نهمین جلد «قصه‌­های آبدار» با فرفری خانم آمد

نهمین جلد «قصه­‌های آبدار» با نویسندگی سوسن طاقدیس و تصویرگری سارا کثیری با عنوان «فری، فری، فری» به بازار آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه داستان «قصه‌های آبدار» سعی دارد ضمن تقویت روحیه گفت‌و‌گو، شخصیت دادن به کودکان و کاهش اضطراب در آنان، خوانندگان خود را سرگرم هم بکند.

کتاب «فری، فری، فری»، نام آشنای سوسن طاقدیس، نویسنده­ پرسابقه را بر خود دارد. او و تصویرگر اثر، در هماهنگی کامل با یکدیگر، فضایی شاد و مناسب برای بچه‌­های پنج تا هشت سال آفریده‌اند. فرفری خانم در هیچ یک از بخش‌ها، غمگین یا عصبی نیست. او مشکل را پذیرفته و روزگاری همچون سایر هم­سالانش دارد؛ کتاب می‌­خواند و موقع نوشتن و تمرکز کردن، خیلی عادی زبان خود را بیرون می‌­گذارد. بزرگترها هم سعی دارند به او کمک کنند.

 کوتاه کردن موها، راه حل اصلی و همیشگی نیست. از آن بدتر نمی‌­دانند با موهای چیده­ شده چه کار کنند. سارا کثیری، تصویرگر، برای نشان دادن استیصال خانواده، راه خیال‌­انگیز عجیبی را انتخاب کرده و محله­‌ای را کشیده که موها در همه جای آن حتّی در لانه­ کلاغ پخش شده‌اند. «فرفری، فرفری، فرفری» به طور غیر­مستقیم به کودکان، حفظ آرامش در زمان مواجهه با مشکل را یاد می­‌دهد و  یاد­آوری می‌­کند که گفت‌وگو، کلید حل تمام گرفتاری­‌های خانوادگیست.

رویکرد نویسنده، در شنیدن نظرات مختلف و بررسی نتایج هر کدام، مهارتی دیگر را به مجموعه­ مهارت­‌های زندگی اضافه کرده و نشان داده که می­‌توان مخالف نظرات بود ولی از مرزهای احترام و ادب نگذشت. علاوه براین، هرگز عشق و محبت را از کودک دریغ نکرد.

گر چه بیشتر ما بزرگ‌ترها، کودکی را مترادف با ناتوانی می‌­دانیم، اما خانم طاقدیس در داستان خود، خلاف این دیدگاه رایج را مطرح کرده. اتفاقا در «فرفری و فرفری و فرفری» شخصیت قدرتمند و باهوش، دختر کوچولوست که بالاخره راه حل را پیدا کرده و ایده­ ابتدایی خود را گسترش می­‌دهد. مشکل لاینحل آغاز داستان، به پایانی هیجان‌­انگیز منتهی می­‌شود و مخاطب ضمن کشیدن نفسی راحت، به ارزش فکر کردن پی می­‌برد.

نهمین جلد «قصه­‌های آبدار» با تصاویری ساده، مشابه نقاشی بچّه­‌ها، جمله‌های کوتاه و مناسب با سواد و توانایی­‌های کودکان پیش دبستانی تا پایان دوره­ اول ابتدایی می­‌تواند اولین کتابی باشد که در کنار طرح مهارت­‌های شناخته­‌شده و رایج زندگی، در برداشتن نخستین گام­‌ها برای پرورش انسان­‌هایی کارآمد و مستقل به لحاظ مالی، کنار والدین باشد.   

این کتاب بیست وچهار صفحه‌ای درقطع خشتی کوچک توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =