رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز با آیت الله استادی جانشین نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به حج، در این دیدار آیت الله استادی جانشین نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سازمان حج گفت: صمیمیت بین سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری باید همچنان جاری باشد. پارسال این صمیمیت برای من محسوس بود و امیدوارم بیشتر شود. چرا که در سفری که اصل و فرعش الهی است این اقتضا وجود دارد.
وی با بیان اینکه توضیح دادن مسائل و مشکلات جلوی خیلی از تحلیل ها را می گیرد اظهار داشت: توضیحی که مقام معظم رهبری درباره شهادت اخیر دادند جلوی خیلی از مسائل را گرفت. در حج هم اگر یک روز تاخیر داشتیم باید توضیح دهیم. این کار بسیار خوبی بود که شما درباره قیمت مراکز اسکان حجاج توضیح داده بودید.
 
امسال غافلگیر نشدیم
علی لیالی ریئس سازمان حج و. زیارت نیز با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته در پرواز حجاج به وطن غافلگیر نشدیم اظهار داشت: پارسال اقدام نادری رخ داد و همین باعث شد که در 12 ماه اخیر دوبار رئیس سازمان هواپیمایی عربستان تغییر یافته و جایگاه آن ارتقا یابد.
 
تغییرات مدیریتی در سازمان هواپیمایی عربستان نتیجه تاخیر پارسال
وی افزود: پس از موسم حج سال گذشته رئیس سازمان هواپیمایی عربستان عزل شد و پس از تغییر ساختار این سازمان دو ماه پیش از مجموعه زیر نظر وزارت دفاع به یک وزارتخانه مستقل ارتقا یافت و یک شاهزاده سعودی مسئولیت آن را بر عهده گرفت. این تغییرات نشان داد که یکی از مشکل های اصلی در سیستم حمل و نقل و مدیریت سعودی ها بوده است.
 
زائرانی کها 6 شب در فرودگاه جده معطل شدند
وی با اشاره به مشکلات حجاج دیگر کشورها در مبادی خروجی عربستان گفت: زائران الجزایری 5 تا 6 شب در فرودگاه جده معطل شده اند و تاخیرهای 72 ساعته نیز برای حجاج کشورهای دیگر ثبت شده است.
وی با تاکید بر اینکه تا کنون گروههای زائران ایرانی بیش از 8 ساعت در فرودگاه های عربستان معطل شده اند تایید کرد که تاخیر پروازها خوش آیند نیست و دو شرکت هواپیمایی هم هرچه در توان دارند می گذارند.
 
هما «آن‌تایم» شد
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با فشار به شرکتها و تمهیدات انجام شده پروازهای هما از امروز –پنحشنبه- «آن‌تایم» می شود و مشکل حمل بار مسافران این شرکت هوایی حل می شود.
وی افزود: شرکت هما هر سه هواپیمای 747 خود را برای استفاده از حجاج به کار گرفته است و بر اساس استاندارد پشتیبان و بک‌آپ ندارد.
 
تجربه تاخیرهای پارسال به کار آمد
لیالی گفت: تجربه معطلی های 15ساعته سال گذشته باعث شد که امسال تا مطمئن نشدیم هواپیما در فرودگاه ننشسته و سالن فرودگاه آمادگی پذیرش زائران را دارد اعزام به سمت فرودگاه انجام نمی شود. حتی برای زائرانی که از مدینه به جده می روند نیز یک هتل پیش بینی کرده ایم که در صورت تاخیر زائران در آنجا مستقر شده و استراحت می کنند.
 
ولیمه ها 48 ساعت بعد برگزار کنید!
وی با تاکید بر اینکه هیچ زائری بیش از 6 تا 8 ساعت معطلی نداشته است درباره به هم خوردن مراسم ولیمه برخی زائران به دلیل تاخیر پروازها گفت: در ایران به کاروان ها اعلام شده بود که به زائران محترم یادآور شوند که مراسم هایشان را حداقل48ساعت پس از زمان ورود به کشور تنظیم کنند.
 
حج با آرامش برگزار شد
لیالی با بیان اینکه امسال با عنایت الهی و مراقبت های حین عملیات اجرایی در مکه بحران، تنش یا فشار مضاعف نبودیم گفت: میزان رضایت مندی در تغذیه و تشریق بالا بود و حج در ایام تشریق با آرامش کامل برگزار شد.
 
یک اعتراف صادقانه
وی با بیان اینکه در حمل ترددی که دومین سال اجرای آن را تجربه کردیم قدم به جلو نداشتیم ولی عقب گرد هم نکردیم و مانند سال گذشته بود درباره دلیل آن افزود: حرکت از مکه به عرفات به دلیل برگزاری نمازجمعه با تاخیر انجام شد ولی در عوض حرکت از عرفه به سمت مزدلفه 3 - 4  ساعت زودتر انجام شد.
 
فقط 25درصد 40 روز در سرزمین وحی ماندند
رئیس سازمان حج و زیارت درباره برنامه ریزی های انجام شده برای زمان بندی حضور زائران در سرزمین وحی گفت: هم‌اکنون 75درصد زائران بین 29تا 32 روز در سرزمین وحی حضور داشتند و بقیه بین 37 تا 40 روز حضور دارند.
 
هرجا کاری قابل انجام نبود توضیح دادیم
علی لیالی در این دیدار با بیان اینکه امسال در عملیات انجام شده حتی یک مورد از سوی نماینده ولی فقیه تذکر داده نشد و گله مندی از عملیات وجود نداشت، که این نشان دهنده هماهنگی‌ها است.
وی تصریح کرد: هرجا کاری قابل انجام نبود توضیح دادیم و تفاهم صد درصدی حاکم بود و نتیجه این بود که رضایت مندی مردم بالا است. مردم وقتی نماینده ولی فقیه را بی تکلفی در میان خود می بینند سختی ها را احساس نمی کنند.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمد رضا IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    1 0
    دروغ چرا؟ آیا رسانه ملی غیر از آقای لیالی از یکی از مسافران دیپورت شده پرسید که مقصر که بوده؟ آیا رسانه ملی به شکایت رسمی حجاج از ایشان و سفیر ایران در عربستان و آقای قاضی عسکر پرداخته اند؟ وقتی کشورهای دیگر حتی از مجرمینشان در کشورهای دیگر حمایت می کنند، آیا رفتار دولت ایران با این مسافران بی گناه مناسب و در شان جمهوری اسلامی بوده است؟