استان اردبیل پیشرو در حفاظت از اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: استان اردبیل در حفاظت از اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری استان موفق و پیشرو است که با حمایت مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و تعامل با همه دستگاههای انتظامی و قضایی جلوی تصرف و تعرض به اراضی ملی گرفته شده است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سرهنگ پاسدار جواد خردمند در سفر به استان اردبیل اظهار کرد: در بازدیدی که ازشهرستانهای مشگین شهر و اردبیل داشتیم وضعیت حفاظت از اراضی ملی را مطلوب ارزیابی کردیم که این مطلوبیت جز با تعامل اداره کل راه و شهرسازی استان ، یگان حفاظت و مجموعه قضایی و انتظامی بدست نمی آید.

وی خاطر نشان کرد استان اردبیل با این عملکرد بی نظیر الگویی برای سایر استانها است که قطعا" در ادامه نیز با حمایت های مدیرکل مقتدر راه و شهرسازی استان و مجموعه انتظامی و قضایی مبارزه با زمین خواران در اولویت برنامه ریزی ها قرار گرفته است.

خردمند از اهالی استان اردبیل خواست تا در زمان خرید زمین و یا مستحدثات نسبت به استعلام از اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام کرده تا اراضی متعلق به جهاد کشاورزی، منابع طبیعی ، راه و شهرسازی و سایر ارگانها را خریداری نکنند.

وی افزود : با تدابیر مسئولان کشوری و همراهی وزیر راه و شهرسازی قرار است سامانه تلفنی یگان حفاظت از اراضی ملی راه اندازی شود.

تهران را به جهنم زمین خواران تبدیل می کنیم

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تهران به بهشت زمین خواران مشهور است که با اجرای احکام قضایی و قلع و قمع ی که انجام می شود این شهر را به جهنم زمین خواران تبدیل می کنیم.

سرهنگ پاسدار جواد خردمند در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد با تلاشی که مدیر تعامل گرا و انقلابی راه و شهرسازی استان اردبیل با همراهی مسئولان قضایی، انتظامی و یگان حفاظت دارند سعی در پیشگیری و همچنین برخورد قاطع با زمین خوارانی است که پیش از این سعی در سوء استفاده از اراضی ملی را داشته اند.

وی گفت: زمین خواری جرم پیچیده ای است که ما در سطح ملی و استانها بدون اغماض و گذشت با مسببان آن برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم عده ای سود جو و فرصت طلب اراضی ملی را به تاراج ببرند.

خردمند افزود: در سطح کشور با دستور قاطع دادستان کشور برخورد قاطع با زمین خواران شروع شده و ما حتی برخی از استانها نظیر ایلام و کردستان سعی کردیم تا شعبات ویژه ی مبارزه با زمین خواری را راه اندازی کنیم.

خط قرمز ما مبارزه قاطع با زمین خواران است

وی منویات مقام معظم رهبری را در کنار تاکید دولت در برخورد جدی با زمین خواران و متعرضین به اراضی ملی یادآور شد و گفت: خط قرمز ما در همه استانها مبارزه قاطع با زمین خواران است و سود جویان به یاد داشته باشند که با قلع و قمع ساخت و سازهای غیر قانونی مواجه خواهند شد.

سرهنگ خردمند بیان کرد: ما بدون مسامحه و شوخی برخورد قاطع با زمین خواران خواهیم داشت که در این باب استان اردبیل پیشرو در بحث مبارزه با این پدیده نا مبارک است وی به دو حرکت خوب این استان در مبارزه با زمین خواری اشاره کرد و گفت: آزاد سازی100 هکتار از اراضی محدوده راه آهن اردبیل و رفع تصرف 38 هکتار در پارس آباد از جمله اقدامات شاخص یگان حفاظت استان اردبیل است که در سطح ملی نیز مشهور و مطرح است.

خردمند در ادامه خاطر نشان کرد: با یک عزم ملی و روحیه جهادی باید به نفع مردم حرکت کنیم تا اجازه ساخت و سازها ی غیر قانونی را در اراضی ملی ندهیم.

راه اندازی سامانه چهار شماره ای یگان حفاظت

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: رفع تصرف از اراضی دولتی امید و اعتماد مردم به نظام و انقلاب را افزایش داده و زمینه برقراری عدالت اجتماعی را تقویت کرده است.

محبوب حیدری در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: اهمیت برخی از کارها به حدی ارزشمند است که گاه زبان از بیان تشکر و قدردانی آن قاصر است که نمونه این حرکت تلاش و مجاهدت نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی است که در همین استان کارنامه درخشانی را در این بخش شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال گذشته به همت نیروهای این یگان 38 هکتار زمین در پارس‌آباد رفع تصرف شد تا جلوی سوءاستفاده‌ در این اراضی گرفته شده و با گذشت سال‌ها این منابع به چرخه اراضی دولتی بازگردد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ارزش این اراضی رفع تصرف شده را میلیاردها تومان اعلام کرد و گفت: با اعزام بیش از 300 نفر به پارس‌آباد برای رفع تصرف این اراضی در حقیقت مردم به عینه دفاع از حق و حقوق بیت‌المال را مشاهده کردند که این رویکرد به ارتقای امید و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مسئولان منجر شد.

وی افزود: حضور یگان در ادارات راه و شهرسازی استان‌ها در حقیقت توان ما را در حوزه اجرا مضاعف کرده و قطعا با همراهی معاونت‌های مهندسی ساخت، مسکن و بازآفرینی و املاک اجرای اجکام قضائی بستری را فراهم کرده تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: ما در کنار واگذاری یک ساختمان مجزا برای این یگان در ماه‌های آینده تلاش خواهیم کرد تا با همکاری مسئولان کشوری دغدغه پرداخت حقوق پرسنل را با توجه به سختی کار به نوعی رفع کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: با رفع تصرف از 38 هکتار زمین در پارس‌آباد که ارزش ریالی بالایی دارد ما نسبت به اعمال کاربری‌ها به ویژه راه‌اندازی مجموعه‌های مسکونی برای نیازمندان و همچنین توسعه فضای سبز استفاده خواهیم کرد تا سیاست وزارت مسکن در تولید واحدهای مسکونی برای افراد نیازمند محقق شود. 

در این مراسم از بروشورهای چهارگانه جدید اطلاع‌رسانی و آگاهسازی عمومی در مقابله قاطع با هرگونه جرایم تصرف و تعرض به اراضی ملی رونمایی شد.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =