روزنامه اصولگرا: برای برخورد با بدحجابها، باید ارتباط دوستانه برقرار کرد تا موجب تنش نشود

روزنامه جوان با اشاره به نقش امر به معروف و نهی ازمنکر در مقابله با بدحجابی نوشت:انجام امر به معروف در فضایی دوستانه و حتی‌الامکان به صورتی غیرمستقیم، واقعیت دیگری است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

در مسئله امر به معروف و نهی از منکر بیش و پیش از هر چیز باید به شرایط روحی و روانی فرد مورد خطاب در این زمینه توجه کنیم تا عمل ما نتیجه معکوس در بر نداشته باشد.
انجام عمل و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به صورتی که نتیجه معکوس در بر نداشته باشد و موجب تنش‌آفرینی در صحن جامعه نشود، امر مهمی است که باید هر فرد در شرایط کنونی به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
به واقع آنچه شاید بیش از نفس تمایل یک شهروند قانون مدار به تذکر لسانی در مورد بدحجابی یا هر منکر دیگری اهمیت داشته باشد، یادگیری و تمرین آن باشد. همدلی با فرد مخاطب و برقراری ارتباط دوستانه با وی،  در مسئله امر به معروف و نهی از منکر لسانی، اصلی کلیدی به شمار می‌رود.
وقوف آمر به معروف و ناهی از منکر به این واقعیت مهم که خود او و مخاطبش اکنون به صورت یکجا هدف جنگ روانی و اقتصادی دشمن قرار داشته و در یک جبهه قرار دارند، نکته‌ای است که می‌تواند در تلطیف ارتباط بین دو سوی این ماجرا و خنثی کردن حربه دشمن برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب در سطح جامعه کمک‌کننده باشد.
مسئله مهم دیگری که در این زمینه باید بدان توجه داشت، که این است که قانون وظیفه شهروندان عادی در این زمینه را محدود به تذکر لسانی به فرد مقابل دانسته، مجوز هیچ اقدام دیگری را به وی نداده است. مراحل دیگر امر به معروف و نهی از منکر که اتفاقاً تأثیر و مانایی تذکر لسانی را هم ندارند، تنها وظیفه دستگاه‌های رسمی حاکمیتی است. ذکر این واقعیت البته بدان معنا نیست که جایگاه برخورد قانونی با هنجارشکنان توسط ضابطان قضایی  کم اهمیت جلوه داده شود. کسانی البته همپای دشمن در جنگ اقتصادی- روانی حاضر علیه جامعه ایرانی، این روزها علناً به ترویج بی‌حجابی و مقابله رسانه‌ای با احکام مترقی اسلام در زمینه حجاب و قانون رسمی کشور در این زمینه می‌پردازند که شناخت ماهیت واقعی این افراد و شناساندن آن‌ها به جامعه نیز می‌تواند بخشی از فرآیند امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب باشد.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    26 31
    روزنامه اصولگرا رو ولش کن نظر شما خبر آنلاینی ها درباره ی عفاف و حجاب چیه؟
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      18 29
      خبرآنلاینی ها طرفدار حجاب اختیاری هستن. مگه نمیبینی مرتب عکس مهناز و بهاره را منتشر میکنند. بابا چه جوری بگن تا من و شما متوجه بشیم؟ خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      36 24
      حالا دیدیم با حجاب اجباری جامعه مون گل و بلبل شده
    • IQ ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      4 0
      یک امر شخصی است. در این مورد تجسس نکنید. سرتون تو کار خودتون باشه
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    27 13
    در بیان و سیره ائمه امر به معروف و نهی از منکر یعنی فراهم کردن شرایط برای مردم به منظور امکان انتقاد آزادانه از حکومت ولی متاسفانه در کشور ما امر به معروف و نهی از منکر به برخورد مردم با مردم و کنترل بخشی از جامعه توسط برخی دیگه محدود شده. شمکا ببینید در بیان و عمل امام علی و امام حسین امربه معروف چه معنایی داشته؟ سینه سپر کردن در مقابل مفاسد حکومت یا برخورد با چند جوان؟
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      22 39
      بی حجابها و بدحجابها پیاده نظام لیبرالهای حکومت هستن. لیبرالیسم فرهنگی و اقتصادی و سیاسی باید همزمان آغاز شوند تا پشت همدیگر را داشته باشند. فساد اقتصادی و فساد فرهنگی و فساد سیاسی سه رای یک مثلث هستن. پرداختن به یکی و غفلت از دیگری در نهایت ما را به برآیند صفر خواهد رساند. بنابراین اینها را به شکل سوا نگاه نکنید که حاصلی ندارد جز فریب دادن خودتان
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      37 19
      شمس تبریزی اگر جوابی داری بده فرافکنی نکن در دوران حکومت حضرت علی، ایشان به شدت از طرف مخالفین انتقاد می شد و حتی ناسزا می شنید ولی حتی یک نفر به این دلیل با عناوینی مانند تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه نظام حبس و تنبیه و... نشد.از اسلام فقط چسبیدی به هر چی به نفعتونه اون هم به صورت افراطی.
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      0 0
      بله درباره ایشان درست گفتید. اما میدونی مشکل چیه؟ ایشان فرضا به خوارج اجازه انتقاد و حتی بد و بیراه گفتن میداد اما وقتی همین خوارج در مسیر براندازی قرار گرفتن و فساد درست کردن با آنها جنگید و در یک روز 4000 نفر را کشت. ما دستمان مثل ایشان باز نیست. اگر دستمان مثل ایشان برای مجازات کردن باز بود همان رویه ایشان را در پیش میگرفتیم. فرضا ما برخورد بزرگوارانه علی را در مقابل منافقین داشتیم در زمانی هم که آنها دست به آشوب و اقدام مسلحانه زدند مانند علی مجازاتی را که مستحق اش بودند کردیم اما بعدا گفتند شما جنایتکارید و کار شما 40 سال اعدام کردن بوده. مطابق مرام علی راه انتقاد باز است اما اگر انتقاد به آشوب و خونریزی بکشد باید مانند علی آشوبگر و خونریز را مجازات کنیم. شما تحمل این را ندارید و من میتوانم مثالهای زیادی از بی تحملی شما مطرح کنم .پس حالا که نمیتوانیم در مجازات مانند علی عمل کنیم بالطبع در مقابل منتقد هم نمیتوانیم مانند علی عمل کنیم. علی با صحابه و بیت پیامبر هم جنگید و کسی هم جرات نکرد بگه ایشان یادگار پیامبر هستن. بنابراین به علی رفرنس ندهید که شما ظرفیتش را ندارید.
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      0 3
      جواب دادم. مدعیان آزادی بیان منتشر نکردن خخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      4 0
      شمس تبریزی چی میگی برای خودت.بیش از ۹۰ درصد زنان ایرانی از نظر شما از طرف امریکا اجیر شدن تا مثلا بدحجاب باشند؟ این چجور منطقی هست که شما دارید؟
    • DE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 0
      جناب شمس ، شما بلند شو از ینگه دنیا بیا ایران که هرروز در آنجاچشمت به زنان بی حجاب نیفتد که آنهم خودش گناه است بخصوص در تابستان ! ایکاش می دانستیم مواجب شما در آنجا از کجاست که مرتب برعلیه خواست های طبیعی مردم کشور ، سخن پراکنی می کنید !!!!!شک ندارم که شما مامورید و وابسته فرهنگی و سیاسی و اقتصادی !
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    29 1
    خب ما هم ساده
  • شمس تبريزي US ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 20
    دوستان من قرصام رو نخورده بودم يه چي گفتم حواسم نبود ببخشيد
    • شمس تبریزی IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 2
      به بخش سیاسی خبرآنلاین توصیه میکنم که شرافت اخلاقی داشته باشید. لا اقل اگر پاسخ مرا منتشر نمیکنید لطیفه های این مردک را که با نام بنده کلاهبرداری میکنه منتشر نکنید. بنده حدس میزنم مسولیت انتشار کامنتها در این بخش با خواهران است. من توصیه میکنم این خواهران از برادران بخش بین المللی خبرآنلاین بیاموزند و نشان دهند در جرات و شهامت چیزی از آنها کم ندارند تا من هم باور کنم که خواهران میتوانند مثل برادران صاحب وزارت و ریاست شوند. البته من میدانم که برخی از خواهران خبرآنلاین از نظرات بنده در امر حجاب خشمگین هستند و این خشم را موقع انتشار کامنتها تلافی میکنند اما باید اذعان کنم که حقیر به خاطر انتشار کامنت نمیتوانم در موضوعی چون حجاب به خواهران گرامی باج دهم. شرمنده شما هستم. باز هم اگر دوست دارید میتوانید تلافی کنید اما انتشار اکاذیب و مهملات با نام بنده بسیار غیر اخلاقی است و شما را تا حد تاجزادگان اصلاحات تنزل میدهد. ایام بکام خواهران و عزت مستدام
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      2 0
      پس دفعه بعد قبل از نظر دادن قرصاتو بخور و بعد نظر بده.
    • NL ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 0
      مشکل اینه که حضرتعالی بیشتر وقتا یادت میره قرصات رو بخوری ....
  • حق گو IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    5 0
    آقا امر به معروف فقط در زمینه حجابه؟! در رابطه با دزدی، اختلاس، بخور بخور بچاپ بچاپ، ببر ببر امر به معروف تعطیله؟!
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 0
      در کل امر به معروف از پایین به بالا است و نه از بالا به پایین
  • مهدی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 0
    انسان آزاد به دنیا آمده . مردم قیم لازم ندارند ، ناقص العقل نیستد که احتیاج به امر به معروف داشته باشند . هیچ انسانی از دیگری بالاتر و عاقلتر و عاری از خطا و گناه نیست که دیگری رو بخواهد ارشاد کند . به جای این بحثها به مسائل و مشکلات مهمتر مملکت رسیدگی کنید که بیکاری و گرانی مهم ترین آن است .
    • ابراهیم IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      0 0
      مهدی جان امربه معروف دستورقرانه خواهشایخورده منطقی ترباش امابانظرت درخصوص خیلی ازمشکلات موافقم که بنابفرموده معصوم اگرفقرازدری واردشودایمان ازدردیگه بیرون میره وحتماتوکشوری بانام حکومت اسلامی حاکمان ان بایددردرجه اول بفکرمعیشت واقتصادملت خودباشندکه فقروایمان عملی نشه وامابحث نحوه اجراوعاملان امربه معروف هم خودش براخیلیاجای بحث وتجدیدنظرداره البته اینم بایدمتذکرشدکه درخیلی ازجاهابسیاری ازماهادورازجان شماجنبه پیدانکردیم
  • مرادی IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 1
    سلام شما یک نظرساده بدون مطا لعه میدید نظراقای شمس دراین مورد بهتره
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    1 0
    بی خیال بابا
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    کار از تنش گذشته به جنگ تبدیل شده