دفاع‌ خمسه ‌از ‌استندآپ تحقیرآمیز/ آهای کلاغ‌ها و سگ‌های نازنین سرزمین ایران زمین!

خراسان نوشت:به دنبال واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویدئوی بخشی از استندآپ کمدی عجیب‌وغریب علیرضا خمسه در کانادا این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به انتقادها، یادداشت کوتاهی منتشر کرده که به زبان طنز، به واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی پاسخ گفته است.

او در بخشی از یادداشت خود که خطاب به «کلاغ‌ها و سگ‌های نازنین سرزمین ایران زمین» نوشته شده، آورده است: «این جانب علیرضا خمسه مدتی است به نوع پیشرفته‌ای از سندروم شاپرک (سندرومی که بیمار با ابتلا به آن فکر می‌کند مرغ همسایه غازه) مبتلا هستم و مراحل درمان را طی می‌کنم.» خمسه در ادامه به کنایه نوشته که تاکنون نمی‌دانسته برخی کاربران مسئول صیانت از حریم کلاغ‌ها و سگ‌ها هستند. علیرضا خمسه در فراز انتهایی این یادداشت کوتاه نیز نوشته است: «ضمناً سخنی هم با آن دسته از کاربران شبکه‌های اجتماعی دارم که به جای بی‌تفاوتی راجع به مسائل اقتصادی و اجتماعی اقشار زحمتکش جامعه، همیشه هوشیار و بیدارِ مسائل مهم‌تر کشور هستند.»
 

2نکته تامل برانگیز
علیرضا خمسه که از کمدین‌های باسابقه کشورمان است، نیک می‌داند کاربران شبکه‌های اجتماعی، نه برای دفاع از حریم سگ‌ها و کلاغ‌ها، بلکه برای انتقاد از تحقیر ایرانی‌ها در استندآپ کمدی وی، موضع گرفته‌اند. موضوع آن است که در چند وقت اخیر، برخی سخنان و اتفاقات عجیب، به تحقیر مردم ایران انجامیده است. نمونه‌های دیگر این تحقیر را در همان مطلب روز شنبه ذکر کردیم وگرنه برنامه‌های طنز تلویزیونی چون «خندوانه» و دیگر برنامه‌های مشابه، در تمام مدت پخش پر از شوخی با اتفاقات مختلف، نه سگ و کلاغ، بلکه خود ما مردم بوده است.
علیرضا خمسه در قسمت پایانی نیز همان مغالطه کهنه را بیان کرده و از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته است به موضوعات مهم‌تر بپردازند. اولاً تحقیر مردم یک کشور، به هیچ عنوان مسئله‌ای کم‌اهمیت نیست و اتفاقاً کاربران از همین روی در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد فراوان از خمسه پرداختند. ثانیاً حتی با فرض این که این مسئله مهم نیست، نمی‌توان مردم را از انتقاد کردن به آن منع کرد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    اصلا تحقير آميز نبود بلكه بيان واقعيات تلخ به زبان طنز بود.
    • NL ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      37 20
      کار نویسنده این خبر خیلی جالبه، میترسید که مردم از توضیحات خمسه قانع بشن، و برای همین دو سه جمله ازش بریده و قرار داده، خمسه جز واقعیت چیزی نگفت.
    • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      34 14
      ممنون از خبرآنلاین جواب منطقی به بجایی به آقای خمسه بود، راستی چرا ریاضی دانان، مهندسان و دکترهای ایرانی که مهاجرت می کنند و بیشتر از بازیگرا زحمت می کشند کمتر طلبکار هستند، و این بازیگرا که مدیون دیده شدن از سوی ملت هستند و پول شان را ماها می دهیم این همه طلبکارند چرا؟(آقای دکتر سمیعی خانم میزاخانی و...) چرا؟
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      17 28
      بنده هم معتقدم که ایران با مشکلات بسیار عمیقی دست به گریبانه ولی با یک سرچ ساده میشه فهمید که کشور ایالات متحده دارای بیشترین آمار قتل و بیشترین تعداد زندانی و بیشترین میزان مصرف و قاچاق مواد مخدر، الکل و... در دنیا هست و البته در کانادا هم اوضاع به همین منواله تقریبا
    • رضا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      1 1
      بیان حقایق عیبی نداره ولی نه جلوی بیگانگان
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    70 37
    اصلا تحقير آميز نبود بلكه بيان واقعيات تلخ به زبان طنز بود.
    • مجتبی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      0 0
      باشه شما راست میگی فقط به نظرشما،تو مملکت خارج و خارج نشینها و پهلوی بعضی مال مردم خورها و بانکی های فراری باید طنز تلخ گفت یا باید تنز طلخ گفت.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    78 15
    ما را تحقیر کنید ما خوشحال تر میشویم
    • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      11 5
      با این اوضاع گرانی خیلی ها تن به خیلی کارها می دن.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    خيلي جالبيم ! با عوامل ايجاد واقعيات تحقيرآميز برخورد نمي كنيم با كسي كه اين واقعيات را برايمان بازگو كرده برخورد مي كنيم!!!
    • NL ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      30 11
      گل گفتی
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      34 2
      عامل اصلی ایجاد واقعیت تحقیر آمیز خود ما هستیم
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    قرار هم نیست تو نان ما را بخوری و بروی از کلاغ های کانادایی دفاع کنی چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      0 1
      عزیز من یکم انتقاد پذیر و واقع بین باشیم. اتفاقا خیلی خوبه مشکلات ما را بصورت طنز گفته. اگر ایران باشه نمیزارن فعالیت کنه.در واقع معنی طنز همینه که ظاهر خنده اوری داره ولی در باطن مشکلات را نمایش میدهد.
  • مهدی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    70 27
    همیشه خمسه را دوست داشته ام و هنوز هم دارم ولی از او بابت استندآپش دلگیرم و از این خطابه دلگیرتر.البته این روزها غم نان سنگین تر از همیشه است و خمسه خنده رو را هم انگار دچار همان عصبیتی کرده که می گوید ملت دچارند وگرنه او سالها شرافتمندانه برای همین آب و خاک هنرنمایی کرده است....."از دستهای گرم تو/کودکان توامان آغوش خویش/سخن ها می توانم گفت /غم نان اگر بگذارد. /نغمه در نغمه درافکنده/ای مسیح مادر، ای /خورشید! /از مهربانی بی دریغ جانت /با چنگ تمامی ناپذیر تو سرودها می توانم کرد /غم نان اگر بگذارد..."
  • حسن IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    قابل توجه آقای خمسه : اگر برای توجیه یک اشتباه هزار دلیل بیاورید میشود هزار و یک اشتباه .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    54 34
    آقای خمسه , اشتباه خودتون رو در برخورد با مردم ایران , قبول کنید.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    39 88
    خیلی هم خنده دار بود! اتفاقا داشت این نگاه که خارجیا همه چیشون بهتره رو نقد می کرد با هجو کردنش، عده ای ولی جوگیرن و نادان
  • کارگر بشاش و راضی از همه چیز IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    آقای خمسه انتقادش اصلا درست نبود چون مردم ما اینقدر از لحاظ اقتصادی در رفاه هستند که به قول آقای روحانی همه دهانشان تا بنا گوش بازه و می خندند و همه مخصوصا کارگران و کارمندان در رفاه و آسایش کامل هستند و حتی یک نفر هم ناراضی نیست پس آقای خمسه باید از این ملت طلب مغفرت کند مبادا باعث ناراحتی دولتمردان گرامی گردد !!!!!!؟؟؟؟؟؟
  • واقع بین IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    7 1
    جناب آقای خمسه، ضمن تبریک به ورود به کشور آرزوهای بزرگ و دست نیافتنی !! ، توجه جنابعالی را به مواردی جلب مینمایم : 1- واقعیت کانادا آنگونه ای که مورد توجه تازه واردان (New Comers) میرسد ، متفاوت است. 2- لطفا تلاش نمایید در خنداندن ایرانیان مقیم کانادا از هنر خود بهره بجویید و نه از کشور عزیزمان ایران!. 3- ایرانیان افسرده کانادا وقعا به طنز جنابعالی نیاز دارند. جنابعالی پس از گذشت 6 ماه متوجه موضوع میشوید. 4- خاطرتان باشد مطابق قوانین کانادا ، ارزش حیوانانان خانگی (PETs) از مردان بالاتر است پس مراقب صحبت هایتان باشید!! 5- وضع کنونی ایران حاصل تفکرات احساسی هم سن و سال های شماست و قرار نیست خود را کنار کشیده و مبرا کنید. 6- در نهایت خاطرتان باشد هر کس به اصل خویش بازمیگردد پس جوری رفتار نکنید که انگار به ایران قرار نیست برگردید. لطفا به مردم خود احترام بگذارید ....
  • امیر IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    56 53
    آقای خمسه حرف درستی در استندآپ کمدی خود زده و مردم ما خصوصا اهل سرزمین بی در و پیکر مجازی، فقط ادعا دارن و با توهماتشان زندگی می کنند. صبح که میای بیرون 50درصد بلکه بیشتر چهره های مردم، آماده قتل هستند برای 10هزار تومن !!! صبح بخیر پیش کش!!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
      11 21
      دلم برات میسوزه چون معلومه جای بدی زندگی میکنی
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    50 65
    چون آینه نقش تو بنمود راست خودشکن آینه شکستن خطاست
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    78 41
    اینها سزای دهانیست که بی موقع باز شود چناب خمسه لطفا عذر بدتر از کناه نیاورید
  • افضلی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    68 44
    آقای خمسه باید بداند آن ها که در کانادا پای استندآپش ریسه می رفتند می خواهند سر به تن ایران وایرانی نباشد و گرنه می ماندند و مشکلات و همان مسائلی که جناب خمسه نقد کردند تحمل می کردند وحتی با آن مبارزه می کردند نه اینکه بروند در کشور دیگری به صفا مشغول و برای مردم داخل دلسوز شوند
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      4 0
      اولا آنها كه آنجا بودند اغلب خانواده هايشان پدر و مادر خواهر و برادرشان در ايرانند پس بيخود نگوييد ميخواهند سر به تن ايراني نباشد!! دوم اينكه ما و شما كه مانديم و تحمل كرديم چه نتيجه اي گرفتيم؟!!
  • حسين IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    مرسي خبر آنلاين،‌خوب نوشتي
  • یکی مثل شما IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 2
    من نه فامیل استاد خمسه هستم و نه دوست و آشنا. به عنوان یه مخاطب که کارهاش رو از دهه شصت تا الان دیدم ،فقط میهن پرستی و مردم دوستی و عشق به کار رو از ایشون به یاد دارم. نمی دونم ما ایرانیا چرا انقدر از انتقاد می ترسیم؟ هیچکی حق نداره از رفتارهای زشتمون انتقاد کنه که اگه این کار رو کرد معنیش تحقیر ایرانیاست !!! چرا وقتی کل دنیا میگن که ایرانیا مردم عصبی و بی اخلاقین، نمیریم فکر کنیم ببینیم مشکل کار کجاست! همش یه هاله نور دور خودمون پیچیدیم و به گذشته 2500 سال پیشمون افتخار می کنیم. الان چی هستیم؟ هیچی!به نظر شما اگه واقعا تو جامعمون هر چیزی سرجای خودش بود و همه به هم احترام میذاشتن و حق همیدگرو نمی خوردن و اختلاس نمی کردن و دزدی تو انواع مختلفش نبود، مگه امثال آقای خمسه مریض بودن برن به دنیا بگن که حتی سگها و کلاغهای کانادا هم با ما محترمانه برخورد میکنن؟! عصبی بودن ما ایرانیا تو خیلی از موارد هیچ ربطی به عملکرد دولت و نظام نداره.خیلی جاها خوشمون میاد که به همه نشون بدیم آدمای عصبی و پرخاشگری هستیم و تا وقتی خودمون به داد خودمون نرسیم ،باید منتظر انتقادهای حتی تندتر از این در آینده باشیم
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    25 24
    مردم ایران مهربان ترین و آرام ترین مردم جهان هستند، آقای خمسه هم حق نداره به مردم توهین کنه، اگر جرئت داره برگرده ایران تا حالیش کنیم در مورد ما درست صحبت کنه.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    56 29
    و آنهایی که واقعیت سخنان علیرضا خمسه را نمی پسندند یا برنمیتابند؛ یا کورند یا احمق.
  • ابراهیم IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    درسته که اقای خمسه هنرمندتوانائی هست ودرحوزه طنزپردازی کشورمدیون اینجورادمهاست امابیان واقعیت ومشکلات درزبان طنزدریه کشوربیگانه وکشوری که هرکه دزدی واختلاس وهرگندکاری که میکنه توکشورماان کشورخارجی بااغوش بازپذیرای اینگونه افرادهست چه معنا ومفهومی داره خوب بوداقای خمسه همین ایناروهمینجامیگفت اگه قراربودملتی بخندندملت خودمان شادمیشدندنه سوءاستفاده گران ازملت ما
  • RO ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    38 12
    واقعیات اینروزهای جامعه رو گفت
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      0 0
      واقعیت این روزهای جامعه رو بیاد همین جا استند آپ اجرا کنه چرا پیش بقیه مردم دنیا آبرومونو میبره... هرچند شاید آبرویی نمونده باشه ولی کارشون درست نبود همه وقتی میرن بیرون کشور از وطن و مردمشون دفاع میکنن
  • محمد امامی جیریایی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    11 0
    همین تشخیص اشتباه بیماری کار دست آقای خمسه داده است . ایشان دچار خودشیفتگی مزمن و نوعی وادادگی حاد شده اند .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 2
    خیلی هم خوب گفته . بعضی ها دوست دارند زیر لوای توهین و تحقیر از شنیدن واقعیت ها فرار کنند
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    خمسه تحقیر نکرده این واقعیته نگاهی به آمار نزاع و قتل تو کشورمون داشته باشید بعد بهتون بربخوره.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    5 0
    مردم ایران ما شمارو خییییییلی دوست داریم ...خیلی...یاد چی می افتین..
  • سید یعقوب خلف زاده IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    سلام.حقتون است.هربلایی سرتون بیاد.وقتی اسم یه خیابون به اسم شجریان کنید.شجریان با افتخار در خاطرات خود مینوبسد.درایران خیلی ازمن درخواست کردن برای شهدای جنگ ایران.بخوانم‌.ولی من قبول نکردم.خاک بر سر وزارت ارشاد.
  • یاسر IN ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    محبوب ماندن سخت تر از محبوب شدنه.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    غرب زده
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    آیا واقعیت را باید تحریف کنید و یا با تمسخر بزرگترش کرد ، بله سختی داریم ولی ببخشید همون هایی که به بد اخلاقی ما میخندند بیشتر باعث همین نابسامانی هستند خود کانادا فکر میکنه متمدنه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 1
    یه عده چه ناراحت شدن حرف حق تلخه خب تعارف که نداریم باهم واقعیت بود
  • رضا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    من دیگه از خمسه انتظار نداشتم ، من فکر میکردم ایشان از هنرمندان بااخلاق و متعهد هستند ( منظور من از متعهد این نیست که انتقاد نکند) ، واقعا باید گفت خدایا عاقبت ما را ختم به خیر کن