روایت یک عضو شورای شهر از آتش‌سوزی حسن‌آباد

ایلنا نوشت:‌ رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران توضیحاتی درباره حریق شب پنج‌شنبه میدان حسن‌آباد ارائه کرد.

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در واکنش به حادثه حریق میدان حسن‌آباد گفت: این حادثه ساعت ۲۱:۱۸ شب پنج‌شنبه رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، آتش نشانان ایستگاه ۴۶، ۱۱۸، ۱، ۴، ۵۲، ۴۰ و ۱۸ آتش نشانی به همراه چندین دستگاه بالابر، نردبان هیدرولیکی، تانکرهای آب و خودرو حامل دستگاه تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سمت ضلع غربی میدان حسن آباد حرکت کردند. 

او ادامه داد: در این حادثه یک انبار حدودا ۱۵۰۰ مترمربعی مملو از ابزار و یراق آلات در ضلع غربی میدان حسن آباد دچار آتش سوزی گسترده شده و شعله های سرکش آتش به سرعت از قسمت سقف شیروانی انبار به بخش هایی از بافت تاریخی ضلع شمال غربی میدان حسن آباد سرایت کرده بود.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام دادند،اظهار کرد: پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و تجهیزات مخصوص، با استفاده از لوله های آب دهی عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.آتش سوزی با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد و خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشانی به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.

او اضافه کرد: در هنگام عملیات آتش نشانان عوامل شهرداری منطقه ۱۱ و ۱۲ برای کمک به نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور داشتند. همچنین جزییات و علل حریق توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است که گزارش آن به محض دریافت از سازمان ارایه خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها به ویژه آثار تاریخی شهر، گفت: آثار تاریخی به جا مانده از گذشته در پایتخت، هویت شهر محسوب می‌شوند و شهروندان با آن‌ها احساس تعلق خاطر به تهران پیدا می‌کنند،ضمن اینکه باید همه ساختمان‌های تهران ایمنی کامل داشته باشند اما ایمن‌سازی و حفاظت از آثار تاریخی در مقابل حریق و هر نوع آسیب وخطر بسیار حائز اهمیت بوده و ضروری است.

نوری تاکید کرد: اگر آثار تاریخی به هر نحوی تخریب شوند دیگر نمی‌توان آن‌ها را به همان شکل سابق احیا کرد و توقع اشاعه فرهنگ و تاریخ ایرانی‌مان را از آن‌ها داشت.در نتیجه ضرورت دارد که تمام نهادهای درگیر در ایمن‌سازی آثار فرهنگی و تاریخی به ویژه سازمان میراث‌فرهنگی به حفظ آن‌ها و ایجاد ایمنی در آن‌ها توجه کند و اهتمام ویژه به خرج دهد. نوری در پایان گفت؛ قطعا یکی از الویت‌های شورای پنجم شهر تهران حفظ هویت شهر یعنی آثار فرهنگی و تاریخی است و در این راه از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نکرده و با نهادهای درگیر در ارتباط با ایمنی این آثار وارد تعامل و گفت‌وگو شده و می‌شود.

۲۳۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =