۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
ورود بیش از ۳۰ هزار زائر به عربستان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رشیدیان از ورود بیش از ۳۰ هزار نفر زائر به عربستان خبر داد و گفت: بیش از ۹ هزار نفر در مدینه منوره و بیش از ۲۰ هزار در مکه مکرمه استقرار یافته اند.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به ورود بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر زائر به عربستان در مدینه اظهار کرد: عملیات انتقال زائران ایرانی به صورت کامل توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود و تا کنون هم بسیار منظم و با کمترین تاخیر انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: تاکنون متوسط تأخیر درپروازهای ما حدود ۲۱ دقیقه است که این تاخیر پایین، حتی در زمانی که ۵۰ درصد پروازهای حجاج مان را به سایر کشورها، چون عربستان واگذار می‌کردیم بی نظیر است امید است این مدیریت خوب تا آخر پروازها چه در رفت و چه در برگشت ادامه یابد.

رشیدیان همچنین با اشاره به بروز نقص فنی در یکی از هواپیماها حین انتقال زائران از ساری به عربستان گفت: این هواپیما به علت اشکالی که در سیستم کنترل کننده آن در حرکت بر روی زمین ایجاد گردید دچار آسیب در یکی از بال‌ها شد که خود نگران کننده بود، زیرا با آسیب و خسارت در یک پرواز در واقع در خط اعزام حجاج ما مشکل ایجاد می‌شود، اما توانمندی‌های پرسنل هواپیمایی جمهوری اسلامی و سرعت عمل آن‌ها مثال‌زدنی و بی‌نظیر بود و امروز این هواپیما بعد از تعمیر دوباره وارد مدار عملیات شد و زائرین را به عربستان منتقل کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با قدردانی از این حرکت جهادی و تلاش و توانمندی‌های مدیران و پرسنل فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: که علی رغم تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ما، آنان توانسته اند در قسمت پروازی کارشان را به خوبی انجام انجام دهند.
وی ابراز امیدواری کرد: این مدیریت خوب تا انتهای عملیات حج وانجام پروازها هم در مسیر رفت و هم برگشت تداوم یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه و مشکل خاصی برای زائران ایرانی نداشتیم، دو مورد بستری داشتیم که بسیار ابتدایی بود و در مجموع وضعیت ما در مکه و مدینه مطلوب است.

رشیدیان در خصوص برنامه ورود و خروج حجاج هم توضیح داد: عملیات بازگشت زائران براساس برنامه پروازی که عربستان اعلام کرده، از ۱۶ ذی الحجه شروع می‌شود و تا هشتم محرم ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد:  با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته در صورت دریافت موافقت دولت عربستان و سازمان هواپیمایی آن‌ها برای ورود هواپیماهای بیشتری از شرکت هواپیمایی کشورمان به عملیات حج، بتوانیم سرعت بازگشت را بیشتر کرده ومدت زمان اقامت زائران در عربستان را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت عمره مفرده گفت: تاکنون مذاکره‌ای در در این رابطه صورت نگرفته، احتمالا در مکه مکرمه راجع به این موضوع گفتگوهایی با طرف عربستانی داشته باشیم.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =