۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹

مهر:رسانه های جهان لحظاتی پیش پرونده ثروت هنگفت دیکتاتور مصر که با گسترش موج اعتراضات مردمی، روز به روز عرصه بر وی تنگ تر می شود، باز کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش اعلام کرد : رسانه های جهان پرونده ثروت مبارک را که بین 40 تا 70 میلیارد دلار می شود، گشوده اند.

از سوی دیگر اندیشمندان مصری در بیانیه ای از خواسته های جوانان و انقلاب جوانان بر رژیم مبارک حمایت کردند.

همچنین شبکه الجزیره نظرات برخی از مردم معترض در میدان التحریر را جویا شده است که همگی بر خواسته اصلی خود که کناره گیری مبارک است، تاکید می کنند و فریاد می زنند : "ارحل، ارحل" ( برو، برو)

جوانان مصر  تاکید می کنند : مصر را از شر مبارک ظالم نجات خواهیم داد . ما با توکل بر خدا انقلاب را با سرنگونی مبارک به نتیجه خواهیم رساند.

یک زن سالخورده هم می گوید : ما محرومیت زیادی کشیده ایم و ظلم و ستم زیادی از ناحیه رژیم بر مردم وارد شده است و خواسته ما، سرنگونی این رژیم ظالم است.

یک مرد میانسال که فرزند خردسالش را در آغوش گرفته است می گوید : من اینجا آمده ام تا از انقلاب جوانان بر ضد این رژیم حمایت کند، ما از این رژیم جز فساد و استبداد چیزی ندیده ام و خواهان سرنگونی آن هستیم.

افشای ثروت دهها میلیاردی مبارک در حالی است که شبکه الجزیره تصاویری از مناطق فقیرنشین مصر و زندگی سخت و دشوار مردم پخش کرد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =