چرا بستن کمربند ایمنی برای وسایل نقلیه جاده‌ای الزامی شده؟

مهر نوشت: معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودروهای شخصی و ناوگان عمومی برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در جاده های کشور الزامی است.

سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به حوادث ناگوار هفته گذشته از جمله واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس که منجر به جان باختن حدود ۱۴ تن از سرنشینان آن شد گفت: متأسفانه در این حوادث سرنشینان وسایل نقلیه از بستن کمربند ایمنی خودداری کرده بودند که همین امر موجب پرتاب و برخوردشان با سقف و ستون و شیشه‌ها و حتی افتادن آنها به بیرون از خودرو که موجب مرگ آنها شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین جلو به فرهنگ تبدیل شده است افزود: در عین حال در جاده‌های برون شهری علی رغم الزامی بودن بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، بعضاً شاهدیم که سرنشینان خودروها، این موضوع را جدی نمی‌گیرند که همین امر در تصادفات منجر به افزایش قابل توجه کشته‌های رانندگی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌کنیم رانندگان خودروها ضمن تذکر به سرنشینان در این خصوص توجه لازم را داشته باشند تا مورد اعمال قانون قرار نگیرند.

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =