در حمایت از تولیدی‌های پوشاک بومی، تهیه لباس به پوشاکی‌های استان واگذارشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حمایت از تولیدی‌های پوشاک بومی، تهیه لباس به پوشاکی های استان واگذارشده است، همچنین به منظور کارآموزی و کارآفرینی و حمایت از قشر تحصیل‌کرده در رشته‌ طراحی دوخت، بخشی از تهیه و تولید پوشاک مدارس به هنرستان‌های دارای رشته طراحی دوخت استان واگذارشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، فرحناز قائدامینی اظهار داشت: سازمان دانش آموزی یک نهاد عمومی تحت نظارت آموزش وپرورش است و امسال ماموریت نظارت بر تهیه وتوزیع لباس فرم و سرویس مدارس در راستای اهداف تربیتی به سازمان دانش آموزی واگذار شد.

قائدامینی افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان دانش آموزی استان به نمایندگی از اداره کل آموزش وپرورش استان  و اداره صنعت معدن وتجارت منعقد گردید، مقرر شد صنف خیاطان، تولیدی های مجاز، مجرب و باکیفیت را به سازمان دانش آموزی استان معرفی نماید، همچنین قیمت پایه هرثوب لباس و ظرفیت دوخت هر تولیدی برعهده ی نماینده اداره صنعت معدن وتجارت می باشد که پس از انجام این مراحل، دستورالعمل مربوطه تدوین و قیمت لباس دانش آموزان دردوره های گوناگون آموزشی وهمچنین اسامی  تولیدی های موردنظر به ادارات تابعه ارسال و پس از تشکیل کارگروهها در ادارات تابعه، تولیدی های موردنظر جهت عقد قراردادبه مدارس معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بررونق تولید و حمایت از کالاهای ایرانی، قطعاً از پارچه های تولید داخلی جهت تهیه پوشاک دانش آموزان استفاده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: قرارداد تولید لباس بین مدیرمدرسه و تولیدی بسته می شود و نماینده سازمان دانش آموزی هرمنطقه نیز ناظر بر تمام مراحل می باشد همچنین برای رفاه حال دانش‌آموزان و اولیا تمام مراحل اندازه گیری و تحویل لباس در مدرسه انجام می گیرد.   

 قائدامینی ضمن بیان اینکه در حمایت از تولیدی‌های پوشاک بومی، تهیه لباس به پوشاکی های استان واگذار شده، افزود: همچنین به منظور کارآموزی و کارآفرینی و حمایت از قشر تحصیل‌کرده در رشته‌ طراحی دوخت، بخشی از تهیه و تولید پوشاک مدارس به هنرستان‌های دارای رشته طراحی دوخت استان واگذارشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امسال تمامی ادارات موظفند اطلاعات مدارس ، شرایط قراردادها و همچنین شرایط تولیدی ها را در سامانه ملی تهیه و توزیع لباس فرم مدارس وارد نمایند، در این سامانه تلاش شده تا ضمن رعایت حقوق تولیدکنندگان ، ارزیابی و نظرسنجی از اولیای دانش آموزان نیز صورت پذیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =