قانون ۱۰ درصد برای موسیقی سنتی مشکل‌ساز است

سرپرست گروه نوازندگی حیران گفت: قانون ۱۰ درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در خود تهران اجرایی نشده است، به همراه وضعیت حاکم بر جامعه برای هنرمندان‌ فعال در زمینه موسیقی سنتی مشکل ساز است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حامد علی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه دف نوازان حیران از سال ۹۳به صورت رسمی کنسرت هایش را آغاز کرده و اینک فعالیت های خود را بیش از پیش به همگان معرفی کرده است.
سرپرست گروه دف نوازان حیران ابراز کرد: از ابتدای فعالیتم سعی کردم روش متفاوتی را در پیش گیرم، پس از نوت نویسی قطعاتم اقدام به ایجاد گروه حیران کردم تا با همکاری دوستانم آلبوم هایی را روانه بازار کنم.
وی در خصوص تور کنسرت حیران که در سال های اخیر برگزار شده بود، گفت: برای نخستین بار گروه دف نوازان حیران توری در آذربایجان شرقی راه انداخت و برای برگزاری کنسرت سراغ شهرستان های استان رفت که  سالیان سال در آنجا کنسرت برگزار نشده بود.
علیپور در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: با تمرینات مکرر توانستم نخستین کنسرت گروه حیران را ۳ اسفند ۹۷ در تالار اقبال آذر به مرحله اجرا برسانیم، این کنسرت خیریه در راستای فرهنگ سازی در زمینه موسیقی سنتی و در جهت حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در نظر گرفته شده بود و استقبال چشمگیری را به همراه داشت.
وی در خصوص اجرای صحنه ای گروه بربطیان و دف نوازان حیران ابراز کرد: در این کنسرت با استاد حسین بهروزنیا بر روی یک صحنه می رویم که افتخاری بزرگ برای ما به شمار می رود، این اجرا ۴ مرداد ۹۸ ساعت۲۱ در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار می شود.
علیپور ادامه داد: قرار بود این کنسرت به صورت خیریه و در راستای حمایت از هموطنان سیل زده کشورمان باشد که تعویق چند باره آن از سوی مسئولین و عدم همکاری آنها در برگزاری کنسرت، ما را از این کار منصرف کرد.
سرپرست گروه دف نوازان حیران ادامه داد: ما در دو پرده اجرا خواهیم داشت، نخست قطعات استاد حسین بهروزنیا اجرا خواهد شد که در این پرده ۶ قطعه نواخته می شود، در پرده دوم نیز گروه دف نوازان به روی صحنه خواهند رفت.
علیپور خاطرنشان کرد: اکثر گروه های سنتی شهر تبریز به دلیل عدم حمایت مسئولان تمایلی به اجرا در این شهر ندارند و به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب، موسیقی سنتی ایرانی و آذری در این شهر غریب است.
وی ادامه داد: قانون ۱۰ درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد که در خود تهران اجرایی نشده است، به همراه وضعیت حاکم بر جامعه مانع از اجرای برنامه به نفع سیل زدگان کشور شد.
گفتنی است اجرای صحنه ای گروه بربطیان ( استاد حسین بهروزنیا) و دف نوازان حیران۴ مرداد ماه سال جاری در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =