شما نظر دهید/ اقدام متقابل ایران در واکنش به دزدی دریایی انگلیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب نفتکش بریتانیایی را در مقابل راهزنی دریایی این کشور بدلیل نقض مقررات بین المللی توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز جمعه اواخر شب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای عنوان کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در حالی اقدام به توقیف این نفتکش کرد که ساعاتی قبل دادگاهی در جبل الطارق توقیف نفتکش ایران را 30 روز دیگر تمدید کرد.

اقدام ایران به کارشکنی های انگلیس با بازتاب گسترده ای در سطح بین الملل و میان رهبران جهان رو به رو شد. انگلیس در واکنش به به توقیف نفتکش کشورش به شورای امنیت پناه برد و قرار است امروز یک بسته پیشنهادی برای مقابله با ایران به پارلمان کشورش ارائه دهد.

واکنش ایران در مقابل دزدی دریایی بریتانیا را چه طور ارزیابی می کنید؟

شما کاربران محترم خبرآنلاین می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در ذیل این خبر ارسال کنید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 166
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    نمیدونم. خسته شدیم از این نوسانات اقتصادی به خدا
    • سعید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      بنظرم توقیف کشتی انگلیسی نوید بخش برابری کشورها مقابل قوانین بین الملل خواهد بود عصر برابری کشورها مقابل قوانین بین الملل عصر عدالت خواهی و برابری بدون درنظر گرفتن قدرت نظامی منطقه ای و سیاسی این را باید با فال نیک گرفت و از حمایت همه ملت های عدالت خواه بهره گرفت.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      موضوع این مطلب درباره ی اقتصاد نیست در باره ی امنیت ملی و مرز ها و در مقابل نیروهای خارجی هست.
    • توسی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      بابا اول توجه به مشکلات اقتصادی رانت اختلاس گرانی و معیشت مردم بعد.... سربسر غرب گداشتن فشار بیشتر و تحریم و گرانی و...داره
    • NL ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      چه خوشمون بیاد و از این اتفاق کیف کرده باشیم و چه مخالف اون باشیم قطعا این کار باعث کاهش اعتبار ایران در جهان میشه حتی در بین دوستانش، دیگه الان روسیه و چین و اروپا که مدام طرف ایران رو میگرفتن نمیتونن این کار رو تایید کنن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      34 38
      آقای ۱۳:۱۹ به نظرت همین هایی که میگی مثل روسیه و چین اگه انگلیس همین بلا رو سرشون در میاورد چی کار میکردن؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    ارامش فقط ارامش...
    • GB ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      ارامش با تسلیم بدست نمیاد
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      21 63
      بگیر بخواب
    • رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      دقیقا. آرامش با تسلیم به دست نمیاد. بلکه با جنگ به دست میاد.
    • NL ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      قطعا با تنش هم بدست نمیاد
    • سعید US ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 1
      با باور به اینکه ایران فرصتهای خوبی را برای تنش زدایی با امریکا در دوره اوباما از دست داد، اما بی انصافی است که ایران را مسول این دوره از تنشها بدانیم. ترامپ یک شخصیت نفرت انگیزی است که باید در مورد ان مقاله ها بنویسند. او بر خلاف نظر متحدین و کارشناسان برجام را یکطرفه ملغی کرد تنها به دلیل تنفرش از اوباما و به تحریک و خواست لابی اسرائیل در امریکا. انگلیس هم مثل همیشه دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلوده. فکر نمیکنم هیچ عملی جز تسلیم ایران میتونست مانع از شروع این دور جدید از تنشها بشه.
  • حسنعلی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    جواب روباه پیر را باید با قاطعیت داد چرا که اونا عمری است که حرف زور می زنند و کارشونو را پیش می برند نیاز بود فرزندان معنوی روح الله یکبار در مقابل بج خواهی غربیها استوار باشند که شد.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      71 21
      بدهکاری انگلیس به ما بیش از این حرفهاست اونها زمان مصدق هم با ناوهای جنگی مانع از ورود نفتکشهای کشورهای دیگر به ایران شدند تا مصدق را سرنگون کنند
    • US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      5 2
      شمسی جون کارش همینه نون باید حلال باشه
    • ابراهیم IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      13 0
      شما بگید روباه پیر، دشمن قدیمی، استکبار و یا هر اسمی دیگه ای روش بزارید درنهایت همه این ماجراها به نفع کشورهایی مثل ترکیه تموم میشه. محض اطلاع دوستان از اول امسال تا حالا حدود نیم میلیارد دلار از ثروت این کشور به ترکیه منتقل شده و اونجا سرمایه گذاری شده. مبارک باشه انشالله.
  • محمد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    چیزی که عوض داره گله نداره ... تجربه ثابت کرده با اروپا و آمریکا باید مثل خودشون رفتار کنی یعنی وقتی بزنن باید بخورن دیگه دوران بزن و برو تمام است !
    • محسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      71 82
      شکی نیست که باید با هر کسی مثل خودش برخورد کرد مثلا وقتی آمریکا شهرهای ژاپن رو بمباران اتمی کرد، اونها هم می تونستند حملات سنگینی به آمریکا بکنند و احتمالا جنگ جهانی دوم ده سال بیشتر طول میکشید و میلیونها نفر هم بیشتر کشته می شدند. اما دیدیم و خواندیم در تاریخ که چنین نشد. سوال اینجاست که چرا باید بعضی جاها و بخاطر مصالح مهمتری در آینده کوتاه آمد؟
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      84 11
      ژاپن اگر زورش میرسید بمباران میکرد و قبل از اون آمریکا اگر میدونست ژاپن زورش میرسه اصلا وارد جنگ نمیشد قانون جنگل همینه
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      22 5
      ژاپن اگر زورش میرسید بمباران میکرد و قبل از اون آمریکا اگر میدونست ژاپن زورش میرسه اصلا وارد جنگ نمیشد قانون جنگل همینه
    • AE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      15 25
      اقا محسن شما قطعا سن و سالت نمیرسه که دیده باشی و قطعا هیچی هم نخوندی.بعد از حمله اتمی امریکا ژاپن دیگه توان برای مقابله نداشت.ضمن اینکه اگر امریکا از بمب استفاده نمیکرد احتمالا شکست میخورد.
    • مهدی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      29 32
      ژاپن قدرتی برای استفاده از سلاح اتمی نداره اونها حتی ارتش قوی هم ندارند اقا محسن
    • شمس تبریزی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      محسن ما نیازی نداریم که یک پان ترک خیانت کار به ما یاد بده که مصالح ما در چیست. تو برو به رییس جمهور محبوبت در ترکیه از این مشاوره ها بده
    • GB ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      شمسی جان... چرا عصبانیت... مگر چقدر حقوق میگیری... ارزش نداره
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      21 16
      داش محسن اون موقع ژاپن بمب اتم نداشت وگرنه حتما استفاده میکرد...
