ایـن حـــــــــــــسین کـیست کـه عالــــــم همـــه دیوانــــه ی اوســـت

همه ما این مصرع را از کودکی در رادیو و تلویزیون و هیات ها و ... شنیده ایم، به نوعی داستان حماسه کربلا و کربلاییان به وسیله تاریخ نویسان و شاعران با پوست و خون و وجود شیعیان اجین گشته است. یکی از زیباترین این اشعار را محتشم کاشانی نام‌ آورترین شاعر مدیحه‌ سرای شیعه سروده: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست // این چه شمعیست که جانها همه پروانه اوست هر کجا می نگرم رنگ رخش جلوه گر است // هر کجا می گذرم جلوه مستانه اوست هر کسی میل سوی کرببلایش دارد // من چه دانم که چه سریست به در خانه اوست

شناخت امام حسین علیه السلام برای شناخت حرکت عاشورا و فلسفه قیام و اهداف آن از یک سو و هم چنین وظایف و مسئولیت های ما در قبال قیام و نهضت عاشورایی بسیار مهم است و بر همگان است که در شناخت امام حسین علیه السلام و شخصیت و مقام آن حضرت علم و دانش کافی به دست آورند تا درک درستی از آن حضرت و نیز انتظارات امام حسین از ما داشته باشیم و بتوانیم به ندای هل من ناصر ینصرنی آن حضرت پاسخی درخور و مناسبی بدهیم و مدیون خودمان نشویم.

ما در سویل موزیک امیدواریم بتوانیم حرکت کوچکی در این راستا با انتشار زیباترین و پر معنا ترین و بهترین مداحی ها انجام دهیم و تلاش میکنیم مراسمهای سید سالار شهیدان با نوای مداحان مزین گردد.

شما میتوانید از قسمت دانلود نوحه جدیدترین و بهترین نوحه های منتشر شده را از مداحان برتر کشور دریافت کنید، تمامی این آثار به همراه متن و پخش آنلاین میباشند و با بهترین کیفیت ممکن در دسترس شما قرار گرفته اند تا بتوانید در مساجد و هیات ها و ایستگاه های صلواتی از آنها استفاده کنید.

یکی از بهترین این مداحان کربلایی جواد مقدم میباشد که در سویل موزیک میتوانید تمامی مداحی های این مدیحه سرا را با کیفیت بالا دریافت کنید و نظر خود را در مورد این آثار اعلام کنید.

http://up.upinja.com/1wrhl.jpg

"ای محمد این حسین توست که بر روی خاک کربلا افتاده است و باد صبا بر روی پیکر بی جانش خاک می پاشد، آه که چه مصیبت و غمی است برای تو ای حسین" این ها جملاتی جانسوز هستند که حضرت زینب (س) در اولین مجلس عزاداری برپا شده در عصر عاشورا بیان کرده اند.
طبق گفته آیت الله جعفر شوشتری در کتاب خصائص الحسینیه عزاداری برای حضرت اباعبدالله علیه السلام از آغاز خلقت وجود داشته است و تا روز رستاخیز نیز ادامه می یابد.
این عزاداری در طول تاریخ با فرهنگ مردم به شدت آمیخته شده است و نسل به نسل و گوش به گوش نقل گشته ...
این روایات با پیروزی انقلاب اسلامی به طور قابل ملاحظه ای تقویت شدند و به بازگشت بیشتر هیئت های مذهبی به سبک های قدیمی منجر شد.
امروز ما آرزومندیم بتوانیم گوشه ای از این واقعیت تاریخی را برای مخاطبان به وسیله انتشار مداحی ها بازگو کنیم، در این راستا یک مطلب فوق العاده آماده کرده ایم که از قسمت زیر در دسترس قرار گرفته است

دانلود نوحه جدید ایستگاه صلواتی با کیفیت عالی

در این مطلب بهترین نوحه های جدید به صورت لیست منتشر گشته که همگی دارای کیفیت عالی میباشد تا بتوانید با گوش دادن و دریافت آنها در مراسم هایتان استفاده کنید.
با آرزوی قبولی عبادات شما از همراهی شما سپاسگذاریم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =