۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
نمایش اتفاقی هنر در پروژه خانه

پروژه خانه عنوان نمایشگاه آثار دو هنرمند جوان با نام های مهدی عربی و امیدآفرین‌زاد است که به ترتیب نقاش و مجسمه‌ساز هستند. این نمایشگاه در گالری نیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری نیان در قالب «پروژه خانه» نمایشگاهی از آثار دو هنرمند جوان را به طور همزمان برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه که جمعه ۲۸ تیرماه افتتاح می‌شود، قرار است نقاشی‌های مهدی عربی، هنرمند نقاش در کنار آثار چیدمان امید آفرین‌زاد، مجسمه‌ساز به نمایش دربیاید.

این پروژه تلاشی است برای حمایت از هنرمندان نوظهوری که در آثارشان پتانسیل بالایی برای رشد و پیشرفت وجود دارد. 

مهدی عربی، متولد ۱۳۵۹ و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان است. او در بخشی از استیتمنت این مجموعه نقاشی که «اتفاقی» نام دارد، می‌نویسد: «اگر نگاه هنرمندانه وجود داشته باشد، تفاوتش تنها در تکرار متمایز می‌شود. هرچه بیشتر تکرار کردم بیشتر ایمان آوردم که هنر امری ملموس است و از ذهن تا واقعیت مسیر پر اصطکاکی وجود دارد. نیاز به حرکت، عمل و تکرار دارد که صیاد مروارید بودن حبس نفس میخواهد تا سرحد خفگی که شاید از سر اتفاق مرواریدی صید کنی همسنگ آرزویت. این دیگر اتفاقی است که اتفاقی نیست.» 

امید آفرین‌زاد هنرمند دیگر این نمایشگاه هم متولد ۱۳۶۵ و ترم یک کارشناس ارشد رشته هنرهای زیبا از  دانشگاه ویکتوریا کاناداست. براساس آنچه در استیتمنت نمایشگاه «همزمانی» آفرین‌زاد آمده است، آثار چیدمان او صرفا تلاشی است برای ایجاد یک موقعیت ناب، موقعیتی که با رجوع به یک مکان مشخص در زمان حال و در مقابل آن گذشته بسیار دور در همان مکان ایجاد شده است. در این مجموعه هدف ایجاد یک موقعیت ناب است، موقعیتی که حاصل جسمیت یافتن عناصری از گذشته در دل مکان کنونی است.

این نمایشگاه از ۲۸ تیر تا ۱۱ مرداد در گالری نیان برپاست.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =