اشتغال زایی برای یک هزار زندانی آذربایجان شرقی

ایرنا نوشت: مدیرکل زندانی‌های آذربایجان‌شرقی اشتغال زندانیان در بازسازگاری اجتماعی آنها را مهم عنوان کرد و گفت: با بهره مندی از توان کارگاه‌های مستقر در زندان‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای یک هزار نفر از زندانیان اشتغال زایی شده است.

حسن محمدیاری افزود: ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان‌ها، یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود که نقش اصلی و اساسی در جلوگیری از تبعات بیکاری، مصون سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و پیشگیری از تکرار جرم را در پی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای تولید برای زندانیان و خانواده‌های آنان در سالی که مقام معظم رهبری آن را به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده اند، می تواند تحقق این شعار را بدنبال داشته باشد.

محمدیاری گفت: بکارگیری زندانیان در راستای تولید و اشتغال و درآمدزایی، می تواند برای خود زندانیان و خانواده‌های آنها، ثمرات خوبی را داشته باشد، که نمونه آن افتتاح کارگاه صنایع چوب و توسعه باغات پسته در اردوگاه حرفه آموزی استان است و این امر از لحاظ روحی و مادی آثار خوبی را برای مددجویان در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین برنامه اصلاحی و تربیتی در زندانهای استان است، افزود: در حال حاضر با همکاری فنی و حرفه ای استان، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری دوره های آموزشی مهارت شغلی، متناسب با نیاز جامعه در مراکز فنی و حرفه ای زندان های فعال است و زندانیان در این دوره ها آموزش می بینند و پس از دریافت گواهینامه و آزادی از زندان با اولویت به بانک های عامل جهت دریافت وام خود اشتغال از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج معرفی می شوند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی افزود: در سه ماهه نخست امسال، ۸۰۱ نفر مددجو با همکاری جهاد کشاورزی و مرکز فنی وحرفه ای استان در حوزه های دامداری و کشاورزی، خدمات صنعتی، صنایع ساختمان و عمران، صنایع دستی و هنری و خدمات عمومی در زندان های استان موفق به کسب مهارت شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =