طولانی شدن مدت سفر برای عده‌ای از زائران حج تمتع 90 موجب خوشحالی و برای عده ای تبدیل به دغدغه شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به حج، برخی زائران با حساب اینکه طول سفرشان حدود 30 روز خواهد بود وارد سفر شده‌اند و اکنون با سفری 40 روزه روبرو هستند. هر چند کارگزاران حج قبل از آغاز اعزام زائران به این سفر معنوی، از عدم مشخص بودن طول سفر خبر دادند و اذهان زائران را برای طولانی شدن سفر آماده می‌کردند اما به هر ترتیب برخی زائران به دلیل اینکه در ایران کارهای حقوقی دارند خود را نیازمند بازگشت زودتر به ایران می‌دانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بازدیدهای مستمری که از محل‌های اسکان زائران ایرانی دارد در جریان درخواست افراد از اقشار گوناگون از عضو هیئت‌علمی دانشگاه و دانشجو تا تاجر و کارمند مبنی بر بازگشت زودتر به کشورمان قرار گرفته است.
احمد صفری دستجردی، کنسول ایران در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده از تدابیری برای حل مشکل این زائران خبر داد و گفت: کلیه امور وکالتی زائران که جنبه حقوقی دارد و می‌خواهند در ایران انجام شود، از طریق سرکنسولگری جمهوری اسللامی ایران در جده قابل‌حل است. به این ترتیب که زائران به نمایندگی وزارت امور خارجه مستقر در ستاد مکه مکرمه مراجعه کنند تا برایشان وکالت‌نامه‌های رسمی تنظیم و امضا شود و ممهور به مهر برجسته کنسولی شود.
وی افزود: این زائران می‌توانند در حالی که در عربستان به سر می‌برند، با رساندن این وکالت‌نامه به ایران، کارهای حقوقی‌شان انجام شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =