ذوالنوری: مخالف مذاکره با آمریکا نیستیم/ با هیچ کشوری مذاکره موشکی نخواهیم کرد

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه معتقد است توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست، گفت: این انتظار نامعقول و بی‌جایی است که وقتی آمریکایی‌ها بدعهدی و ملت ایران را تحریم می‌کنند، با آنها مذاکره کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اظهارنظرها در اداخل کشور مبنی بر مذاکره با آمریکا، گفت: برخی افراد خودفروخته در داخل کشور به دنبال مذاکره با آمریکا هستند و این طور تصور می‌کنند که از طریق مذاکره، مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: برجام هیچ دستاوردی نداشت، اما حداقل موجب شد تا مسئولان دولتی هم که دم از مذاکره با آمریکا می‌زدند، از مواضع خودشان عدول کنند، تجربه سال‌های اخیر هم نشان داده که عزت کشور با مذاکره به دست نمی‌آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه، ما با مذاکره مخالف نیستیم، اما مذاکره باید از موضع عزت باشد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همواره در مذاکرات بدعهدی می‌کنند و امروز نیز به وضوح مشاهده می‌کنیم که به راحتی از توافق برجام خارج شده‌اند و از طرف دیگر، اروپایی‌ها نیز نقش دوگانه‌ای در این بین ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری، ضمن رد هرگونه مذاکره با آمریکایی‌ها درباره برجام و یا غیر از آن، یکی از دلایل این امر را بدعهدی آمریکایی‌ها دانست و گفت: این انتظار نامعقول و بی‌جایی است که وقتی آمریکایی‌ها بدعهدی و ملت ایران را تحریم می‌کنند، با آنها مذاکره کنیم، آیا چنین منطقی را خودِ آمریکایی‌ها و یا حتی اروپایی‌ها می‌پذیرند؟

وی تأکید کرد: آمریکا از برجام خارج شده و با خروج از این توافق، تحریم‌ها از جمله تحریم‌های نفتی و بانکی را علیه جمهوری اسلامی بر خلاف برجام اعمال کرده، بنابراین ما نیز در این شرایط مذاکره‌ای با آنها نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: تحریم‌ها در وضع اقتصادی موجود کشور و نابه‌سامانی‌هایی که ایجاد شده، تأثیر قابل توجهی نداشته است، بلکه نبود مدیریت صحیح اقتصادی باعث شده تا شاهد مشکلات معیشتی باشیم که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری در پایان با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در موضوع موشکی و توان دفاعی هستند، خاطرنشان کرد: نه با آمریکایی‌ها و نه هیچ کشوری در حوزه موشکی و دفاعی مذاکره‌ای نخواهیم داشت و اساسا مذام زیرا اینها جزو خطوط قرمز کشور است و مردم هم راضی به این امر نیستند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    0 0
    به به چشم پایدارچیا روشنننن آقا طرفدار مذاکره شد. میز کمیسیون امنیت ملی چه می کنههههههههههه