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    به نظر من اصلا حرکت جلف نیروی دریایی انگلیس و آن نفتکش اش چیزی جز قانون شمنی نبود و بایستی خسارت وارده به لنچ صدمه دیده و رفتار قانونمند را در دریا نوردی رعایت کنند و هیچ ربطی به رفتار راهزنانه شان ندارد که ما مثلا مقابله به مثل کردیم باید قوانین دریانوردی را رعایت کنند همانطور که در جاهای دیگر خودشان رعایت میکنند ولی در اینجا دنبال تنش مجازی میباشند
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      لنجی در کار نبوده دروغ نگید لطفا
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      45 69
      اره خو ما کلا دروغ گوییم اما امثال سی ان ان وبی بی سی که علی ماشااله راستگو من نمیدونم چرا امثال. شما همیشه علیه کشور خود گارد میگیرید وطن ادم یعنی مادر ادم اونا هر کاری میکنن صحیح وایه هست وما همیشه اشتباه میکنیم جالب که این نوع افکار فقط درجوامع مسلمون رایج چرا اها دلیلش همون سالها استعماری که این اروپاییا رو این جوامع داشتن وتفکرش همیشه وجود داره
    • Mehr IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      28 28
      بنده بعد از سالها زندگی کردن با اروپایها اینو خوب میدونم که چشم دیدن ما خاور میانه رو ندارن پس باید محکم جاوشون ایستاد هر چند...
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    بهترین تصمیم ممکن بود با اینکه با تنش وجنگ به شدت مخالفم ولی گاهی باید محکم وایساد انگلیس واقعا خیلی پررو شده بود
  • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    این کشمکش فقط باعث سختگیری و تحریمهای بیشتر میشه که نهایت دوداین تحریمها و گرانی در چشم مردم می رود
    • احمد RO ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      استاد یک میلیون لیتر نفت ایران رو گروگان گرفتن.. جنگ اقتصادی هم دقیقا بایدوچکار کنن که هنوز دودش نرفته تو چشم؟از بس دود رفته که نابینا شدیم داداش! باید باشون برخورد کرد مگه دیگ چیزی. برای از دست دادن داریم؟
    • سعید US ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      41 27
      احمد آقا یک میلیون لیتر نه. دو میلیون بشکه نفت! خیلی ارزشش بیشتر از یک میلیون لیتره، اما مساله مهمتر جنبه سیاسی بحران است. بعد از ناتوانی امریکا در تلافی سقوط پهبادش،امریکا احتمالا انگلیس را با وعده توافق تجاری ترجیحی تشویق به این ماجراجویی کرده، هر گونه تعلل در عملیات تلافی جویانه نه تنها اثر مثبت سرنگونی پهباد امریکا را برای ایران از بین میبرد بلکه به انگلستان اعتماد به نفس بیشتری برای ماجراجوی های آینده میداد. هر چند که شخصا تندروی را برای پیشرفت و آبادانی ایران بسیار بد میدانم اما عمل متقابل علیه انگلیس در این ماجرا را لازم میدانم. اگر انشالله انگلیس عقب بنشینه، این اقدام پیام روشنی به بقیه متحدین امریکا میفرسته. بزرگترین خطر از جانب آمریکاست، انگلیس اثر چندانی بر تشدید تحریمها ندارد. فکر نمیکنم اتحادیه اروپا به درخواست انگلیس بابت برقراری مجدد تحریمهای اروپا و یا سازمان ملل علیه ایران ترتیب اثر دهد.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      23 2
      یک میلیون نفت چرا در تنگه جبل الطارق بود.
    • US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      10 1
      اقدام متقابل یک اصل شناخته شده در دیپلماسی است . یک موقع اقدام متقابل احترام گذاشتن به طرف مقابل است و در موقع دیگر کوتاه نیامدن از ستاندن حق خود و پاسخ متناسب به ظلم طرف مقابل است . این اقدام متقابل نیروهای نظامی ما بیانگر وظیفه شناسی و شجاعت مثال زدنی آنان است حتی اگر برای کشور هزینه بر باشد و جای تقدیر و تشکر از آنان دارد .
    • BG ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      3 1
      این نفتکش انگلیسی که اصلا خالیه .... بابا حداقل یه پرش رو میگرفتین تا جبران بشه ....
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    توقیف این نفت کش اقدام متقابل نبود بلکه به دلیل تخلف آن بود. اقدام متقابل را وقت معین و به موقع انجام می دهیم
  • Ali Dehghan IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    96 64
    با سلام از منظر مناسبات بین المللی اقدامی بسیار پسندیده است. متاسفانه کشورهای استعمارگر همیشه دوست دارند از موضع قدرت با کشورهای دیگر برخورد کنند. فراموش نکنیم که وقتی کشتی ایرانی را (به هر دلیلی) توقیف کردند اصلا حاضر به گفتگو با نماینده های ایران نشدند اما بعد از توقیف کشتی خودشان سریعا اعلام آمادگی برای مذاکره کردند. هر چند ما ملت ایران تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی هستیم اما باید قبول کرد که نباید از موضع ضعف در مناسبات بین المللی ظاهر شویم.
  • داود NL ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    ایران به جای اینکار اول باید به سازمان ملل شکایت میکرد. سپس اگر جواب نمیگرفت یک مدت که میگذشت یک کشتی به ارزش همان کشتی ما میگرفت.
    • Ali Dehghan IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      70 36
      دوست عزیز نظر شما کاملا درست است اما نهادهای بین المللی متاسفانه تحت سیطره کامل انگلیس و آمریکا هستند و نتیجه شکایت نیز کاملا روشن است. شما ببین حتی فیفا که نهادی کاملا ورزشی است و اتفاقا همواره شعار بر غیر سیاسی بودن ورزش میدهد هنوز پاداش تیم ملی در جام جهانی روسیه را به دلایل سیاسی پرداخت نکرده است. ضمنا در خبرها بود که نماینده های ایرانی برای گفتگو اعلام آمادگی کردند اما هیچ پاسخی دریافت نکردند.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      31 19
      به کی شکایت کنه به سازمان ملل که گوش به فرمان آمریکا و اروپا و ابر قدرتهای دنیا و پول پرستان عالم هست ؟ به شورای امنیت که احکام صادره اون باید به تایید آمریکا و ابر قدرتها برسه ؟ به دادگاه لاهه که منظره ببینه آمریکا واروپا چی میگن ؟ به کی شکایت کنیم ؟ نه دوست عزیز گاهی لازمه خودت حق خودتو بگیری
  • ناشناس RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    85 28
    همگان بخوبی میدانند که دلیل توقیف نفتکش بریتانیایی مقابله به مثل با اقدام نیروی دریایی انگلیس در بازداشت نفتکش حامل نفت ایران میباشد و اقامه دلیل بابت حرکت نا ایمن کشتی و غیره بهر حال در مقابل نقض تحریم نفتی سوریه توسط اتحادیه اروپا موجه تر است بهر حال چنانچه این اقدام متقابل از سوی نیروهای ایرانی صورت نمی گرفت چه بسا سایر محموله های نفتی ایران در نقاط دیگر جهان به بهانه های دیگر نیز میتوانست توسط دیگر متحدان آمریکا توقیف گردد
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      22 31
      البته بهانه ايران هم موجه است. از آنجايى كه تنگه ها و آبرهاههاى دريايى جهان همه طبق عرف و قوانين كشورهاى ساحلى با اندكى قوانين بين المللى اداره مى شوند، اينكه اين نفتكش براى فرار از اقدام متقابل ايران قصد ورود از مسير جنوبى كه مسير خروجى است را داشته خودش نقض قانون آبراهه و عرف تنگه هرمز است و در قوانين دريايى بين المللى عرف حرف اول را مى زند. متاسفانه اينها عادت كرده اند كه هر كارى انجام مى دهند با وكلا و حقوقدانان بين المللى لاپوشانى كنند. بهتر است ايران هم در زمينه حقوق بين الملل فعال تر شود تا نتوانند ما را به هر سو كه خواستند بكشانند. شما همين چند سال گذشته را كه نگاه كنيد متوجه مى شويد كه وجود يك تيم حقوقدان كاربلد و برجسته در سطح بين الملل تا چه اندازه توانسته چهره ايران در جهان را بهبود ببخشد و افكار عمومى جهان را هم روشن كند. متاسفانه اينها كه نمى گذارند ما به حال خودمان باشيم پس بهتر است به قول يك ضرب المثل انگليسى كمى از داروى خودشان را به خودشان بچشانيم شايد دست و پايشان را جمع كردند. وگرنه اصلا لزومى نداشت انگليس اين خوشخدمتى را به آمريكا بكند و نفتكش توقيف كند.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    عالی و غرور آفرین . به این متجاوزان باید گوشمالی داد و قاطعانه برخورد کرد .
  • سجاد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    88 38
    مخالفم ولی نمیتونم خوشحالیمو از این کار پنهان کنم
  • وحید IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    در این وضع آشفته دنیا و یکه تازی آمریکا با سران احمقش ، اگر از موضع قدرت وارد نشویم ایران و ملت ایران را از صفحه روزگار حذف می کنند. همه با هم در مقابل زیاده خواهی می ایستیم و ظلم و تجاوز و تحقیر را نمی پذیریم.
    • خاکستر IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      18 23
      شهریور 96 که روحانی تو نیویورک بود ترامپ 8 بار به روحانی زنگ میزنه ک بیا صحبت کنیم ( علیرغم اینکه قبلا پفته بود برجام رو پاره میکنه ) و روحانی رد میکنه و ترامپ لج میکنه و تو اردیبهشت 97 ترامپ برجام رو لغو میکنه و این لجبازی دوظرفه شروع میشه. فقط و فقط و فقط مردم هستند ک در حال له شدن هستند
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      21 9
      خاکستر تو از کجا میدونی 8 بار زنگ زده ؟نیروهای اطلاعاتی هم اینقدر نمیدونسین که تو میدونی ها...
    • خاکستر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      10 3
      معلمه اصلا تو ریان اخبار نیستی شما . خود روحانی تو صحبت های هیات دولت چند ماه پیش گفت : " وقتی در نیویورک بودم ترامپ 8 بار تماس گرفت و من به خاطر عزت مردم ایران اسخ ندادم " . حرف من اینه ک مضلحت مردم فدای مصلحت نظام شده و مردم قربانی میشن همیشه.
    • سعید US ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 0
      دوست عزیز خاکستر، بعنوان فردی که در امریکا زندگی میکند به شما اطمینان میدهم که مذاکره با ترامپ هیچ فایده ای برای ایران ندارد و بلکه انرا کاملا مضر میدانم. ترامپ یک شخص خودپرست، دمدمی مزاج و بسیار غیر قابل اعتماد است و شدیدا زیر نفوذ لابی اسراییل است. بهیچوجه به ترامپ اجازه توافق با ایران بدون لحاظ تمام شرایط اسراییل را نمیدهند. بیرون آمدن از برجام در واقع درخواست اسراییل بود.اگر دقت کنید دستور ترامپ در مورد بیرون کشیدن سربازان آمریکایی از سوریه نادیده گرفته شد دقیقا به دلیل اینکه خلاف منافع اسراییل بود. در همین چند روز اخیر ترامپ به ۴ نماینده زن امریکا به دلیل انتقاد از سیاستهای امریکا حمله کرده، در هر توییت، ترامپ نام اسراییل را در کنار امریکا ذکر کرده. گویی که از نظر او یک آمریکایی باید اسرائیل را دوست داشته باشد، در صورتی که در قوانین امریکا زیر سوال بردن "قتل عام یهودیها توسط نازیها" --هولوکاست -- بر خلاف اروپا جرم نیست، قوانین امریکا هیچ اجباری را در هیچ مورد نمیپذیرد این اصل یکم قانون اساسی امریکاست. مذاکره با ترامپ تنها شانس انتخاب مجددش را افزایش میدهد.
    • سعید US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      2 0
      خاکستر عزیز، شما یک مطاله مختصر در مورد کره شمالی انجام دهید، با اینکه با ترامپ مذاکره کردند و ترامپ لاف زیادی در مورد موفقیت مذاکره میزنه و روابط بین خودش و کیم جونگ اون را عاشقانه میدونه، اما تا به حال حتا یک امتیاز به کره ندادن، مساله ایران از کره خیلی پیچیده تر است چون اسراییل منافع خاصی در ارتباط با کره شمالی ندارد. اجازه بدهید فرض کنیم که با ترامپ به توافق مورد قبول ایران دست یابیم، بعدش چه؟ توافق به کنگره میرود و به احتمال زیاد برای اینکه پیروزی برای ترامپ ثبت نشود، کنگره با اکثریت دمکرات ان را رد میکند. یا نه از کنگره رد میشود و در سنا با اکثریت جمهوریخواه که طرفدار سرسخت اسراییل است رد میشود. مگر آنکه ایران با تمام موارد مورد نظر اسراییل موافقت کند. تنها راه امید به پیروزی یک ریس جمهور دمکرات طرفدار ابقا برجام است با اکثریت دمکرات سنا و کنگرهء این بازان در ۲ سال اول انتخاب ریس جمهور جدید اتفاق میافتاد، ایران باید از این فرصت دوساله استفاده کند وگرنه این بازی تحریم ادامه خواهد داشت چون ایران لابی در امریکا ندارد و هیچ نماینده و شخصیت سیاسی جرات جانبداری از ایران را ندارد.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    98 54
    واکنش خیلی خوبی بود واگر تحریم کردن باید نفتکش‌های دیگرشون روبه نفع کشورمان بگیریم با زورگوها باید با زبان تحکم عمل کرد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    53 37
    باید با روش خودشون جوابشون رو داد بهترین تصمیم بود
  • بهمن شجاعی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    43 39
    باید با جدیدتر و باقدرت بیشتر با این استعمارگران و چپاولگران برخورد شود دست توان مد دلیرمردان ایران زمین درد نکند خدا قوت دلاور
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    41 33
    با این اقدامات تاکتیکی اگر منجر به جنگ نشود می تواند موضع سیاسی ایران را تقویت کند
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      17 20
      اتفاقا این اقدامات باعث میشه احتمال جنگ کم بشه وقتی طرف می بینه ایران اومده نفتکشش رو گرفته و چند روز قبل پهباد پیشرفته آمریکا رو ساقط کرده و مردم در عین اینکه تو فشار اقتصادی هستند موافق این حرکت هستند، طبیعتا عقب نشینی می کنن
    • DE ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      28 8
      منجر به تحریم از سوی اتحادیه اروپا خواهد شد و این آخرین اقدام انگلیس قبل از خروج از اتحادیه خواهد بود.
    • سعید US ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      1 0
      اروپا برای امنیت خودش و پیشگیری از موج مهاجرت جدید طرفدار برجام است، گمان نمیکنم که اروپا منافعش را برای حمایت از انگلیس -- که از قضا در حال ترک اتحادیه و پیوستن به امریکاست -- نادیده بگیرد، این احتمال بیشتر بود اگر انگلیس در حال ترک اتحادیه اروپا نبود. دوما، اروپاییها نمیتوانند عمل انگلیس را در توقیف نفتکش ایران نادیده بگیرند، اسپانیا که نه نوعی عمل انگلیس را رد کرد و من هیچ اطلاعیه ای در حمایت اروپا از توقیف نفتکش ایران ندیدم، ماس وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که باید ارتباط دیپلماتیک با ایران حفظ شود، فکر کنم این به نحوی رد احتمالی درخواست انگلیس در حمایت اروپا از انگلیس است.
  • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    61 36
    بهترین راه حل گفتگو های دیپلماتیک و صلح آمیز است. با صبر و گفتگو موفقیت بدست میآید. گذشته هارو باید فراموش کنیم و با هوشیاری و درایت به روابط جدید و دوستانه همراه با احترام متقابل و بادر نظر گرفتن منافع ملی به سوی آینده حرکت کنیم.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      21 15
      باشه وقتی دزد اومد تو خونت یا کسی ماشینت رو به زور ازت گرفت بشین باهاش مذاکره کن!
    • امين IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      26 12
      توي باغ نيستي برادر من. ديپلماسي ج نميده. بله اگر منظورتون دادن باجه ولي ميخواين با لفظ ديپلماسي كادوپيچش كنيد اون حرف ديگه اي
    • US ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      1 2
      اتفاقا باید مذاکره کرد من دزد اومد خونم زدم پاش شکست گفتن ببر بیمارستان پاشو گچ بگیرن بعد شکایت کن شکایت که کردم دیه هم دادم حال دیدی باید مذاکره کرد
  • احسان ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    50 45
    هر چی جلوی غربی ها کوتاه بیای اونها امتیاز بیشتری میخوان. نمیشه که هر چی اونا بخوان ما بگییم چشم. در کل کاری بود که باید انجام میشد با تشنج در منطقه مخالفم اما کاری نکنیم میگن ترسو بوده. دستشون درد نکنه اقدامی درست و هوشمندانه بوده
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    37 40
    قرار بود اگر دشمن یکی بزنه ۱۰تا بخوره پس هنوز ۸دیگه طلبکاریم
  • Ali IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    37 37
    باید واقعیت رو قبول کرد انگلیس،فرانسه و آلمان همه علیه ایران هستن و به هر بهانه ایی دارن به ایران ضربه میزنن ، باید چند روزی تنگه هرمز بسته بشه تا بفهمن با کی طرف هستن،همین چند روز کل اقتصاد جهان از میرزه بهم
    • سید اکبر رضوی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      7 14
      درست است کشور های اروپایی بخصوص- سه کشور- قوی هستند اما کشور قوی هم به هر نحوی زمین بخورد دیگر کشور سابق نمی شود مثل آن مثل زانوی انسان است قوی ترین عضو انسان زانوی انسان است لیکن بشکند دیگر عضو سابق نیست. بالاخره هیچ کشوری در جهان امروز ادعای قوی بودن و برتری بودن را نمی تواند داشته باشد. بهر حال انسانها و کشورها هم بهم متصل هستند و دنبال زندگی آبرومندانه .
  • سعید US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    56 36
    عالی بود، خسته نباشند. دولت انگلیس در یک فرصت طلبی آشکار با توقیف نفتکش ایرانی قصد خوش رقصی برای دولت امریکا را داشت، هر گونه تعلل در پاسخ متقابل به حساب ضعف ایران گذاشته میشد. ٍانگلیس در شرایط فعلی و جدایی از اتحاد اروپا موقعیت شکننده ای در اتحادیه دارد و این ماجراجویی را جهت دریافت توافق تجاری ویژه با امریکا انجام داد. انگلیس چه از جهت مالی و افکار عمومی مردمش توان درگیری نظامی با ایران را ندارد، ضمن اینکه چیز زیادی هم نمیتوانند به تحریم سنگین امریکا اضافه کنند. احتمالا بلوکه کردن دارایی های ایران نهایت توانشان است. ایران باید هم زمان با نمایش قدرت، توقیف غیر قانونی نفتکش ایران را به دادگاه بین المللی ارجاع دهد.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    21 52
    ما اقدام متقابلی انجام ندادیم فقط از تخلف کشتی انگلیسی گذشت نکردیم
  • علیزاده IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    37 29
    به اینا رو دادن هار شدن .... باید برخورد میشد با این روباه :|
  • حسن US ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    34 38
    بنظر من كار بجا واصولي انجام دادهاندوكشورهاي استعمار كر بدانند كه قدرت نظامي كشور قدرت جهل سال قبل نيست تا بقيه حساب كار بدستشان بيايد
  • سعید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    28 22
    یعنی تا کی باید منتظر باشیم تا با همه کشورها مقابل قوانین بین المللی یکسان برخورد شود، این عصر می تواند عصر برابری کشورها جدا از رنگ نژاد و مذهب مقابل قوانین بین الملل می شود.
  • لیوه کلوو IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    18 19
    حالا کشتی رو گرفتین به جای کشتی پس دو میلیون بشکه نفتمون چی میشه؟؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    19 21
    کار خوبی است. اما باید صرفا برای آزادی نفتکشمان باشد نه برای مقابله و ستیزه جویی.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    31 23
    این که تو جواب کارشون لازم بود که کشتی اونا هم توقیف بشه اما این قضیه تا کجا میخواد پیش بره؟ مثلا فردا آلمان یه هواپیمای مارو بگیره بعدش ما هم دنبال این باشیم که هواپیمای اونا رو بگیریم؟
    • سعید US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      8 26
      راه حال شما چیست دوست عزیز؟ تحریمهای ناعادلانه را که یک ریس جمهور دیوانه بر ایران تحمیل کرده، اگر ایران پاسخ هر عمل ضد منافعش ره ندهد که دیگر کشورها احترامی برای ایران قائل نمیشوند. ما ناچاریم در مقابل زورگویی بایستیم تا کشورهای دیگه جرات تعدی به منافع ما را نداشته باشند. هیچ توافقی با ترامپ چاره ساز نیست، اما ایران باید در دوره ریس جمهور بعدی فرصت سوزی نکند و به یک توافق جامع با امریکا مبتنی بر منافع ملی ایران برسد. نفوذ اقتصادی امریکا را نمیتوان نادیده گرفت و باید راهی پیدا کرد که با حفظ استقلال لااقل از شاخ امریکا در امان باشیم اگر رابطه با امریکا را هنوز مفید نمی یابیم.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      9 18
      ما چیزی برای از دست دادن نداریم. آمریکا و اروپا جوری تحریممون کردن که نمی تونیم یه تجارت بی دردسر حتی با کشورهای همسایه انجام بدیم. اوضاع تجارت بین المللی مون از این بدتر نمی شه. این جور متوجه می شن نباید سر به سرمون بذارن
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      6 13
      البته که باید چنین کنیم
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    28 52
    از سپاه پاسداران عزیز به خاطر شجاعت در حفظ ایران و دارایی های مان در مقابل استکبار احساس غرور میکنم ان شاالله زنده و سر بلند باشند
  • احمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    36 35
    سلام. دستشون درد نکنه حرکت عالیی بود یعنی به انگلیس خبیت گفتیم : کیش و مات!!!!!
  • قاسم IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    16 50
    اقدام سپاه همان اقدامی بود که ملت ایران انتظار داشت ولی این اقدام کافی نیست و هر کشتی که متعلق به انگلیس هست نباید در خلیج فارس رفت و امد کند تا دنیا بداند که ایران به معنای تمام مقتدر است
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    21 41
    جواب دزدمحکم داده شود.انگلیس روباه پیر ودزد.
  • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 34
    باسلام و احترام اگر مدیران ما با توجه به آرمانهای انقلاب و موازین اسلام ناب محمدی (ص) وقانون اساسی واقعاً مدیریت کنن ،اگر حق را به حقدار دهند ، اگر به جوانهای متعهد میدان دهند ، اگر این بازیهای چپ وراست و اصلاح طلبو اوصول گرا تمام شود و ید واحده باشند آنوقت با قطع دست طمعکاران و دنیا پرستان از منابع اقتصادی و بیت المال با حضور این مردم که پیشینه پربارشان الحق بهترین مردمانند همبستگی ایجاد خواهد شد که دیگر هیچ قدرتی اجازه دزدی از اموال ما را به خود نخواهد داد که نیاز به پاسخ باشد ولی در این زمان بهترین کار همین بود
  • ahmad IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    11 41
    احسنت به شیر مردان سپاه پاسداران عزیز. تجریه و تاریخ ثابت کرده هروقت ایران کوتاه آمده و یا از روی ضعف عمل کرده دشمنان پرروتر و گستاخانه عمل نموده اند و در مواقعی که ایران کوتاه نمیامده است و نسبت به حق قانونی خود تاکید داشته طرف مقابل حساب کار دستش آمده است.
  • جمشید IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    16 27
    عالی بود انگلیس همیشه مثل یک روباه پیر مخفیه
  • احمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    20 40
    خیلی عالی بود.احساس غرور کردم
  • سید ناصر تقوی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    12 49
    سلام و خسته نباشید به نیروهای زحمت کش و خدوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بنظر من بهترین و زیباترین کار ممکن را با انگلیس خبیث انجام دادند. زمان بزن و در رو تمام شده این جمله حضرت آقا را باید با آب طلا نوشت و نصب العین قرارداد. دمتون گرم
  • شهسوار شرفی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    17 45
    سلام میخواستم از سپاه تشکر کنم شما پاسخ محکمی به انگلیس بود بهتون افتخار میکنیم از هرمزگان
  • محمدرضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    13 29
    بهترین کارممکن انجام دادن بایدمحکم ایستادجلوی زورگویی دشمنان ایران بچه های تکاورسپاه متشکریم انتقام گرفتن خیلی زیباوشیرین دلچسبه غیورمردان وطن سپاس
  • مهدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 25
    ایران باید به اندازه 2 میلیون بشکه نفت خام و خسارت توقیف و همینطور تعداد کشتی از انگلیس که با قیمت کشتی توقیفی ایران برابری کند ْ را در تنگه ی هرمز از انگلیس مصادره کند.
  • مجمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    50 20
    دشمن تراشی .هر روز بیشتر از دیروز...اگر تا دیروز آمریکا تنها بود دیگر تنها نیست و بقیه کمکم اضافه خواهند شد
    • سعید US ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 1
      مجمد عزیز، کشورهای دنیا بر اساس منافعشان موضع گیری می کنند. بسیاری از کشورهای دنیا با زورگویی امریکا تحت رهبری ترامپ موافق نیستند اما به دلیل تسلط دلار بر بازارهای مالی جهان و حجم تجارت بالای امریکا از سیاست های ناعادلانه امریکا در مورد ایران تبعیت میکنند. دوستی و دشمنی کشورها فرق چندانی برای ایران ندارد. متاسفانه به دلیل تبلیغات گسترده علیه ایران، مردم اغلب کشورها دید خوبی در باره ایران ندارند. بنابراین ایران نباید نگران قضاوت مردم دنیا باشد و باید بر منافع ملی خود تکیه کند. چه تفاوتی دارد که اروپا دوست یا دشمن ایران باشد وقتی توان یا قصد ایستاندن در مقابل زورگویی امریکا را ندارد؟ نمیدونم چقدر تجربه زندگی در خارج ایران را دارید، بدون کلی گویی، اکثر مردم اروپا و به درجات کمتر امریکا اصلا علاقه ای به مردم متفاوت از خود ندارند جزء یک گروه اقلیت فرهیخته که دنیا را بهتر میشناسند، بنابراین زیاد نگران دشمنی انها نباشید، اگر ایران قوی نباشد و ضعف نشان دهد، امریکا به ایران حمله میکند و اکثر کشورهای که شما دوست میدانید پشت امریکا میایستند، مگر ایران دشمنی با لهستان داره که کنفرانس ضد ایر
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    10 30
    دستشون درد نکنه. آرامش و عزت فقط در سایه قدرت به دست میاد وگرنه مثل افغانستان یه عمر ذلت باید بکشیم و دوشیده شویم.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 21
    دویست و سیصد ساله که انگلیس خبیث با مداخله در ایران و منطقه فقط فتنه کاشت . بحرین را از ایران جدا کرد ، با تحریم نفت ایران زمینه سقوط دکتر مصدق شد و به بوشهر حمله کرد و شیرمرد دلاور ایران رئیس علی را شهید کرد. در پاکستان و هند و افغانستان و ترکیه و عراق مداخله کرد . خوشم اومد که اینبار سپاهدشاخش شکست
  • سردار IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 21
    هر چه در مقابل این انگلیس خبیث کوتاه بیاین مثل دوران قبل قمتهایی را با مکر و نیرنگ انگلیس کثیف از ایران جدا می کنند .مراقب باشید و کوتاه نیایید که کوتاه آمدن همان و ضرر اندر ضرر همان . یکبار برای همیشه پوزه این روباه فرتوت را به خاک بمالید تا الامی برای در گذشتگاه و اجداد کشته شده به دست انگلیس باشیم. دمتان گرم و مستدام باشید .درود بر شیر بچه های سپاه و فرزندان غیور این سرزمین از سپاه گرفته تا ارتش غیور
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    11 23
    سلام آیا بواقع باید جواب دزدی را با عمل زشت دزدی داد.فرهنگ اصیل مردم سرزمینمان را چه شده
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 6
    در شرایط عادی حرکت به جایی هستش،وضعیت فعلی ما یکم برای این کار مناسب نبود،وگرنه کسی دوست نداره به شرافتش توهین بشه،یکم سعه صدر بهتره
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    10 15
    خوب کاری کرد
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    7 11
    چشم در برابر چشم اگر از همان ابتدا هر حرکتی را کوبنده و بجا جواب میدادیم امروز اینگونه نبود که تا میریم سراغ حقمون جلسه میذارن بسته پیشنهادی میبرن سازمان ملل و اصلا بروی خودشونم نمیارن که اونام همون کار رو با ما کردن
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    6 20
    سلام. هر کسی الفبای علم سیاست رو خونده باشه با سیاست تیت فور تت آشناست. احسنت به شیر بچه های ایرانی گل کاشتید.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 16
    عالی بوذ
  • مهدی برزگر DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 20
    تو این شرایط بهترین کاره.وقتی که دیپلماسی جواب نمیده باید از گزینه نظامی استفاده کنی.ازون جایی که اقتصاد ما شکننده و ضعیفه و قابلیت استفاده ازون برای تحریم قرار دادن کشوری رو نداره ، بهترین گزینه همینه.
  • حسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 10
    حکمرانان انگلیس وامریکا باید بفهمند که گذر پوست به دباغخانه است.شریان حیاتشان در تنگه هرمز است.
  • بی نام AE ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    15 25
    برای دوستان تندرو که فرقی نمی کنه حقوق و مزایا و امکاناتشون سر جلسه در عوض فشار اصلی روی ما مردم میاد دارائی ها و اموال ما رو بلوکه می کنند و باید تحریم های جدیدی رو متحمل شیم راهش این نیست برادران و خواهران که نفستون از جای گرم درمیاد به این نمی گن مقاومت
  • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    8 15
    پاسخی به موقع ,راسخ ,باقدرت ودندان شکن به دشمنان شیطان صفت ایران عزیزم
  • ناشکیبا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    15 28
    من بحث جناحی و سیاسی ندارم، فقط دلم خنک شد که دیدم انقدر وجود داریم به عنوان یک کشور، که جواب عمل رو با عمل بدیم. بازهم میگم نه حزبی هستم نه جناحی اما میتونم بگم جزء معدود کشورهایی هستیم که نظم برساخته و دیکته شده دنیا رو به چالش کشیدیم. این یعنی باید به ایران و ایرانی احترام گذاشت. ما هم آدمیم، ملتیم. کاستی ها و نواقص داریم، دعوای درونی و خانوادگی هست. ولی بیرون از این مرز، ما همه یک هویت داریم. چه دوست داشته باشیم چه نه.
  • مجید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    11 21
    با سلام به نظر من اقدام جمهوری اسلامی بسار به جا وقانونمند بود جهان اسلام باید مقابل این جهانخواران امریکا واسراییل وانگلیس........مقاومت وایستادگی کند.انشاالله در تمامی مراحل نطام مقدس جمهوری اسلامی پیروز است .
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    36 8
    کلا ما ایرانیا از لحاظ دیپلماتیک ضعیفیم . یا باید زور بگیم یا بهمون زور بگن . در کل سیاست اشتباهی پیش گرفتیم . اگر حکومت مردم دار باشه و به فکر مردم دست از این مسخره بازی بر میداره میشینه پای مذاکره . اما با این کاسبای تحریمی که من میبینم بعید میدونم کاری کنن که مردم به اسایش برسن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    35 7
    جالبه در کشور ما اول اقدامات انجام میشه بعد از مردم نظر خواهی میکنن که نظرتون در مورد این اقدام چیست؟ در مورد اقدام انجام شده نظر دادن چه فایده ای داره؟
  • پیمان IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    34 4
    خب ما عادت داریم.اصن یه جورایی اعتیاد داریم.اگه یه روز از خواب پاشیم یه بحرانی تو مملکت نباشه بدن درد میگیریم.این کشتیه هم همچین یه چند روز مارو ساخت.فقط یه درگیری نظامی هم که بشه دیگه معرکس یه چند سالی میشه باهاش حال کرد.خلاصه که شاعر میگه هر دم از این باغ بری میرسد............
  • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    13 26
    توقیف کشتی های انگلیسی در مقابل راهزنی دریایی روباه پیر بسیار موجه و معنا دار است . کشورهای زورگو باید بدانند در برابر ایران باید با احترام رفتار کنند .
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    39 4
    جنگ نظامی برنده ندارد. بازنده و بازنده تر دارد. طرف بازنده اش آن طرف دنیاست بازنده تراش کشورهای منطقه هستند. در جنگ اقتصادی هم تا کنون پی آمدهایش مشخص شده است.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 34
    در بخش نظرات ميبينم که برخي استدلال ميکنند که انگليس در اتحاديه اروپا نيست و... تو را به خدا در نظام بين الملل از منطق و قانون حرف نزنيد.برجام نشان داد که سازمان ملل- دادگاه لاهه-اژانس انرژي اتمي -اتحاديه اروپا-سازمان کنفرانس اسلامي و... يعني کشک(با عرض معذرت از کشک) دنياي کنوني کثيف ترين و وحشيانه ترين دوران تاريخ بشريت است.بخدا اگر امريکا لندن را با بمب اتم ويران کند نخست وزير انگليس ان را محکوم و اتحاديه اروپا ابراز تاسف ميکند چرا که در اين زمانه اکثر مردم جهان به فکر پيشرفت مالي و حداکثر لذت از زندگي هستند و اصلا دنبال دردسر حفظ استقلال و...نيستند.انگليس مطابق نظر امريکا از اتحاديه جدا شد و الان بايد پاچه خواري را (در حد نهايتش!!!)براي امريکا نشان بده تا در نظام بين الملل اقتداري داشته باشه.راستي کسي ميدونه در اين وضعيت بهترين کار چيه؟!!!!
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 23
    مثل همیشه با تدبیر و به موقع در بهترین زمین ممکن نه با عجله و نه با کندی......از همه دست اندرکاران این حرکت غرور آفرین اعم از سپاه و اداره کل دریانوردی سپاسگذاریم....این پیروزی حاصل وحدت است....
  • امید IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    28 7
    مگه نگفتی نظر بدیم؟ لا منتشر نکردن نظرات مخالف معلومه فقط دوست دارین نظر موافق بشنوید
  • آمیرزا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    12 5
    این جریان نشون میده که سیاست ایران هم عین سیاست انگلیسه.....
  • حميد رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    26 21
    مقابله به مثل طبق حكم قران.
  • جواد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    8 14
    بهتر بود این کار توسط ارتش صورت گیرد . به علت حساسیت هایی که روی کار های سپاه هست
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    50 26
    1-حال و روز امروز ایران مثل ادمیه که یه دعوا رو شروع کرده، کلی کتک خورده و داغون شده و اون وسط دعوا تونستی یه مشتی هم بزنه به طرف . بله اون مشت می تونه کمی دلش رو خنک کنه ولی نمیتونه اثر اون همه کتک خورده شده رو جبران کنه.سوال اینجاست که بهتر نبود اصلا این دعوا از اول شروع نشه؟بهتر نبود از ابتدا مثل تمام کشورهای همسنگ خودمون مثل ترکیه ابزار عقل و درایت رو انتخاب می کردیم . 2- در این شرایط شاید راهی که ایران می ره تنها راه ممکن باشه.از جمله متوقف کردن همین کشتی انگلیسی.ولی دو نکته رو نباید فراموش کرد اول اینکه دود همه این کارها فقط و فقط تو چشم مردم میره و دوم اینکه ما میتونستیم با درایت و عقل خودمون رو از این مسیر اجباری دور نگه داریم. 3- سیاست یعنی امتیازی دادن و امتیازی گرفتن در جهت منافع ملی.به مساله ساقط شدن هواپیمای روسی توسط توکیه فکر کنید.روسیه مطمئنا می تونست واکنش خیلی تندی نشون بده خیلی هم قویتر از ترکیه هستش ولی راه حل دیپلماتیک رو انتخاب کرد چون منافع ملی اش اینجوری اقتضا می کرد. 4-به امید ایرانی آزاد و آباد و البته سربلند و سرافراز
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      23 25
      کدوم کتک خوردن؟ ما در عرصه نظامی بیشتر کتک زدیم و کتک چندانی نخوردیم. اگر منظورت اقتصاده که اون به ما ربطی نداره و کار دست کس دیگری بوده. اینها قبلا خط و نشان میکشیدن که جنگ میکنیم و فلان و بهمان تان میکنیم. حالا که به پاش افتاده میگن دنبال رویارویی نیستیم. نفتکش بریتانیایی را در حالی که توسط ناوچه انگلیسی اسکورت میشده از وسط هرمز خرکش کردنش آوردن توی بندر. خودشون هم میدونن این کاره نیستن. یه تعداد لش چند هزار تنی را آوردن توی خلیج و نتونستن جلوی توقیف نفتکش شان را بگیرن. انوقت شما میگی یه مشت زدیم؟ حالا شما بهشون بگو برای خالی نبودن عریضه یه لگد بزنن تا از اسافل بدن آویزان شان کنیم
  • علی US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    26 21
    ایران و امریکا یکبار وارد یک نبرد دریایی 6 ساعته شدن و نتیجه اش رو هم دیدیم و به اسم عملیات دریایی اخوندک ثبت شده میتونید برید بخونید .
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      25 41
      در آن عملیات ما سامویل رابرتس را زدیم و آنها سبلان را. آن عملیات مال فروردین سال 67 است. اگر برنده بودن چند ماه بعدش به ایرباس غیر نظامی حمله نمیکردن. ثانیا نوع راهبرد نظامی ایران و همینطور ادوات نظامی اش از آن زمان تغییر زیادی کرده. الان هم کاری نداره و دیر نشده برای اینکه امتحان کنند. جرمی هانت گفته پاسخ قاطعی میدیم. رودی جولیانی هم که در فاکس نیوز گفت میتونیم تاسیسات هسته ای شان را بزنیم. پاسخی را که برای جولیانی نوشتم برای شما محترمانه تر مینویسم. پیرمردها در ارزیابی توان رزمی شان مبالغه میکنن و خیال میکنن کلت زنگ زده شان موشک کروزه. در هر صورت این گوی و این میدان
    • مصطفی ES ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      22 11
      آره دیدم جونامون اون زمون با آرپیچی میرفتن تا نزدیک ناو رزماشون تا بتونن اونارو هدف قرار بدنن اما الان پسر خوب ما موشک نقطه زن داریم هیچ موقع آدمای وطنتو دست کم نگیر مرسی
  • سید مرتضی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    17 3
    خداییش ایران داره با سیاست ول کن تا ول کنم میره جلو.جنگ میشه
  • وحیدرک IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    7 22
    بسیار مثبت
  • RO ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    32 2
    به نظرم ریشه مشکلات اقتصادی رو حل کنید بهتره
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    31 14
    من با خیلی از سیاست ها موافق نیستم. ولی نباید آمریکا و انگلیس فکر کنن که ما میزنیم توی سرشون و این بدبختا هم میخورن و جیک هم نمیزنن. کار درستی بود توقیف نفتکش. ولی واقعا انگلیس چقدر ذلیل شده. یک زمانی یه کشتی میفرستاد ایران رو اشغال میکرد، توی جنگ جهانی اول باعث مرگ میلیون ها ایرانی در اثر قحطی شد. باید با این قلدرها همین جوری جواب داد. کار بسیار درستی بود
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 21
    دقت کردی خبرآنلاین بعضی افراد که نظر میدن تابلوی از طرف سرویس های اطلاعاتی معاندن از نوع شبهه هایی که ایجاد میکنن معلومه
  • هستی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    13 17
    خیلی عالی بود. احساس غرور کردم
  • سید مصطفی رضوی ES ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    22 19
    باید گفت جواب های، هوی است بسیار بسیار کار خوبی کردن دسشون درد نکنه باعث افتخاره
  • Mohi ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    8 6
    به نظر من کاردرستی نبود.
  • عباس هاشمی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 13
    جواب های هوی. علی رغم میل باطنی ام و مخالفت قطعی با خشونت،تجربه چند سال فعالیت اقتصادی در عراق در زمان جنگ داعش،به من ثابت کرد که آزادی با مبارزه به دست می آید.
  • حمید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 3
    بهترین جواب و بهترین کار ممکن در مقابل قلدری و زورگویی اینها انجام گرفته و تجربه نشان داده هر چقدر مقابلشان فروتنی کنی،ضرر میکنی. دم همه عزیزان مدافع راستین وطن گرم و شادی برایشان خواهانیم.
  • افشار LU ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 8
    به اقتدار کشورمان در مقابله با حیله گری روباه پیر افتخار می کنم .لااقل در عصر ما انگلیس سیلی خورد .مفتخرم ..البته از اینکه باغ تاریخی بزرگی در تهران درتصرف انگلیس خبیث است .همواره غصه می خورم .امیدوارم ملت بارعایت اصول انسانی انگلستان را از باغ سفارت پبیرون بریزند .
    • سعید US ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 1
      اگر انگلیس اموال ایران را توقیف کنه، موقعیت خوبی است که ایران باغ قیطریه را پس بگیره و نگران تبعات ان هم نباشد.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    12 4
    نفرت مردم ایران (از هر تیپ و قشری) از دولت فخیمه ی انگلیس و به قول خودشان بریتانیای کبیر!!! خیلی خیلی زیاد است
  • نبی خدا IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 10
    خدارو شکر که هم رهبری قوی و مقتدر داریم و هم نیروهای سپاهی گوش به فرمان هر روز امریکای ددمنش و انگلیس خبیث ذلیل و ذلیل تر میشن
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    11 6
    تشنج روباید کم کرد.امتیاز باید گرفت ودوباره نباید واردجنگ شد.امریکا به دنبال اجماع جهانی هست.نباید بهانه دست دیوانه داد..
    • سینا BG ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      1 1
      این یعنی اینکه ذلت و خواری رو بپذیریم که علیه ما اجماع نکنن.نه داداش اون چیزی که باعث میشه غرب حواسش به کار خودش باشه و دلیل بازدارندگی میشه اقتداره نه سازش و ترس از اجماع اونها
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    9 9
    با اینکه خبرآنلاین سعی میکنه نظرات همسو با خودش رو پخش کنه. باز هم مردمان آزاده ای هستن که از این کار سپاه خوشحال شدن.
  • رضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    22 9
    کا درست رو انجام دادن .در برابر تهدید باید تهدید کرد .
  • امیر رحیمی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    13 4
    اگر به تاریخ 100 سال گذشته ایران رجوع کنیم به رفتارهای استعماری انگلیس و آمریکا از جنگهای جهانی اول و دوم تا کودتای 28 مرداد متوجه میشیم هیچ زمانی مثل امروز این دو استعمارگر پیر و جوان با معضل در برخورد با ایران مواجه نبودن. در 28 مرداد به راحتی با مبلغ 60 هزار دلار طبق گفته CIA مصدق رو سرنگون کردن و جلوی رسیدن به دموکراسی در ایران رو گرفتن. من به شخصه خیلی به سیاستهای داخلی و مسائل اقتصادی ، رانت و فساد معترضم و برام قابل پذبرش نیست این حجم از مدیریت غلط و فساد. اما در مساله سیاست خارجی به نظرم نمیشه به آمریکا و انگلیس اعتماد کرد و به مذاکره باهاشون دل خوش بود.به خصوص این دو کشور فقط با مقابله به مثل و اقتدار عقب نشینی میکنن
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    دم سپاه گرم اقدام بجا و قدرتمندانه انجام داد
  • شیر مردان پارس، IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 2
    بسیار بجا قاطع و روحیه بخش بود جواب این بی شرفا همین اقدامات انقلابی و مقتدرانه هست برادران ما در سپاه و ارتش و مجموعه نیروهای مسلح تنها نیستید یک ایران پشت شماست وقتی این چنین جسورانه از کیان این مملکت دفاع میکنید به شما دلاور مردان افتخار میکنیم و ما مردم ایران هم برای این اب و خاک جان میدهیم خداوند حافظ،جان و اقتدارتان باد .
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 4
    کارخوبی کردن حقشون بودآفرین به شماانشاءالله زنده وپایدارباشید...
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    دستشان درد نکند آفرین بردلیر مردان ایران
  • سرشناس IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    عالی ترین واکنش به دزدی دریایی روباه مکار خداقوت قهرمانان
  • سینا BG ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 2
    ببیند هر موقع جلوی ظلم کوتاه بیاییم مطمئنا اونها یه قدم جلوتر میان و این بازی رو ادامه میدادن ولی الان حداقل حساب کار دستشون میاد .در مقابل ظلم ایستادن هم هزینه داره ولی در کل و دراز مدت به نفعمونه اگه ما یه کشور توسری خور بشیم فردا هر کشوری به خودش اجازه میده کشتی هامون رو توقیف کنه ولی الان حساب کار دست همه اومد که با ایران نمیشه اینطوری رفتار کرد.در ضمن این اقتدار هم شیرینی زیادی داشت این انگلیس بی پدر و مادر چه ها که به سر ملت ما که نیاورده، دیگه وقتشه یکم هزینه دادن رو هم یاد بگیره.
  • ایرانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    آفرین سپاه پاسداران ایران مقتدر ..... بالاخره تله تنگه هرمز روباه خبیث شکار کرد ..... احسنت......
  • امید IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 2
    واکنشی عالی درحدلالیگا " چشم دربرابرچشم " یکی بزنی ده تا بلکه صدتا میخوری" گذشت آن زمانی که آنسان گذشت " روباه پیرومکار مافرزندان ایرانیم " ماسرزمین خود را مانند جان میدانیم پس باما بازی نکن ۲۰۰ ساله که حق مارو پایمال کردی مثل زالو خون توده ها رو مکیدی " دیگه تموم شد" این نسلی که ازآسمون ودریا روی کشتی ت مث عقاب آوارشدند""""نوادگان رئیسعلی اند"" فرزندان خمینی اند""""" شیعه حسینی اند "" رب خودتو یادکن
  • CA ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 4
    عالی بودنازشصتشون
    • محمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 0
      تو کانادا زندگی می کنی و این اتفاقات رو زندگی ات تاثیر نداره.برات مثل یه مسابقه فوتباله که نتیجه اش خوشحالت کرده
  • ستار AE ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 4
    عالی بود..واقعا احساس غرور بهم دست داد....بابا چقدر باید بترسیم و هی شرایط اقتصادی کشور رو از این ترس زیر و رو کنیم...ماشالا
  • سعید US ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    5 4
    یاد رئیسعلی دلواری گرامی باد، بزرگمردی که در ۱۹۱۵ با تفنگهای سرپر جلوی استعمار انگلیس در اوج قدرتش ایستاد و ایران و ایرانی را سرافراز کرد. چه بسا نوادگان دلیران تنگستان بین این مرزداران با غیرت که این عملیات را انجام دادند، بوده باشند. اتفاقی نیست که ایران بزرگ امروز پا برجاست، خونها برای حفظش ریخته شده! افسوس که برخی با فساد و اختلاس، جایگاه شهدای وطن را تضعیف میکنند.
  • احمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 4
    بعنوان یک کردزبان از اینکه این درس به روباه پیر داده شده است بسیار خوشحال هستم و اعتقاد دارم در صورتیکه کشورهای بزرگ خاورمیانه همانند ایران ترکیه عربستان عراق بتوانند در اسرع وقت براساس مبانی اسلامی و انسانی با همدیگر به توافق برسند قطعا خاورمیانه به قویترین منطقه اقتصادی و نظامی جهان تبدیل خواهد شد و این دفعه دنیا بصورت همتراز و احترام با آنها برخورد خواهد کرد. البته لازم است که بزرگان این کشورها همانند دوران رونق جهان اسلام حقوق زبانی و تفاوت های فرهنگی کلیه اقوام مقیم این مناطق را پذیرفته و حتی در راستای اعتلای آن هزینه نمایند. تصور نمایید خاورمیانه بدون مرز و غنی از منابع خدادادی همانند نفت و آب و آفتاب و مردمانی همانند خودمان با فرهنگ و ریشه مشترک ولی ولی ولی بدور از تعصبات مذهبی و قومی و سرشار از احترام به حقوق اقلیتها و زنان چگونه اتحادیه ارزشمندی خواهد بود. در آنزمان آروپایی ها و آمریکایی ها دنبال مهاجرت خواهند بود. آین یک رویا نیست و در گذشته بارها آزمون شده است. اگر تاریخچه زندگی بزرگان خودمان را بخوانیم متوجه خواهیم شد که آنها چطور آزادانه در تمامی کشورهای جهان اسلام ..
  • یونس IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    اگه واقعا کشتی انگلیس باشه براساس عدالت باهاشون رفتارکردیم
  • گوسفند IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 1
    توقیف نفتکش انگلیسی یه تله بود انگلیس و امریکا میخوان ناتو رو بکشن به بازی بزودی استارت بازی رو میبینین در مورد کشتی خیلی رنگش به چشم میزنه این یعنی اینکه عملا کشتی داد میزنه منو بگیر .....
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 2
      تله بودن یا نبودنش مهم نیست. اقدامی در جبل الطارق کردن که اگر بی پاسخ می ماند نشان از درماندگی داشت و جور دیگر فشار می اوردن. پس نیاز بود تا پاسخ داده شود. بنابراین چه واکنش نشان میدادیم و چه نشان نمیدادیم تبعات خودش را داشت
  • حسام‌ IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    کاملا منطقی عاقلانه و پر غرور
  • شکراله هراتی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    من این کار را صد در صد تایید میکنم اگر غربیها بدانند که تمام مردم پشت این حرکت ایستاده اند و انرا تایید و پشتیبانی میکنند عقب می نشینند و جرات هیچ حرکتی را نخواهند داشت
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    امروز در جهان قانون جنگل حکم فرماست هر کشوری قدرت بیشتری داره هر کار بخواد انچام میده.پسدر این جهان باید قوی شد تا بتوانی جلوی گرگها بستی. وموضوع کشتی هم همینه .سیلی جوابش سیلی.
  • US ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    اون همش می گند تنش زدایی کنید ولی خودشون دنبال تنش با ایرانند،مگر میشه ما همش کوتاه بیاییم به نظرم بهترین کار رو کردند
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    نظر دولت در این رابطه چیست ؟اصلا" با انها هماهنگ شده.
  • سعید US ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    یکی به نعل زدن یکی به سندان از روشهای دیرینه این استعمارگر پیر است. حالا هم بزدلانه پشت مقامات جبل الطارق مخفی شده و ادعا میکند که عملش علیه ایران نبوده. در واقع قصد دارد تا به خرج ایران، از امریکا امتیاز بگیرد. اگر ایران به این راهزنی بزدلانه جواب نمیداد، این اعمال ادامه می یافت و امریکا هم در جدیت اظهار تلافی هر حمله نظامی از طرف ایران تردید می کرد، و احتمال حملات محدود نظامی توسط امریکا به شدت افزایش می یافت. حالا امریکا میدونه که صرف نظر از ریسک بالای درگیری نظامی، ایران ابایی از پاسخ نظامی ندارد. به عبارت دیگر فکر میکنند که ایرانیها دیوانه هستند که در وضعیت فعلی برای ایران مفید باشد. در واقعه سرنگونی پهباد امریکا ترامپ مرتبا می گفت که این اشتباه شده و کار یک فرمانده نادان بوده، باور نمی کرد که ایران یک همچین ریسک بزرگی را بپذیرد.
  • علی امیدی CA ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    خدا وکیلی کارشون خیلی عالی بود که تلافی کردن وشجاع بودن ایرانی را به انها فهماندن
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    دلاور مرداني كه كشتي انگليس خبيث را تصرف كردند در برگشت از ترس صاحب خونه تنشان مانند بيد ميلرزد اينست حمايت از دلاور مردان عرصه كارزار
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    اونها کشتی ما رو دزدیدن ما هم کشتی اونها رو. این به اون در. احتمالا کشتی اونها گرون تر باشه که به جوان نفتمون.