

خوشوقتی افزود آنچه این مدل را از سایر مدل های موجود متمایز می کند این است که علاوه بر تبعیت از قوانین کار و تامین اجتماعی، میتواند با مدل های روز دنیا ( مثل مدل هی گروپ و تاورز واتسون ) نیز رقابت کند و این امکان را به شرکت ها می دهد تا متناسب با بهره وری کارکنان خود به آنها حقوق و دستمزد بپردازند.

همچنین در این مدل ، نرخ منطقه ای مزد ، در مناطق مختلف کشور و مبتنی بر سبد هزینه های خانوار به اجرا در آمده است.

یکی از ویژگی های متمایز کننده این مدل ایرانی ، امکان محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بر مبنای بهره وری کارکنان است که همین ویژگی موجب شده است تا این مدل مورد توجه مدیران و کارفرمایان ( به ویژه در بخش خصوصی ) قرار بگیرد .

همچنین در این مدل مدیریت منابع انسانی ، ظرف ۷ سال گذشته نظرات کارکنان ذینفع نیز مورد بررسی قرار گرفته است تا اگر در هر بخش نیاز به بهبود داشته باشد قبل از ارائه آن به صنعت ، زمینه های بهبود آن برطرف شود.

لازم به ذکر است، در این همایش که با حضور دکتر بهزاد ابوالعلایی، پرفسور صدرالدین نجانی ، دکتر اباصلت خراسانی ، مهندس آرمین خوشوقتی ، دکتر عباس غفاری و دکتر محمد علی محمدی برگزار شد، تجربه شرکت های بزرگ موفق کشور مثل سینره ، همکاران سیستم ، بانک آینده و اورند پیشرو در خصوص نحوه پرداخت حقوق و دستمزد در شرایط پیچیده اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =