۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
تهدید با چاقو پس از پیشنهاد ازدواج

ایسنا نوشت: رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق جوانی که با ارتباط با دختران جوان مجرد و دادن وعده ازدواج طلاهای آنان را سرقت می‌کرد،خبر داد.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در باره دستگیری این سارق جوان اظهارکرد: حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ روز ۳۰ خرداد ماه سال جاری خانمی جوان طی تماس با پلیس ۱۱۰ مدعی شد که النگوهای طلا وی توسط شخصی به نام کامران - که حدود ۳۰ سال سن دارد - به سرقت رفته‌ است. بر همین اساس ماموران کلانتری گاندی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و شکایت طرح شده برای کشف جرئیات پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی با اشاره به حضور شاکی در پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار کرد که چند روز گذشته از طریق تلگرام با مردی جوان ۳۰ ساله که خود را کامران و مهندس برق و کارمند یک شرکت خصوصی معرفی کرده است،آشنا شده است و بعد از گذشت چند روز صحبت کردن با یکدیگر قرار ملاقات حضوری در پارک طالقانی داشته‌اند. شاکی با بیان اینکه عکس‌های این جوان را در پروفایلش دیده بوده و از نظر وی فردی موجه به نظر می‌رسیده است، تاکید کرد که ظاهر موجه این جوان موجب ایجاد اعتماد به او شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: شاکی در دیگر اظهارات خود گفت که بعد از صحبت‌هایی که با این جوان داشته، پیشنهاد ازدواج مطرح شده از سوی وی را قبول کرده اما ناگهان کامران یک چاقو از جیبش در آورده و زیر گلوی خانم جوان گذاشته است سپس به زور النگوهای وی را گرفته و متواری شده است.

چهری به در دستور کار قرار گرفتن شناسایی این متهم اشاره کرد و گفت:‌ کارآگاهان بلافاصله تحقیقات پلیسی را آغاز کردند و در پایش‌های اطلاعاتی هویت واقعی این فرد و مخفیگاهش را شناسایی کردند.

به گفته وی در تحقیقات پلیسی انجام شده مشخص شد متهم که ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور است چندین مرتبه با وعده ازدواج واهی سرقت‌هایی را از دختران مجرد انجام داده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به هماهنگی با مقام قضائی گفت: متهم ۲۷ تیرماه زمانی که به پارکی در محدوده خیابان جشنواره تهران مراجعه کرده بود، دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. کامران در بازجویی‌های تکمیلی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد که با انگیزه سوءاستفاده، خانم‌های مجرد حدوداً ۳۵ ساله را شناسایی می‌کرده و به بهانه آشنایی، قرار ملاقاتی با آن‌ها ترتیب می‌داده است اما پس از مدتی گفت و گو طلاهایشان را سرقت می‌کرده و بلافاصله از محل متواری می‌شده و به شمال کشور برمی‌گشته است. متهم در دیگر اظهارات خود نیز گفت که حدود دو ماه است که سرقت انجام می‌دهد و طلاهای سرقتی را به فردی حدوداً ۴۰ ساله در مرکز شهر به قیمت پایین‌تر از قیمت واقعی می‌فروخته است.

چهری با اشاره به اینکه متهم تاکنون به چهار فقره سرقت اعتراف کرده است، اظهارکرد: در ۲۹ تیرماه مالخر اموال مسروقه نیز در خیابان صفا شناسایی و دستگیر شد. کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورده کرده‌اند. با توجه به دستگیری سارق و مالخر طلاهای سرقتی، هردو متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =