عربستان بار دیگر خواستار گفت‌وگو با ایران شد

مهر نوشت: نماینده عربستان در شورای امنیت همزمان با اتهام زنی علیه ایران از آمادگی ریاض برای برقراری ارتباط با تهران خبر داد.

به گزارش المیادین، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان در شورای امنیت مدعی شد که این کشور آماده برقراری ارتباط و همکاری با ایران است.

وی افزود: ما آماده ایم بر اساس اصل حسن همجواری و عدم مداخله در امور دیگر کشورها با ایران رابطه برقرار کنیم.

المعلمی در عین حال به اتهام زنی علیه ایران پرداخته و گفت که تهدیدات ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز باعث می شود که شورای امنیت مسئولیت مقابله با این کشور را بر دوش داشته باشد.

وی مدعی شد: ما برای بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه تلاش می کنیم و رفتار ایران در منطقه با اصول و مبانی در تضاد است و امنیت را مستقیماً تهدید می‌کند.

المعلمی هم چنین بر ضرورت حل بحران لیبی و سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد. وی در واکنشی دیر هنگام اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینی‌ها را نیز محکوم کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    11 41
    سلام، ما سالهاست که بدنبال گفتگو با عربستان به عنوان قطب جهان اسلام هستیم ولی عربستان با پناه گرفتن درآغوش استعمارگران وچپاولگران امریکایی وغربی از همسایگان وهم کیشان خود دور شده است.ما این پیشنهادعربستان را اگر سیاسانه وحیله گرانه وبرای مقاصد سیاسی نباشد با جان و دل می پذیریم.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      10 3
      شما؟
    • بیطرف IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      4 7
      اما در حقیقت ما سالهاست فقط شدیم وکیل ، وصی و غصه خور دیگر کشورهای جهان
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    13 3
    حرف مفت نزن و بیا مثل یک کشور متمدن بشین حرف بزن تا ببینیم دردت چیه.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    16 2
    خوب نماینده ایران در سازمان ملل هم از این پیشنهاد استقبال کنه و اعلام کنه ما در کنار برادران مسلمانمان در خلیج فارس آمادگی داریم امنیت خلیج فارس رو تامین کنیم و نیازی به حضور دیگران نیست...
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    13 9
    ما پیام دادیم قبلا گفتید شما در منطقه هیچکاره اید! حالا هم که حسابی دوشیده شدید و هر روز یه موشک از یمن میخوره به فرودگاهتون حرف از مذاکره میزنید
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 0
    حرف تاعمل فاصله ی زیادی دارد
  • US ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    6 0
    درست از زمانی که حوثی های یمن با پهبادها و موشکهای خود تأسیسات نفتی و پایگاههای نظامی و فرودگاههای عربستان و امارات را بطور گسترده نشانه رفتند و مکانهای یاد شده را نا امن نمودند و همچنین از موقعی که تکاوران نیروی دریایی سپاه با عملیات موفق هلی برن و اقتدار مثال زدنی توانستند رعب و وحشت را بر پیکره و اندام خدمه نفتکش متخلف بریتانیایی و اربابان آنها و همچنین آل نهیان و آل سعود بیاندازند ، آل نهیان و آل سعود به التماس افتاده اند که بیائید مذاکره و آتش بس و صلح نمائیم !!!