۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
بررسی استهلاک تویوتا پریوس

خرید تویوتا پریوس یکی از راهکارهایی است که در چند سال اخیر به عنوان راهکار کمک به حفظ محیط زیست مطرح شده است و به همین دلیل این خودرو در ایران عرضه می‌شود. جالب است بدانید که پریوس یکی از خودروهای محبوب در کشور آمریکا هم محسوب می‌شود. در حال حاضر قیمت تویوتا پریوس در بازار ایران در حدود ۵۷۰ میلیون تومان است که مبلغ بالایی برای یک خودروی سدان محسوب می‌شود.

 آمار خرید و فروش تویوتا پریوس نشان می‌دهد که این خودرو در ظاهر و باطن خود ویژگی‌هایی دارد که ما را به خود جذب می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که استحکام خودرو از جنبه‌های مختلف به چه صورت است.

اصلاً از بدنه تویوتا پریوس نترسید

بررسی استهلاک تویوتا پریوس را از بدنه آن شروع می‌کنیم که علی رغم داشتن یک طراحی خاص و منحصر به فرد، فوق العاده مستحکم و بادوام است. برای طراحی بدنه پریوس از یک طراحی آیرودینامیک استفاده شده است که کمترین مقاومت را در برابر عبور هوا ایجاد می‌کند و این به هیبریدی بودن خودرو وابسته است. البته این طراحی در برخورد با سوانح مختلف هم به خودرو کمک کرده است. در حقیقت استفاده از ستون‌های محکم و همچنین طراحی هجومی باعث شده که کمترین فشار ممکن به کابین خودرو وارد شود و این به حفظ شکل اولیه آن به مرور زمان کمک می‌کند.

ایمنی پریوس فوق العاده است

فقط کافی است که به تجهیزات ایمنی استفاده شده در این خودرو توجه کنید. استفاده از سیستم ترمز ضد قفل ABS و همچنین سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز باعث شده که خودرو در مسیرهای خیس و مرطوب هیچ مشکلی نداشته باشد. این خودرو گواهی ۵ ستاره ایمنی اروپا را دریافت کرده است و در آن ۷ کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است. برای هدایت خودرو از قدرت کمک برقی و فرمان تلسکوپی استفاده شده که عملاً هندلینگ خودرو را بسیار راحت می‌کند. پس در وهله اول احتمال تصادف با تویوتا پریوس بسیار کم است و از طرف دیگر استهلاک قطعات با توجه به این مورد پایین می‌آید.

کیفیت مواد کابین عالی است

در طراحی صندلی و همچنین در طراحی داشبورد خودرو از مواد اولیه با کیفیت عالی استفاده شده است. هماهنگی و تناسب بین این قطعات باعث شده که به هیچ وجه صدایی در داخل اتاق پخش نشود و از آن به عنوان یک خودروی ساکت یاد شود. کسانی که قادر به پرداخت قیمت تویوتا پریوس هستند می‌توانند اطمینان داشته باشند که تودوزی و روکش چرمی استفاده شده برای صندلی‌ها طول عمر بالایی دارد. از طرفی دیگر مواد استفاده شده برای داشبورد بسیار محکم و با دوام هستند و در اثر استفاده زیاد دچار خط و خش نمی‌شوند.

پریوس مرد جاده خاکی نیست

اگر می‌خواهید تجربه استهلاک تویوتا پریوس را نداشته باشید، به هیچ وجه خودرو را به مسیرهای خاکی و مسیرهای آفرود نبرید. اولاً این خودرو یک شاسی بلند نیست و در مسیرهای خاکی دچار مشکل می‌شود. در ثانی طراحی بدنه خودرو به شکلی است که در مسیرهای ناهموار به شدت دچار مشکل شده و احتمالات قسمتهای مختلف آن درگیر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که سیستم تعلیق خودرو توانایی کافی برای دفع ضربه نداشته باشد و همه ضربه به کابین خودرو انتقال داده شود. ادامه مسیر در مسیرهای آفرود می‌تواند شما را به مرکز سرویس بفرستد.

باهاش راه بیاید تا باهاتون راه بیاد

اگر می‌خواهید وارد بازار خرید و فروش تویوتا پریوس شوید مهمترین چیزی که باید رعایت کنید، احترام به خودرو است. این خودرو یک سدان هیبرید کم مصرف است که هر چه شما بیشتر هوای آن را داشته باشید، می‌توانید از آن به عنوان یک خودرو با طول عمر بالا استفاده کنید. باتری استفاده شده برای موتور برقی خودرو قابلیت تعویض دارد، اما برای تعویض هر بخش از آن ۱۰ سال کافی است و این نشان می‌دهد که شما هزینه چندانی برای نگهداری آن ندارید. پس در جریان خرید تویوتا پریوس نگران هزینه استهلاک خودرو نباشید و بیشتر به نحوه رانندگی خود توجه کنید.

در انتها باید این نکته را متذکر شویم که تویوتا پریوس یک ماشین فانتزی با طراحی ظریف است که بیشتر به خاطر هیبریدی بودن و سازگار بودن با محیط زیست مورد توجه قرار می‌گیرد. علیرغم قیمت بالای این محصول، می‌تواند یک سدان خانوادگی مناسب و بسیار راحت باشد که حتی شنیدن صدای موتور در داخل کابین برای شما تبدیل به یک آرزو می‌شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282263