صداوسیما به موسیقی ایران خیانت کرده است/ شما نظر دادید

کاربران خبرآنلاین معتقدند که رویکرد صداوسیما در قبال موسیقی بسیار منفی بوده است و به نوعی به این هنر خیانت کرده است، البته چند تن از آن‌ها هم نظر دیگری داشتند و مدافع رویکرد این سازمان در حوزه موسیقی بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدت هاست که رویکردی که سازمان صداوسیما در قبال موسیقی در پیش گرفته است مورد نقد متخصصان و فعالان این حوزه قرار گرفته و هر از چندی هم این انتقادها به صورت علنی و در قالب اعتراض‌ها اعلام می شود، تازه‌ترین نمونه این اتفاق حسین علیزاده است که در نشست خبری جشنواره موسیقی جوان از نحوه برخورد صداوسیما با موسیقی به شدت انتقاد کرد و در یک کلام گفت: «وای به حال مملکتی که صداوسیمایش درکی از موسیقی نداشته باشد.»

خبرآنلاین به همین منظور در نظرخواهی از کاربران خود خواست تا نظراتشان را درباره رویکرد این سازمان در قبال موسیقی مطرح کنند، بر همین اساس بخش زیادی از کاربران نظر منفی نسبت به رویکرد صداوسیما در باره موسیقی داشتند و معتقد بودند که نحوه برخوردی که با این هنر می‌شود دست کمی از خیانت ندارد. مانند کاربری که نوشت: «به نظر من که صداوسیما به موسیقی این مملکت خیانت می کند، تمام.»

یا مرتضی که درباره ممنوعیت نمایش ساز در تلویزیون، اینطور نظر داد: «صدا و سیمایی که به جای نشان دادن حداقل سازهایی که ایرانی هستن یک ردیف گلدون و گل و درخت میچینه جلوی اونا که یه وقت ملت با دیدن یه ساز مثلا تار مرتکب فعل حرام نشن ولی ادوات استعمال مواد مخدر و نحوه استعمال اونو با زوم ۱۰۰ درصد نشون میده به درد لای .... میخوره. ولی شما ببین همین آلات موسیقی رو توی هر کنسرت ۱۰۰ هزار تومن میدی و با جیغ و هوررا میبنی هیچ فعل حرامی هم مرتکب نمیشی اگه توی تلویزیون حرومه چرا توی سالن و کنسرت ها حروم نیست.»

کاربر دیگری هم از تاثیر صداوسیما بر افت سلیقه موسیقایی مردم نوشت: «رویکرد صدا و سیما متاسفانه فقط منجر به افت سلیقه هنری موسیقی در کشور شده. موسیقی فاخر سنتی و ملی ما در تلویزیون جایی ندارند و حتی سازها نشان داده نمیشوند، جامعه برای نیازهای موسیقایی خودش روی به هر چیز موجود از جمله آثار بی کیفیت و کم کیفیت که در دسترس هست میاره. موسیقی غربی بد نیست ولی باید به طرز صحیح و در کنار موسیقی سنتی عرضه بشه وگرنه در نبود یکی دیگری بدون حد و مرز ارائه میشه و کنترلی برای کیفیتش وجود نخواهد داشت.»

در واقع نشان ندادن ساز، رواج موسیقی‌های بی‌کیفیت، بی توجهی به موسیقی اصیل ایرانی و هنرمندان این حوزه و بلاتکلیفی در برخورد با این پدیده از جمله عناوین شاخصی بودند که منتقدان به رویکرد صداوسیما در نظرات خود به آن‌ها اشاره کردند.

در این بین تعداد اندکی از کاربران هم معتقد بودند صداوسیما در حوزه موسیقی رویکرد قابل دفاعی داشته است، مانند یکی از کاربران که نوشت: «...واقعیت اینه بعضی از برنامه‌های موسیقی تلویزیون مخصوصا شبکه چهار فوق العاده است و از کلاس بسیار بالایی برخورداره. همینطور بعضی بخشهای رادیوشب در شبکه شما موسیقی سطح بالایی را ارائه میدهند. البته و متاسفانه برنامه های ضعیف هم بسیار داریم.»

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    55 2
    صدا سیما با استباه هایی که داشته مورد تائیید خیلی از مردم نیست و خیلی ها اصلا نگاه نمی کنند
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    53 2
    فقط موسیقی نیست به تمام باورهای مردم، به پول مردم که در اختیارشان است، به امانتداری ، به حریم شهروندان بی دفاع که مورد هجمه با مصونیت آهنین و غیر پاسخگو آقایان قرار گرفته اند حیانت شده
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    7 38
    بیچاره خبر آنلاین. با سانسور نظر مخالفان خود، در آمار هم دست کاری می کنه و بعد نتیجه می گیره صدا و سیما به موسیقی خیانت کرده. اگه راست میگی تیتر بزن که: اصلاح طلبان با اقتصاد و فرهنگ چه کردند و بعد هم نظرات رو سانسور نکن، ببین نتیجه چی میشه.
    • کارمند IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      0 0
      اگه تو راست میگی صدا و سیما را آزاد بگذارند تا خودت بهتر ببینی یعنی با این همه امار و اطلاعات همین شبکه سه را ندیدی چه بر سر ورزش و مزدک میزایی و عادل خان اوردن
    • GB ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      0 0
      اصلاح طلبان را فعلا بی خیال تو به من بگو دولت اصول گرای احمدی نژاد با 700 میلیارد در امد نفتی چه کرد؟
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      0 0
      اصلاح طلبی و اصولگرایی فقط دو نام برای فریب مرم است و بس
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    49 0
    فقط به موسیقی خیانت کرده است ؟
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    27 3
    صداوسیما با ترویج موسیقی‌های مصرفی و اشعار سطح پایین، عملاً سبب تضعیف شعر کلاسیک ایرانی نظیر حافظ، سعدی، مولانا، نظامی، فردوسی و... شد. از سوی دیگر، با میدان دادن به خوانندگان پاپی که کوچک‌ترین شناخت و تسلطی به لحاظ موسیقایی ندارند و صرفاً با برندسازی در برنامه‌های پربیننده مخاطب جذب کرده‌اند، سبب به فراموشی سپرده شدن موسیقی‌های با کیفیت (مانند آنچه که در موسیقی چاووش شاهد بودیم) شده است. ضربه‌ی این صداوسیما به موسیقی و شعر اصیل ایرانی، جبران‌ناپذیر است.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    54 0
    صدا و سیما به چی خیانت نکرده است
  • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    36 0
    صدا به چی کجا و چه هنری و چه کسی خیانت نکرده؟؟؟
  • . IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    30 0
    چرا خواننده باید نمایش داده بشه ولی نوازنده که کاری به مراتب سخت تر انجام میده نه، نوازنده ها مظلوم ترین هنرمندان ایرانند و موسیقی اصیل و سنتی ایران مهجورترین، که خیلی تو ایران مورد کم لطفی قرار میگیره در حالی که اشعار سنتی بیشتر از اشعار عارفانه از بزرگان شعر ایران هستند و در حالی که ...
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    در این مورد صدا و سیما مقصر نیست زیرا هنوز بعد از چهل سال جمهوری اسلامی در مورد موسیقی موضعش را مشخص نکرده از یک طرف چشنواره میگذارد و یک شبکه رادیویی مخصوص موسیقی د اردد و از طرف دیگر نمی تواند آلات موسیقی را نشان بدهد. بخشی از روحانیا موسیقی را حرام میداند بخش حلال و عده ای هم گرایششان معلوم نیست و صدا و سیما هم که تریبون رسمی نظام است در بین این همه اراء متفاوت سرگردان است و بلاتکلیف
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    43 1
    صدا و سیما نه تنها به موسیقی بلکه به فرهنگ و هنر ایرانی و باورهای مردم خیانت کرده
  • یار IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    38 1
    چه انتظاری داری وقتی بعداز 40 سال هنوز نمایش ساز (یک شی چوبی) ممنوع است. اونوقت به کشورهای منطقه میخندیم که مثلا فلان جا زنان نمیتوانند رانندگی کنند.
  • عباس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    صدا وسیمای میلی به همه چیز خیانت کرده به فرهنگ به هنر به اقتصاد به سیاست به اموزش و خیلی چیزهای دیگه .صدا وسیما یه بنگاه اقتصادی شده .
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    برام مهم نیست چون اصلا نگاه نمیکنم
  • منصور ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    صدا وسیما فقط بلده سریالهای مزخرف کره ای رو بخ خورد مردم بده
  • حمید IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    1 0
    اگر یک نظر سنجی جامع و گسترده از سراسر کشور درباره ی صدا وسیما گرفته شود ، مشخص میشود که تنها درصد کمی از مردم شاید20% بیننده ی این تلوزیون باشند!!! رویکرد بد صدا و سیما درقبال بسیاری از مولفه های فرهنگی کشور بر همگان آشکار است! صدا و سیمایی که هنوز به این درک و شعور نرسیده که آیا تار و سه تار و سنتور ایرانی را نشان بدهد یا ندهد چطور میخواید در مقابل موسیقی های غربی مقابله کند؟ با دلواپسی اخبار 2030 میشود؟ که نگران آهنگ فلان خواننده در مدارس ماست؟ شرم آور است! این همه بودجه و پول برای چنین سازمانی و در آخر چنین رفتار و برنامه هایی بی طرفداری! به حال سازمان خودشان است اگر چه بعید میدانم بعضی از این تلوزیون چی ها نگاه تلوزیون خودشان هم بکنند(؟) (!)
  • م IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    صدا وسیما به موسیقی که چه عرض کنم به مردم و وطن خیانت کرده